آکوا سرویس

آشنایی با انواع حلزون آکواریومی

حلزون ها از جلبک ها تغذیه می کنند. مواد ذائد ماهی ها و دیگر باقی مانده غذاهای ماهی ها را می خورند و به تمیز نگه داشتن آکواریوم کمک می کنند. و یک گزینه مناسب برای آکواریوم ها می باشد و با زیبایی که دارند زیبایی آکواریوم شمارا چندیدن برابر می کنند. بعضی از افراد فکر میکنند که حلزون بود و نبودش در آکواریوم فرق چندانی ندارد و برای همین خریداری نمی کنند. اما حلزون ها مانند ماهی ها در آکواریوم اهمیت دارند و نگهداری از آنها بسیار راحت است و از غذا و نور خاصی نیز استفاده نمی کنند.

حلزون نریت

این حلزون ها برای تمیز کردن آکواریوم یک گزینه عالی هستند. از نظر ظاهری زیباتر از حلزون های دیگر هستند و جلبک بیشتری را برای غذا استفاده می کنند. و بدنه آنها از پوسته ها و نوار های زرد و مشکی پوشانده شده است که نمای قشنگی به دکوراسیون آکواریوم شما می دهد.

این نوع حلزون ها به سرعت تولید مثل می کنند بخاطر همین بیشتر کسانی که این حلزون را در آکواریوم خود دارند آنها را به صورت گروهی نگه داری نمی کنند تک به تک نگه می دارند. حلزون های نریت فقط در آب شورمزه تولیدمثل می‌کنند بنابراین آکواریوم‌تان شلوغ نخواهد شد. آن‌ها در محیطی با PH حدود ۷/۵ و در دمای آب ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد زندگی می‌کنند. این حلزون ها تقریبا به مدت دوسال زنده هستند و زندگی می کنند. این مدل حلزون ها با ماهی ها به راحتی می توانند ارتباط بگیرند و رفتاری دوستانه دارند.

آشنایی با انواع حلزون آکواریومی

حلزون قاتل

نام این حلزون عجیب و جالب است. زیرا این نوع حلزون با اینکه جسه کوچکی دارد ولی نام آن کمی ترسناک است. این مدل از حلزون نمی توانند حلزون های دیگر را در آکواریوم تحمل کنند برای همین یا آنها را به عنوان غذا می خورند یا می کشند.

برعکس حلزونی که در بالا مثال زدیم این نوع مواد ذائد ماهی ها را نمی خورد و از هم  نوع خودش تغذیه می کند که خیلی اتفاق بدی هم نیست چون دیگر نگران افزایش جمعیت آنها نیستید. مثلا اگر در آکواریوم خود حلزونی دارید که زیاد تولید مثل می کند می توانید از یک حلزون قاتل استفاده کنید و بگذارید که کار خودش را انجام بدهد و دیگر انقدر افزایش حلزون نداشته باشید.

علاوه بر هم نوع خودش هر چیز دیگری را می تواند بخورد پس کاملا باید حواستان به آنها باشد. بدنه این حلزون ها دراز هستند و نمای زیبایی دارند پس از مردن آنها می توانید از پوسته آن به عنوان دکوراسیون داخل آکواریوم استفاده کنید. محیط زندگی این حلزون باید PH هفت تا هشت و دمای ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد داشته باشد. اگر مایل به تکثیر این حلزون هستید نیازمند دو حلزون قاتل خواهید بود.

آشنایی با انواع حلزون آکواریومی

حلزون مرموز طلایی

این مدل از حلزون همانند اسمش زیباس و روحیه لطیفی دارند. و رفتاری مناسب با ماهی ها و میگو ها دارند و به آنها حمله نمی کنند. رشد آنها از دیگر حلزون ها بیشتر است و از جلبک ها و باقی پسماند ها تغذیه می کنند. برای کسانی که نگران تخمک گذاری آنها هستند و افزایش آنها حلزون مرموز طلایی گزینه مناسبی است زیرا آنها از طریق تخمک گذاری تولید مثل نمی کنند. این حلزون در PH ۷ تا 7.5 و دمای ۲۰ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد زندگی می‌کند و طول عمری یک ساله دارد.

حلزون ببری نریت

این مدل از حلزون بسیار شخصیت آرامی دارند و به دیگر موجودات داخل آب آکواریوم حمله نمی کنند. و گزینه بسیار مناسبی برای آکواریوم های آب شیرین هستند. پوسته این حلزون ها به صورت کهربایی تیره است که روی آن نوار های کوچک مشکی دارد و اگر به دنبال حلزون زیبا و خاص می گردید این مدل مناسب شما می باشد.

نکته ای که باید زیادبه آن توجه داشته باشید مس که داخل سطح آب است چون حلزون های ببری نریت تحمل سطوح بالای مس را ندارند و احتمال دارد بمیرند یا بیمار شوند. اگر آب آکواریوم را از آب شیر پر می کنید. محلول ph به آن اضافه کنید تا سطح ph را بتوانید به راحتی کنترل کنید. آکواریوم با داشتن ماهی های رنگ و رنگ جذاب می شوند اما داشتن یک یا چند حلزون سیستم آکواریم را کامل تر می کند.

آشنایی با انواع حلزون آکواریومی

اگر تعداد حلزون‌ها تحت کنترل باشند، لازم نیست به دفعات متعدد آکواریوم را تمیز کنید و از منظره دلنشین و زیبای آن لذت خواهید برد. آکوا با سابقه چندیدن ساله بهت کمک می کند تا بهترین آکواریوم و ماهی های داخل آن را داشته باشید فقط کافیه برای گرفتن مشاوره با کارشناسان ما از  طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02155958384      و      09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟