آکوا سرویس

چرا انتخاب اندازه آکواریوم مهم است

چرا انتخاب اندازه آکواریوم مهم است

شما می توانید آن را ببینید، نمی توانید؟ کودک خردسالی که با دو دست کاسه ماهی را در دست گرفته و به بالای آن نگاه می‌کند تا ماهی‌ها را در حال شنا در اطراف ببیند. به نظر می رسد هر بچه ای در مقطعی از یک ماهی قرمز کوچک مراقبت می کرد، اما به قول مامان و بابا، همه ماهی قرمزها به یک مکان شادتر رفتند.

دلایل زیادی برای آن وجود دارد، اما یکی این است که خود کاسه ممکن است برای ماهی مناسب نباشد. اندازه مخزن ماهی یکی از مهم‌ترین عواملی است که به ماهی‌های شما بهترین زندگی را می‌دهد، و چیزی فراتر از دادن فضایی برای نفس کشیدن است.

چرا انتخاب اندازه آکواریوم مهم است

چرا اندازه مناسب تانک ماهی بسیار مهم است؟

وقتی صحبت از اندازه مخزن ماهی به میان می آید، بیایید ابتدا این موضوع را کنار بگذاریم: هر چه بزرگتر، بهتر. اگر فضا دارید و می‌خواهید روی یک مخزن ماهی بزرگ‌تر سرمایه‌گذاری کنید، تا زمانی که بخاری‌های مناسب و سایر تجهیزات نصب کرده باشید، واقعاً ضرری نخواهد داشت. این فقط خانه یا محل کار شما را بسیار زیباتر می کند. با توجه به آنچه گفته شد، شما واقعاً باید مخازن ماهی را انتخاب کنید که حداقل اندازه کافی داشته باشند، و در اینجا دلیل آن است.

  1. ماهی برای پرسه زدن نیاز به فضا دارد.

ماهی ها شخصیت های متفاوتی دارند و برای انجام کارهای خود به فضایی نیاز دارند. اگر ماهی‌ها تنگ باشند، احتمال اینکه ماهی‌ها با هم دعوا کنند بیشتر است. بدون فضای کافی و پناهگاه سنگ ها و دکور، به خصوص ماهی های ترسو ممکن است شانسی نداشته باشند.

  1. ماهی برای نفس کشیدن نیاز به فضا دارد.

مخازن ماهی کوچکتر اکسیژن کمتری دارند و بدون تامین اکسیژن کافی، ماهی خفه می شود. این امر به ویژه در صورتی صادق است که تعداد زیادی ماهی، گیاهان ناتوان و سایر دام ها در مخزن تنگ باشند.

  1. فیلترها ضروری هستند.

اگر واقعاً می خواهید به ماهی خود خانه خوبی بدهید، باید حداقل فیلترهای اولیه و همچنین سنگریزه، سنگ و گیاهان را در آن قرار دهید. به سادگی در یک مخزن کوچک یا کاسه ماهی جایی برای تجهیزات کافی وجود ندارد.

  1. در غیر این صورت کیفیت آب بسیار ضعیف خواهد بود.

برای حفظ کیفیت آب در یک مخزن بزرگ ماهی چالشی کافی است. در یک مخزن ماهی کوچک، تقریبا غیرممکن است. نسبت ماهی به آب مناسب این اطمینان را می دهد که مخزن با زباله و مواد شیمیایی اشباع نمی شود که دام را به خطر می اندازد یا از بین می برد. علاوه بر این، حتی اگر سعی کنید با تمیز کردن دستی مخزن کمک کنید، ممکن است نتوانید این کار را انجام دهید و از اینکه چقدر از وقت خود را مصرف می‌کنید ناامید شوید.

  1. دمای آب با یک مخزن با اندازه نامناسب بهینه نخواهد بود.

اگر نسبت ماهی به آب مناسب نباشد، آب می تواند بیش از حد گرم شود که باعث ناراحتی دام شما می شود.

چرا انتخاب اندازه آکواریوم مهم است

نحوه انتخاب اندازه مناسب تانک ماهی

سوالی که ممکن است اکنون به ذهن متبادر شود این است که “خب، چه اندازه مخزن ماهی باید تهیه کنم؟” برخی افراد از نسبت یک به یک استفاده می کنند که یک اینچ ماهی به ازای هر گالن آب است. با این حال، ما لزوماً به این قانون پایبند نیستیم زیرا عوامل زیادی در انتخاب اندازه ایده آل مخزن ماهی دخیل هستند. این واقعاً به ترکیبی از پاسخ به سؤالات زیر بستگی دارد.

  • چقدر فضا در خانه یا محل کار خود دارید؟
  • قصد دارید چند ماهی را در مخزن ماهی قرار دهید؟
  • آیا شما یک مخزن ماهی پر از دکور را ترجیح می دهید یا فقط حداقل آن کافی است؟
  • چه نوع ماهی هایی در تانک خواهید داشت؟
  • آیا دام دیگری به جز ماهی اضافه می کنید؟
  • ماهی های شما وقتی اندازه بالغ هستند چقدر بزرگ می شوند؟
  • آیا قصد دارید در طول زمان به اضافه کردن دام به مخزن خود ادامه دهید؟
  • چقدر زمان می خواهید برای نگهداری مخزن سرمایه گذاری کنید؟
  • آیا دامهایی در مخزن خواهید داشت که ممکن است سازگار نباشند و بنابراین به فضای اضافی نیاز دارند؟
  • اینها تنها بخشی از سوالاتی است که در تانک انتخابی شما تفاوت ایجاد می کند.

چرا انتخاب اندازه آکواریوم مهم است

 

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟