اوشناریوم در مرکز خرید
با توجه به افزایش سریع و روز افزون تعداد مراکز خرید در سراسر دنیا مشتریان نیز سعی در انتخاب مناسبترین، راحتترین و جذابترین مکان برای خرید خود دارند. مکانی که بتوانند کمی از روزمرگیها فاصله گرفته، لذت برده و اوقات خوشی را در آنجا سپری نمایند.
موفقیت یک مرکز خرید
این روزها موفقیت یک مرکز خرید در بازار املاک و مستغلات به غیر از طرح معماری بروز،انتخاب صحیح برندها و فروشگاه های مرکز، به مواردی ظریف تر همچون علمی بودن طراحی داخلی، چیدمان صحیح برای ایجاد محیطی گرم، دوستانه و فرحبخش یا نورپرداز و افکتهای صوتی و حتی شرایط مناسب تهویه و آراستگی محیط بستگی دارد.
بازار
در بازار امروزی رقابت برای جذب مشتری با مؤلفه هایی تعیین میگردد که در گذشته معیار سنجش به حساب نمی آمدند. امروزه در مرحله ابتدایی پروژه تاسیس یک مرکز خرید، به گزینه هایی برای دلنشین تر شدن زمان سپری شده و ترغیب مشتری به گذراندن زمان بیشتری در آن مرکز توجه میشود.
در نتیجه با جذب بیشتر مشتریهای وفادار، برنده شدن فروشگاههای آن بازار و موفقیت آینده کل پروژه تضمین خواهد شد. اصطلاحی پرکاربرد به نام “صنعت اوقات فراغت” این روزها به طور فعال در حال توسعه می باشد و مجموعه هایی که از اصول مدیریت اوقات فراغت به شکل صحیح بهره میبرند موفقتر می باشند.
باشگاه های بولینگ
بدون شک سرگرمیها افراد را به خود جذب مینمایند. به همین دلیل سینماهای جدید، باشگاه های بولینگ، مراکز تفریحی کودکان، بیلیارد و موارد تفریحی و سرگرمی دیگری در مراکز خرید ساخته میشوند. بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل به ساخت بازارهای منحصر به فردی دارند که صرفاً ساختمانهایی با مراکز خرید نباشند و در این راستا تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی فرحبخش و شاد در مراکز خرید انجام میدهند.
برای مثال فضای تفریحی یک بازار در اروپا 30 تا 40 درصد کل فضا را شامل می شود در حالیکه در کشورهای مشترک المناففع این عدد حدود 8 تا 10 درصد است که البته در حال افزایش می باشد. بسیاری به این باور رسیده اند که خرید و تفریح با یکدیگر ترکیب خوب، مناسب و منطقی دارند و با توجه به جاذبه های تفریحی در طراحی پروژه، سیل ثابتی از مشتریان و در نتیجه سود سرشاری را برای مراکز خرید خود کسب مینمایند.
آکوا سرویس
دقیقاً در همین راستا آکوا سرویس مایل است پیشنهادی هوشمندانه، منحصر بفرد و براساس تحقیقات روز صنعت اوقات فراغت یعنی طراحی و ساخت اقیانوس نما یا اوشناریوم را برای مراکز خرید در کشورمان ارائه دهد. در حال حاضر که همه ما به نوعی با تکنولوژی و طراحی های منحصر بفرد برخورد داریم آب سکون مفتخر است تا پروژه های ارزنده و جالبی در زمینه اوشناریوم، مینی اوشناریوم یا مراکز آکواریومی را به همه طراحان مراکز تجاری و خرید که در کشور ما به سرعت در حال افزایش میباشند ارائه دهد.
آکواریوم عظیم
یک آکواریوم عظیم گزینهای است که می تواند مزیت رقابتی بازار شما بوده و مشتریهای بیشتر، در نتیجه سود بیشتری را برای پروژه شما به ارمغان آورد. با تجربیاتی که در سالهای گذشته از فعالیت داخلی و بین المللی بدست آورده ایم، آمادگی داریم تا ایده های بدیع و جالب آکواریوم را در کشور به واقعیت تبدیل نماییم.
جای بسی خوشحالی است که در حال حاضر مجموعه هایی چون شهر رویایی پدیده، میکا مال کیش، پروژه قو و چند مجموعه دیگر در حال بررسی طرح قابل اجرای آکواریوم های عظیم می باشند.
مینی اوشناریوم در بازار تجاری
مینی اوشناریوم نیز می تواند گزینه ای مناسب برای اجرا در یک بازار تجاری یا مرکز تفریحی باشد. معمولاً این پروژه ها در سایز و مکان اجرا با اوشناریوم های استاندارد تفاوت دارند. بهترین شکل مکانیابی مینی اوشناریوم معمولاً به این صورت می باشد که نمای اصلی به سوی سالن اصلی بازار و وجوه جانبی به صورت مرزهای قسمت vip رستوران که افراد بتوانند در زمان صرف غذا از طبیعت زیر آب استفاده نموده و نمایشی مسحور کننده را تماشا نمایند. این مجموعه می تواند یک پنجره با دید وسیع برای نمایش موجودات و حتی یک تونل شفاف که به بیننده حس بودن در امپراطوری زیر آب را القاء مینماید، داشته باشد.
می توان برای هدایت بهتر حرکت مشتری ها در بازار، در نقاط مختلف آکواریومهای متعددی را با فرمها و حالتهای مختلف ایجاد نمود تا از دیدن آنها لذت برده و وسعت زیاد بازار آنها را خسته نکند. میتوان ترکیبی از سه یا تعدادی بیشتر آکواریوم با اشکال و ابعاد مختلف بر اساس نظر کارفرما ایجاد نمود.
فرمها
فرمها می توانند افقی، عمودی و یا خمیده باشند و فضاهای مختلفی را در بازار اشغال نموده تا مشتریان از راه رفتن و خرید در بازار لذت ببرند. آکواریومها می توانند به صورت یک مجموعه و حتی با بلیط ورودی یا به صورت رایگان پذیرای مشتریان بوده و فضایی را ایجاد نمایند که هیچ بیننده ای نتواند این قسمت استثنایی از فضای داخل بازار را فراموش نماید.
تحقیقات نشان می دهد که چنین سیستمهایی از آکواریومهای نمایشی بزرگ و کوچک بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرند. ترکیب خاص و جذابی به فضای داخلی بازار داده و پویایی فضا را بیشتر می نمایند. دوبی مال تمام محبوبیت خود را مدیون بزرگترین آکواریوم دنیاست که در این بازار ساخته شده است.
در طراحی آکواریوم دوبی مال آن چنان به موضوع آکواریوم توجه شده است که حتی در کنار همان آکواریوم عظیم مجموعه ای از آکواریومهای نمایشی نیز به عنوان باغ وحش آبی در نظر گرفته شده که ورود به این فضا مستلزم پرداخت هزینه میباشد. این مجموعه که در نوامبر 2008 افتتاح شد به سرعت به عنوان یکی از برترین جاذبه های توریستی دوبی شناخته شد. مثال شاخص دیگری که در ABbalitic mall اتفاق افتاد ساخت آکواریومی با هدف جذب مشتریان و فراهم کردن حسی متفاوت و منحصر بفرد برای آنهاست یا آکواریوم Maroco mall که حتی نام رویای آبی را بر آن گذاشته اند.
پروژههای مشابه زیادی نیز در هتلها و رستورانهای بزرگ سراسر دنیا در حال اجرا می باشند.
امیدواریم به زودی پروژه های اوشناریوم و آکواریوم های عظیم با استانداردهای جهانی را در سرتاسر کشور عزیزمان داشته باشیم.