آکوا سرویس

اسکای لایت چیست؟

اسکای لایت چیست؟ چه کاربردی دارد و در کجا استفاده می شود؟ اسکای لایت ها امروزه در بیشتر پروژه های معماری جهان استفاده می شوند و فوق العاده کاربردی هستند. وقتی به جای مصالح ساختمانی از اسکای لایت استفاده می کنید علاوه بر نوری که به شما می دهد باعث زیباتر دیده شدن ساختمان شما نیز می شود.و از اسکای لایت ها به عنوان عایق صدا هم استفاده می کنند و دید بیشتری رو در اختیار شما قرار می دهند و قیمت ملک شمارا چند برابر می کند.

انواع اسکای لایت

سقف های شیشه ای در مدل باز شو و ثابث عرضه می گردد. می توانیم از آن به عنوان اسکای لایت های تهویه شونده نیز نام ببریم . به دلیل آنکه علاوه بر روشنایی که به فضا می دهد باعث گردش هوا هم نیز می شود. این نوع نور گیر ها معمولا یک لولا در بالا هستند و چند سانتی متر باز می شوند. زیرا به دلیل آنکه آنها دور از دسترس هستند، تولید کنندگان راهای زیادی برای کنترل آنها ارائه می دهند.

اسکای لایت چیست؟

اسکای لایت ها ی باز شو

دستی یکی از مبتدی ترین نوع اسکای لایت ها می باشد. و همانطور که از اسمش پیداس با دست باز و بسته می شود و بدون استفاده از ریموت می باشد. نورگیر های که در سقف نصب شده است ارتفاع آنها کمتر از 15 فوت است. و برای دسترسی آسان تر از یک تیرک استفاده می کنند.

 اسکای لایت موتور دار

این نوع اسکای لایت های موتوری با استفاده از یک کلید دیواری یا کنترل از راه دور باز بسته می شود. این نوع نور گیر موتور دار دارای ویژگی اضافه کردن سایه بان داخلی هستند. در واقع با استفاده از کنترل بی سیم از راه دور یا کنسول دیواری ویژه ارائه می گردد. این نوع برای سقف های بلند و دور از دسترس برای نورگیر هایی که مدام باز می شوند مناسب هستند. قیمت آن نسبت به اسکای لایت های دستی بیشتر است چون به کار های الکتریکی نیاز دارد اما استفاده از آن راحت و آسان تر است.

اسکای لایت چیست؟

اسکای لایت اتوماتیک

این مدل یکی از گرانترین نوع نورگیر ها می باشد زیرا به دلیل سنسوری که در آن به کار می رود به طور خودکار هنگام تشخیص باران یا رطوبت می بندد. مدل های دیگر که شامل سنسور های حرارتی است می شود که توسط دمایی که از قبل تعیین شده برسد نور گیر را به طور خودکار باز می کند. و این نور گیر ها این قابلیبت را دارند طوری طراحی شوند که در ساعات خاصی در روز کار کنند.

اسکای لایت تهویه کننده

اسکای لایتهای تهویه شده علاوه بر نمای ساختمان شما مزیت های دیگری هم دارند. علاوه بر آنکه یک منبع نور طبیعی در یک فضا هستند، با اجازه دادن هوا برای ورود و خروج خانه ، هدف دیگری انجام می دهند. این نوع نورگیر مانند پنجره باز می شود و عملکرد دارد با این تفاوت که در سقف خانه شما نصب می شود. این مدل نور گیر بیشتر در حمام و آشپزخانه که نیاز به تهویه و نورگیر دارند نصب می شوند. و علاوه بر آنکه جریان هوا تازه را در اتاق نگه می دارد، رطوبت اضافی را از فضا خارج می کنند.

سایز های اسکای لایت ها

با توجه به طرح ساختمان  می توان آنها را در هر اندازه و سایزی سفارش داد. زیرا اسکای لایت ها از ابعاد استاندارد و مشخصی استفاده نمی کنند. می توتنید آنها را در عرض، طول و ارتفاع های مختلف سفارش بدهید که بسته به نوع و طراحی اسکای لایت ممکن است اندازه آنها متفاوت در نظر گرفته شود.

اسکای لایت چیست؟

ابعاد استاندارد اسکای لایت

نور گیر های مستطیلی و تخت در ساختمان های کوچک معمولا عرضی بین 14تا 72 اینچ یا 36 تا 183 سانتی متر هستند، در صورتی که طول آنها از 16 تا96 اینچ یا 41 تا244 سانتی متر متغیر می باشد. اما در ساختمان های بزرگ تر ابعاد اسکای لایت تا چند ده متر قابل اجرا است.

 ضخامت شیشه ای اسکای لایت

ضخامت شیشه های مورد استفاده شده در سقف های شیشه ای  بسته به طرح و اندازه متفاوت است، اما در واقع هرچه اسکای لایت بزرگ تر باشد، به شیشه ضخیم تری احتیاج دارد. ضخامت معمول شیشه که برای سقف اسکای لایت استفاده می شود معمولا از1.8 اینچ یا 3.2 میلی متر تا 1.4 اینچ یا 6.35 میلی متر متغیر است.

با توجه به تمام توضیحاتی که دراختیارتان گذاشته ایم، آکوا با بررسی دقیق نیاز شما و مشاوره های متعدد پس از طراحی اسکای لایت ها بهرین خدمات را به شما ارائه می دهد. برای ارتباط با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید. 

کارشناسان آنلاین         09205958384  

پرزنت حضوری             02155958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟