آکوا سرویس

چگونه آکواریوم را تزیین کنیم ؟

تمام زیبایی یک آکواریوم به تزیینات درونی آن است . آکواریوم بدون تزیینات داخلی فقط یک مخزن آب است و بیشتر به یک تنگه بزرگ ماهی شباهت دارد !برای تزیین یک آکواریوم باید چند مورد را مدنظرقرار دهیم . اول از همه باید بدانید آکواریوم شما آب شور است و یا آب شیرین و ماهیانی که در آن نگهداری می کنید گوشت خوار هستند یا گیاهخوار؟ شما با در نظر گرفتن نوع آکواریوم خود به بهترینشکل ممکن می توانید آن را تزیین کنید . آکواریوم برای تزیین نیاز به یک سری وسایل دارد که به ترتیب هر کدام را معرفی می کنیم و کاربرد هر کدام را می‌گوییم .

فراموش نکنید تزیینات آکواریوم یک امر سلیقه ای است و فقط می بایستی یک سری اطلاعات اولیه را برای شروع کار داشته باشید . این اطلاعات به شما کمک می کنند تا علاوه بر داشتن یک آکواریوم زیبا، فضای عالی نیز برای زنگیماهیان خود داشته باشید. گاهی اوقات پیش می آید که افراد برای تزیین آکواریوم خود از لوازمی استفاده می کنند که باعث بروز استرس در آبزیان می گردد. برای شروع بخشی از لوازمی که در تزیین آکواریوم بکار می رود را خدمت شما عزیزان معرفی می کنیم.

چگونه آکواریوم را تزیین کنیم ؟

 

شن و ماسه

شن و ماسه اولین لایه کف آکواریوم شما را تشکیل خواهد داد درست مانند طبیعت. بستر آکواریوم شما با شن و ماسه جلوه ی بیشتری پیدا می کند و محل مناسبی برای پنهان سازی متعلقات آکواریوم شما ایجاد می کند. به نوعی استفاده از شن و ماسه در کف آکواریوم بسیار لازم و ضروری است. به طور مثال فضای ایجاد شده در زیر شن و ماسه بهترین محل جهت پنهان کردن سنگ هوا هامی باشد .

این نکته را در نظر داشته باشید بهتر است ابتدا در زیر ماسه را ریخته و سپس روی آن را با شن بپوشانید ، فراموش نکنید نحوه انتخاب سنگ هوا و محل قرارگیری آن نیز در زیبایی آکواریوم شما تاثیربسزایی دارد . سنگ هوا در اشکال و احجام مختلفی موجود هستند و شما با توجه به نوع آکواریوم خودتان می بایست بهترین شکل را در نظر بگیرید. شن و ماسه در رنگ های مختلفی وجود دارد و شما با در نظر گرفتن نوع ماهیان و دکور اطراف آکواریوم می توانید آن را انتخاب نمایید .

چگونه آکواریوم را تزیین کنیم ؟

 

گیاه ( پلنت ) :

گیاهان آکواریومی در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد هر کدام از این دو نوع مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند به طور مثال گیاهان مصنوعی ماندگاری بالایی دارند و نیاز به نگهداری خاصی ندارداما گیاهان طبیعی زیبایی بیشتری داشته و با تولید اکسیژن به زندگی بهتر ماهیان کمک بسزایی می کنند .

فراموش نکنید گیاهان طبیعی و مصنوعی بهتر است برای ماهیان گیاهخوار استفاده شود . چرا که ماهیان گوشتخوار به گیاهان طبیعی آسیب می‌زند و گیاهان مصنوعی را نیز از جا در می آورند . پس حتما توجه داشته باشید که گیاهان تزیینات بسیار خوبی برای آکواریوم های آبزیان گیاهخوار هستند و اگر برای ماهی های گوشت خوار خود از گیاه استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که هزینه خود را دور ریخته اید …

چگونه آکواریوم را تزیین کنیم ؟

گیاهان طبیعی یکی از مهم ترین عوامل در تزیین آکواریوم گیاهی هستند و برای تزیین این مدل آکواریوم در قسمت پشت آکواریوم و قسمت پس زمینه از گیاهان بلند و در قسمت جلوی آکواریوم از گیاهان کوتاه استفاده می شود. ماهیان گیاهخوار و کوچک برای این مدل آکواریوم ها مناسب هستند.

 

اگر شما تمایل دارید ماهی های گوشت خوار را در آکواریوم خود نگه دارید بهتر است برای تزیین کردن آکواریوم از سنگ و چوب های زیبا و تزیینی استفاده کنید.

آکواریوم مرجانی از انواع مدل های زیبا و خاص آکواریوم است که برای تزیین این مدل آکواریوم از مرجان و صخره دریایی استفاده می شود و این مدل آکواریوم فضایی مانند اقیانوس دارد.

راهای ارتباطی ما:     آنلاین:09205958384      حضوری:02155958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟