آکوا سرویس

استخرهای شیشه ای ایمن

استخرهای شیشه ای ایمن

استخرها در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از سبک زندگی شهری هستند. با وجود دسترسی به استخرهای عمومی و تفریحی، صاحبان خانه از استخرهای خصوصی در داخل محوطه خانه استقبال می کنند. استخرهای خصوصی نه تنها برای اهداف تفریحی و استراحت عالی هستند، بلکه به عنوان یک مکمل فوق العاده برای خانه نیز عمل می کنند. یک استخر شنا که به درستی طراحی شده باشد می تواند به طور موثری ارزش ملک را با افزایش زیبایی شناسی خانه افزایش دهد. برای طراحی استخرها می توان از مواد مختلفی استفاده کرد.

با این حال، استخر شیشه ای شفاف از نظر زیبایی شناسی از همه چیزهای دیگر فراتر رفته است. استخر شیشه ای حال و هوای فوق العاده لوکسی را به ساختار خانه می بخشد. یکپارچگی ساختاری شیشه های معماری را می توان به روش های مختلفی برای ایجاد طرح های استخر کاملاً بدون قاب استفاده کرد. جزئیات مربوط به استخر شیشه ای را در این وبلاگ بررسی خواهیم کرد.

استخرهای شیشه ای ایمن

استخر شیشه ای چیست؟

استخر با نرده شیشه ای شبیه استخر با پنجره زیر آب است. با شناور شدن آزادانه آب در داخل یک محفظه شیشه ای، دیوارهای شفاف حس یک استخر بی نهایت را شبیه سازی می کنند. پانل های شیشه ای را می توان در چهار طرف نصب کرد تا احساس شنا در فضای خالی شفاف را به حداکثر برساند.

به دلیل شفافیت پانل های شیشه ای، به نظر می رسد که اصلا دیواری وجود ندارد. به دلیل این طراحی، می توانید از هر زاویه ای، چه در داخل استخر باشید و چه بیرون، از منظره استخر لذت ببرید. شنا در استخر شیشه ای هم هیجان انگیز و هم ماجراجویانه است. نصب استخر با دیوار شیشه ای کار پیچیده ای است و نیاز به معماران حرفه ای با توانایی های مهندسی قوی دارد.

انواع شیشه های مورد استفاده در ساخت استخر

استخرهای شیشه ای این روزها به طور باورنکردنی محبوب شده اند. برخلاف تصور رایج، شیشه ماده ظریفی نیست. انواع مختلف شیشه از طریق روش های فنی پیشرفته ایجاد شده اند که دارای استحکام، چقرمگی و دوام استثنایی هستند. تعدادی گزینه از نوع شیشه ای برای ساخت استخر شیشه ای وجود دارد.

  • شیشه لمینت

شیشه لمینت به دلیل استحکامی که دارد بهترین گزینه برای ساخت استخر محسوب می شود. دارای دو یا چند شیشه با لایه ای از چسب رزینی است که دو شیشه را در کنار هم نگه می دارد. شیشه چند جداره همراه با لایه رزینی حداکثر استحکام را تضمین می کند. بنابراین شیشه های لمینت بهترین انتخاب برای استخر شیشه ای است.

  • شیشه ی حرارت دیده

یکی دیگر از گزینه های معقول برای استخر شیشه ای شیشه سکوریت است. این شیشه مقاوم در برابر حرارت است که می تواند ضربه های سخت و وزن قابل توجهی را تحمل کند. بنابراین شیشه سکوریت نیز گزینه مناسبی برای ساخت استخر شیشه ای است. با توجه به کاربرد سنگین، شیشه سکوریت مورد استفاده در استخرهای شنا باید حداقل 13 میلی متر یا ½ اینچ ضخامت داشته باشد. با این حال، ضخامت باید با توجه به الزامات پروژه و سایر شرایط افزایش یابد.

استخرهای شیشه ای ایمن

الهامات طراحی برای استخر شیشه ای

از عمیق گرفته تا کم عمق و کوچک تا قدرتمند، استخرهای شنا در اشکال و اندازه های متفاوتی هستند. اندازه و شکل استخر تا حد زیادی به محل ساخت و ساز بستگی دارد. اگر جلو خانه ای بزرگ دارید می توانید یک استخر عمیق و بزرگ را انتخاب کنید. با این حال، برای یک استخر کنار اتاق، باید از یک طراحی نسبتا فشرده استفاده کنید. در اینجا چند طرح برای الهام گرفتن از آنها آورده شده است.

محدودیت های فضا را کنار بگذارید

مقررات محلی در مورد پروتکل‌های خط املاک معمولاً جای دادن استخر در یک حیاط خلوت استاندارد را دشوار می‌سازد. بنابراین به جای اینکه از رویای داشتن یک استخر حیاط خلوت دست بکشید، استخری با دیوار شیشه ای انتخاب کنید تا حس یک استخر شنای عریض تر را به دست آورید، حتی اگر در فضای محدودی ساخته شده باشد.

استخر کناری بار

طراحی استخر شیشه ای حیاط خلوت مطمئناً مکانی عالی برای استراحت و آرامش است. برای اطمینان از حداکثر راحتی، آن را با یک ناهار خوری نیمه سرپوشیده نزدیک و یک نوار خانه در فضای باز داخلی وصل کنید.

روشن کردن استخر

زیبایی استخر را می توان با نور مناسب فوراً افزایش داد. آب روان با نورها انعکاس باشکوهی می اندازد. بنابراین اطراف استخر را با نورهای عالی احاطه کنید. چراغ ها را در فاصله یکنواخت در امتداد محیط استخر نصب کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

استخر شیشه ای چند لایه

چرا خودتان را به یک استخر بی‌نهایت محدود کنید وقتی می‌توانید یک طراحی چند لایه را به رخ بکشید؟ طراحی استخر مرتفع می تواند به طور موثر جکوزی و استخر را در لایه های مختلف در کنار هم قرار دهد. این طرح مساحت سطح را به حداکثر می‌رساند و بهترین عملکرد را با منظره طبیعی دارد.

استخر با دیوار شیشه ای یک طراحی جهانی است که با هر زیبایی شناسی معماری مطابقت دارد. سازه‌ای با الهام از کلبه‌های روستایی، عمارت شیشه‌ای معاصر یا خانه قدیمی، استخر شیشه‌ای با تمام زیبایی‌شناسی به خوبی می‌نشیند. در واقع، می‌توانید بازسازی خانه را ادامه دهید و زیبایی‌شناسی را تغییر دهید، اگرچه قرقره شیشه‌ای همچنان با طرح معماری انتخابی شما مطابقت دارد.

بازی با شکل

حتی اگر استخرهای مستطیلی شکل در ساختمان های مسکونی و تجاری رایج ترین هستند. اما می توانید از فضای داده شده استفاده کنید و شکل استخر شیشه ای را آزمایش کنید. مفهوم استخر گرد، بیضی و حتی نامنظم را به فضای خود معرفی کنید. انتخاب یک شکل منحصر به فرد استخر با توجه به ویژگی های فضای شما، یک راه عالی برای انحراف از طراحی مستطیل شکل معمولی استخر است.

استخرهای شیشه ای ایمن

جمع بندی بحث

محبوبیت استخرهای شیشه ای به طرز چشمگیری افزایش یافته است. طراحی دیوار شیشه ای شفاف به طرز ماهرانه ای داخل و خارج محوطه استخر را به هم متصل می کند و حس یک استخر بی نهایت را ایجاد می کند. استخر شیشه ای به شما این امکان را می دهد که از فضای یک آبگرم سطح بالا در خانه لذت ببرید. همچنین فرصتی برای شما برای تمرین است. در کنار این مزایا و همچنین افزایش ارزش ملک. بنابراین یک بسته همه کاره برای شماست تا ارزش ساختاری خود را بالا ببرید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟