آکوا سرویس

استخر روی پشت بام

استخر روی پشت بام

منظره یک استخر روی پشت بام معمولاً مجموعه‌ای از احساسات را القا می‌کند که انحصار، آرامش و سرگرمی را با هم ترکیب می‌کند.

این استخر که در طبقه بالای ساختمان قرار دارد، نشان دهنده راه حلی شیک است که می تواند هر فضای کسل کننده ای را بهبود بخشد و آن را به نقطه ای نمادین تبدیل کند و گردشگران و مهمانانی را که مجذوب امکان شنا با مناظر شگفت انگیز می شوند، جذب کند. و به همین دلیل است که استخرهای روی پشت بام یک راه حل استخر مورد تقاضا برای انواع هتل ها، استراحتگاه ها و املاک منحصر به فرد هستند.

با این حال، استخر روی پشت بام دارای چندین ویژگی است که باید از نظر طراحی و ساخت در نظر گرفته شود. ما نگاهی به چالش های ساخت استخر روی پشت بام و پیشرفته ترین و کارآمدترین راه حل های موجود امروزی می اندازیم.استخر روی پشت بام

استخر پشت بام چیست؟

استخرهای پشت بام محلول های آب شیکی هستند که بر روی پشت بام ها یا تراس های واقع در بالای ساختمان ها قرار دارند.

با ارائه نماهای عالی هم از مناظر طبیعی و هم از مناظر شهری، به دلیل افزودن ارزش تجاری به ساختمان و در عین حال استفاده از فضایی که ممکن است به یک فضای تراس بلااستفاده تبدیل شود، بهترین استفاده را می‌کنند.

به دلیل موقعیت منحصر به فرد خود، استخرهای روی پشت بام نیازمند پروتکل های طراحی و ساخت و ساز خاصی هستند که با نیازهای این نوع نصب تنظیم شده است.

استخرهای پشت بام معمولاً در کجا نصب می شوند؟

  • هتل‌ها و استراحتگاه‌ها استخرهای روی پشت‌بام را انتخاب می‌کنند تا جذابیت مناطق خاصی مانند تراس‌های پشت بام و قسمت‌های استراحت را تقویت کنند، جایی که این استخرها می‌توانند با ساختارها و معماری موجود ترکیب شوند. مترادف با مناظر خیره کننده و انحصار، یک نصب موفق می تواند به افزایش برند هتل و میانگین نرخ اتاق از طریق فعالیت های اقتصادی اطراف کمک کند.
  • سایر مجتمع های املاک نیز ممکن است با هدف افزایش ارزش ملک و جذب خریداران و سرمایه گذاران جدید، تقاضای استخرهای روی پشت بام را داشته باشند. طراحی های شیک و پیچیده استخر بیانیه روشنی در مورد نوع سبک زندگی یک ساختمان است که می تواند ترویج کند.استخر روی پشت بام

3 عامل کلیدی برای ساخت استخر روی پشت بام

استخرهای روی پشت بام نیازمند الزامات ساختاری و نصبی خاصی هستند. علاوه بر این، معماران و پیمانکاران باید مصالح و اشکال مناسب استخر را انتخاب کنند تا تضمین کنند که سیستم ایمن و کارآمد هم در حین ساخت و هم پس از باز شدن در معرض دید عموم است.

برای جلوگیری از مسائل مربوط به ساختار سقف و نشتی در چنین تاسیساتی، معمار و پیمانکار سه شرط اصلی زیر را برای موفقیت در ساخت استخر شنا در پشت بام در نظر می گیرند:

  • استخرهای روی پشت بام باید مطابق با ظرفیت ساختمان برای پشتیبانی از چنین ساختاری طراحی شوند. این تاسیسات جامد هستند و حاوی مقدار زیادی آب هستند، دو واقعیت که برای حفظ تعادل با پایداری و اندازه ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد.
  • از نشت آب باید با طراحی استخر و انتخاب مصالح ساختمانی مناسب جلوگیری کرد.

طراحی استخر باید شامل اقداماتی برای تسهیل فرآیندهای حمل و نقل، مونتاژ و نگهداری باشد. سیستم های ساخت و ساز پانل به لطف توانایی آنها در فعال کردن آنها محبوبیت پیدا کرده اند.

گزینه های ساختمانی کارآمد فعلی برای استخرهای پشت بام

در حالی که استخرهای روی پشت بام چالش‌های منحصر به فردی را ارائه می‌کنند، پتانسیل آن‌ها برای افزایش جذابیت و برندسازی ساختمان همچنان آنها را به انتخابی ارجح برای بسیاری از هتل‌های شهری (مانند کسب‌وکار و کنفرانس) تبدیل می‌کند. خوشبختانه، پیشرفت‌های کنونی در مواد و فرآیندهای پیشرفته به این معنی است که ساخت یک استخر بام از نظر ساختاری سالم و ایمن هرگز آسان‌تر نبوده است .

گزینه های زیر کارآمدترین راه حل های موجود امروزی برای ساخت استخر روی پشت بام هستند. همه آنها ساختارهای سبک وزن لازم را برای حل چالش های این تاسیسات فراهم می کنند و در عین حال به دلیل ساختار پانل خود، فرآیند ساخت و ساز بدون دردسر و سریع را ارائه می دهند.

1. تکنولوژی پنل Skypool

استخرهای روی پشت بام اغلب جذابیت های بصری قابل توجهی را ایجاد می کنند و هتل ها ، کلوپ های ورزشی و مراکز سلامتی را متمایز می کنند. با این حال، نصب آنها در ارتفاعات زیاد از نظر فنی چالش برانگیز است. راه حل های Skypool ساختار سبک وزن، تطبیق پذیری و سهولت نصب را ارائه می دهند و امکان ایجاد استخرهای روی پشت بام را با دقت، قابلیت اطمینان و سرعت خیره کننده فراهم می کنند. این استخرها با فناوری پنل سبک وزن و مقاوم خود، مناظر دیدنی و فضایی منحصر به فرد و منحصر به فرد را ارائه می دهند.

2. استخرهای بلواسپرینگ

استخرهای Bluespring یک راه حل آسان برای نصب بر اساس پانل های پیش ساخته هستند که آنها را برای استخرهای پشت بام عالی می کند، زیرا این سیستم تعادل بین جذابیت بصری و سهولت نصب را فراهم می کند.

این استخرها همچنین طیف گسترده‌ای از کانال‌های سرریز و گزینه‌های طراحی را ارائه می‌کنند که در نتیجه استخرهایی را با نیازهای هر پروژه تطبیق می‌دهند و زیبایی کاملاً منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند و شخصیت انحصاری ساختمان را افزایش می‌دهند.

3. افکت بی نهایت / صفر لبه استخر

با نصب استخر لبه صفر یا استخر بی نهایت می توان جذابیت استخرهای روی پشت بام را به میزان قابل توجهی افزایش داد . این ویژگی طراحی به یک روند محبوب در بخش اوقات فراغت تبدیل شده است و به سرعت به مترادف انحصار و رفاه تبدیل می شود که تصویر برند هتل را تقویت می کند و نمای پشت بام را افزایش می دهد.

بر اساس طراحی و مهندسی پیچیده معماری، این نوع استخر پشت بام شامل یک کانال سرریز با جلوه بی نهایت است که یک ترفند بصری ایجاد می کند که باعث می شود آب با افق ترکیب شود و تا بی نهایت گسترش یابد.

استخرهای افکت بی نهایت نیز با مدل های پانل پیش ساخته ساخته می شوند، به این معنی که نصب آسان و کارآمد را حتی در محیط های پیچیده مانند تراس های پشت بام تضمین می کنند.

4. سیستم ساخت و ساز EPS

سیستم‌های ساخت و ساز EPS گزینه‌ی رضایت‌بخش دیگری را برای استخرهای پشت بام ارائه می‌دهند. اینها ماژول های پیش ساخته، مدولار، زیست محیطی و قابل بازیافت ساخته شده از پلاستیک پلی استایرن منبسط شده (EPS) هستند.

این انتخاب متریال مزایای فوق العاده ای را برای استخرهای نصب شده در فضاهای صعب العبور مانند پشت بام فراهم می کند.استخر روی پشت بام

مزایای استخرهای روی پشت بام

  • تمایز

استخرهای روی پشت بام ساختمانی را با جذابیت بصری افزایش یافته و همچنین تمایز از رقبا ارائه می دهند، وجهه برند هر کسب و کاری را تقویت می کنند و به ملک ارزش می افزایند.

این احساس انحصاری را می توان با اجرای سایر ویژگی های طراحی منحصر به فرد، مانند سیستم های روشنایی LED ، یک قدم جلوتر برد. اینها به ایجاد محیط‌های دلپذیر و فضاهای انحصاری کمک می‌کنند که می‌توانند با کاربران یا موقعیت‌های مختلف سازگار شوند، در حالی که استفاده از چنین تاسیساتی در شب را افزایش می‌دهند.

  • جذب مهمان

استخرهای روی پشت بام جذابیت بیشتری را برای هر ساختمان تجاری ایجاد می کنند و به مشتریانی که از ارائه فرصت های عکس با منظره و احساس منحصر به فرد بودن و منحصر به فرد بودن خرسند هستند ، امکان تجربه شنا یا حمام کردن قابل توجه را می دهد.

  • افزایش فعالیت های تجاری و اقتصادی

استخرهای پشت بام نه تنها یک منطقه کاربردی جدید به ساختمان اضافه می کنند: آنها ارزش بیشتری را برای ملک ایجاد می کنند، در حالی که قیمت دسترسی بالاتر را نیز توجیه می کنند.

در همان زمان، و به ویژه هنگامی که بر روی ساختمان های هتل نصب می شوند، استخرهای روی پشت بام می توانند یک “اکوسیستم” کامل در اطراف خود ایجاد کنند، زیرا سایر فعالیت های اقتصادی معمولاً عرشه استخر را احاطه کرده اند، از جمله بارهای کوکتل، سالن های استراحت، نمایش های بصری یا موسیقی و مناطق ماساژ، از جمله دیگران.

بنابراین، یک منطقه تفریحی کامل اغلب در اطراف استخرهای پشت بام به وجود می آید و میانگین بلیط را برای مهمانان و کاربران خود افزایش می دهد.استخر روی پشت بام

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟