آکوا سرویس

اسنپر امپراتور خانواده‌ای از ماهی‌ها

اسنپرها خانواده‌ای گسترده از ماهی‌ها هستند که در سراسر جهان و در انواع مختلف و شکل‌های متنوع یافت می‌شوند. این ماهی‌ها از اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوتی برخوردار هستند و در انواع محیط‌های آبی، از دریاچه‌ها تا اقیانوس‌ها و حتی رودخانه‌ها زندگی می‌کنند. برخی از اسنپرها، مانند اسنپر قرمز، به عنوان منابع غذایی مهم برای انسان‌ها شناخته می‌شوند و در بسیاری از کشورها مورد صید قرار می‌گیرند. همچنین، برخی از اسنپرها مانند اسنپر امپراتور و اسنپر راه راه آبی به زیبایی طبیعی آکواریوم‌ها جلوه و جذابیت می‌بخشند. با این حال، تنها به یک متن کوتاه برای توصیف این ماهی‌های فراوان کمکی نمی‌کند و زیبایی و تنوع آن‌ها را به طور کامل بازنمیاند.

اسنپر امپراتور خانواده‌ای از ماهی‌ها76

محل اصلی زندگی و دیگر مشخصات کلی

اسنپر امپراتور، یکی از اعضای خانواده‌ی اسنپرها، محبوب‌ترین ماهی‌های آکواریومی است. این ماهی زیبا از آب‌های اقیانوس هند و قسمت‌های غربی اقیانوس آرام به دست می‌آید. محیط طبیعی این ماهی غنی از نمک بوده و در عمق‌های 5 تا 180 متری از سطح آب، در معابر کوچک بین تپه‌های مرجانی یا ساختارهای صخره‌ای زندگی می‌کند. این ماهی‌ها، علاوه بر محیط آکواریوم، از زیستگاه‌های خود دریاها و اقیانوس‌ها نیز خودرویی کرده و در آکواریوم‌های خانگی با شرایط مناسب به رشد می‌پردازند.

اسنپر امپراتور با قدرتی طبیعی و شخصیتی متمایز، زندگی روزمره خود را در کف شنی و صاف آکواریوم ترجیح می‌دهد. متوسط طول این ماهی حدود 60 سانتیمتر است، اما در شرایط ایده‌آل می‌تواند به طول 116 سانتیمتر برسد. وزن سنگین‌ترین نمونه اسنپر امپراتوری که تاکنون مشاهده شده، حدود 32.7 کیلوگرم بوده است. این ماهی‌ها با عمری بین 15 تا 20 سال، یکی از بلندمدت‌ترین زندگی‌های ماهیان آکواریومی را دارند.

با خوش‌شانسی، اسنپرهای امپراتور در آکواریوم‌ها نیز می‌توانند به راحتی تولید و تکثیر شوند، بدین ترتیب نگهداری از آن‌ها در محیط‌های کنترل‌شده، خطراتی برای زندگی آن‌ها ایجاد نمی‌کند. این ماهیان جذاب همچنین با نام‌های امپراتور قرمز، امپراتور قرمز و بریم* دولتی نیز شناخته می‌شوند.

اسنپر امپراتور خانواده‌ای از ماهی‌ها77

شرایط نگهداری در آکواریوم

نگهداری از اسنپرهای امپراتور چالش‌برانگیز است، اما نه به دلیل پیچیدگی در مراقبت، بلکه به خاطر نیاز به آکواریوم بزرگی که اغلب برای اکثر آکواریوم‌داران دسترسی ندارد. برای نگهداری یک اسنپر امپراتور، شما به یک آکواریوم با حجم حداقل 1000 گالن (3700 لیتر) نیاز دارید. این اسنپرها در جوانی کمی خجالتی هستند و به مکان‌های مخفی برای حفاظت از خود نیاز دارند. بنابراین، آکواریوم باید دارای ساختارها و محیطی باشد که امکان مخفی شدن فراهم کند.

شرایط آب

دمای آب آکواریوم بریم‌های دولتی باید در محدودهٔ 22 تا 24 درجهٔ سانتی‌گراد حفظ شود. مقدار pH آب نیز باید بین 8.1 تا 8.4 تثبیت شود تا شرایط مناسب برای رشد و سلامتی آن‌ها فراهم شود. همچنین، مقدار SG یا چگالی آب نیز باید بین 1.020 تا حداکثر 1.025 تنظیم شود تا محیط زیستی مناسب برای این ماهی‌ها فراهم شود.

اسنپر امپراتور خانواده‌ای از ماهی‌ها78

همسایه‌ها

برای انتخاب هم‌آکواریومی مناسب با اسنپر امپراتور، باید دو نکته مهم را در نظر داشته باشید. اول اینکه ماهی‌های همسایه نباید از این ماهی‌ها کوچک‌تر باشند زیرا این اسنپرها به هر چیزی که بتوانند قورت بدهند، حمله می‌کنند و ممکن است به لقمه‌های بزرگ‌تر از دهان‌شان نیز حمله کنند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که همسایه‌های آن‌ها نه از آن‌ها کوچک‌تر و نه هم اندازه‌ی آن‌ها باشند بلکه بزرگ‌تر از آن‌ها باشند.

در مسئلهٔ دوم، این ماهی‌ها با ماهی‌های پر جنب و جوش خوشحالی نمی‌کنند. بنابراین، برای هم‌آکواریومی کردن آن‌ها، ماهی‌های آرامی مانند انجل‌ها، ماهی‌های پروانه‌ای یا تانگ‌ها مناسب‌تر هستند. این انتخاب باید با توجه به سن و اندازه‌ی آن‌ها انجام شود.

در متنی بعدی به توضیحات بسیار مفصل‌تری در مورد نگهداری از این ماهی‌ها خواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آکوا تماس بگیرید.

شماره تماس: 09205958384   02155958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟