آکوا سرویس

آموزش سرویس و نگهداری آکواریوم

آموزش سرویس و نگهداری آکواریوم

آکواریوم ها راهی عالی برای آوردن زیبایی اقیانوس به خانه شما هستند. آنها ساعت ها سرگرمی را فراهم می کنند و حتی می توانند به شما کمک کنند پس از یک روز طولانی در محل کار آرام شوید. با این حال، اگر به درستی نگهداری نشود، ممکن است کاملاً کثیف و بدبو شوند. اگر در خانه یا محل کار خود یک آکواریوم دارید، پس مهم است که از آن مراقبت کنید تا سالیان سال سالم بماند! خدمات ما آکواریوم شما را تمیز و شفاف نگه می‌دارد، بدون اینکه به آن آسیبی وارد شود!

آموزش سرویس و نگهداری آکواریوم

تانک ماهی به چه تعمیراتی نیاز دارد؟

برای حفظ سلامت مخزن ماهی خود، رعایت موارد زیر ضروری است:

  • مخزن ماهی خود را حداقل یک بار در ماه با جاروبرقی شن یا روش جابجایی آب تمیز کنید. با این کار هر گونه زباله ای که به کف مخزن شناور شده است را از بین می برد.
  • اطمینان حاصل کنید که هر گونه جلبک را قبل از خشک شدن بشویید.
  • هر هفته 15 تا 30 درصد از آب آکواریوم خود را برای مخازن آب شور و ماهیانه برای مخازن آب شیرین برای حذف زباله های نیتروژنی تغییر دهید.
  • ماهی خود را به مقدار کم تغذیه کنید تا فیلتر خود را با ذرات غذای نخورده پر نکنید. اگر ذرات غذا بیش از حد وجود داشته باشد، می تواند منجر به آمونیاک سمی شود که می تواند ماهی شما را بکشد.
  • مخزن خود را از نور مستقیم خورشید و بخاری ها دور نگه دارید تا از رشد بیش از حد جلبک ها جلوگیری کنید.

آیا می توانم شخصی را برای نگهداری از آکواریوم خود استخدام کنم؟

ما می دانیم که نگهداری از مخزن ماهی شما چقدر کار می کند. به همین دلیل است که ما می خواهیم با ارائه خدماتی که تمام کارهای سخت را برای شما انجام می دهد به شما کمک کنیم! تیم ما می تواند همه چیز از تغذیه، تمیز کردن و حتی نگهداری گیاهان شما را انجام دهد. خدمات ما  متناسب با نیازهای خاص و اندازه مخزن شما است. وقتی ما را به عنوان شرکت تعمیر و نگهداری آکواریوم با خدمات کامل خود استخدام می کنید، دیگر نگران هیچ چیز نخواهید بود.

آموزش سرویس و نگهداری آکواریوم

چند وقت یکبار باید آکواریومم را سرویس کنم؟

سرویس آکواریوم یکی از اجزای کلیدی مالکیت آکواریوم است و خدمات متعددی وجود دارد که می توان هر از گاهی انجام داد. مخازن ماهی باید به صورت هفتگی تمیز شوند، اما خدماتی مانند کنترل جلبک و تعویض آب باید هر دو تا چهار هفته یکبار بسته به خدمات مورد نیاز و اندازه مخزن شما انجام شود. خدمات ماهانه شامل شستشوی مخزن و سنگ های فواره، جاروبرقی شن و محیط فیلتر، تعویض آب در حوضچه، و انجام درمان جلبکی خواهد بود. سیستم های مخازن پیشرفته با گیاهان زنده یا بی مهرگان نیز ممکن است به توجه بیشتری مانند خدمات فیتو فیلتراسیون یا تمیز کردن مرجان در آب های عمیق نیاز داشته باشند.

هزینه نگهداری آکواریوم چقدر است؟

اگر می‌پرسید هزینه نگهداری یک آکواریوم چقدر است، در اینجا برخی از رایج‌ترین عواملی که بر هزینه‌های ماهانه یا سالانه شما تأثیر می‌گذارند، آورده شده است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که اندازه مخزن و نوع ماهی را تعیین کنید تا یک ایده کلی در مورد میزان هزینه ای که برای نگهداری مخزن شما صرف می شود به دست آورید.

به عنوان مثال، اگر شما یک مخزن صخره های آب شور دارید، به تجهیزات بیشتری نسبت به آکواریوم های آب شیرین نیاز دارد. همچنین، در نظر بگیرید که آیا می خواهید گیاهان زنده در آکواریوم خود داشته باشید زیرا آنها به نور و کود خاصی نیاز دارند که می تواند مدت زمان صرف شده برای نگهداری در هر هفته و همچنین هزینه کلی برای زنده نگه داشتن آنها را افزایش دهد.

بسیاری از عوامل دیگر مانند غذا، آب تهویه‌کننده، بستر (شن)، تزئینات،عرشه‌ها،گیاهان و غیره وجود دارد، اما اینها همه چیزهایی هستند که به ترجیحات شخصی بستگی دارند. از آنجایی که آنها به طور مستقیم بر نتایج محاسبات ما تأثیر نمی گذارند، وقتی می‌دانیم چه اندازه مخزن و نوع ماهی را می‌خواهیم نگه داریم، می‌توانیم برای محاسبه دقیق هزینه ماهانه یا سالی بر اساس متغیرهای مختلف بپردازیم.آموزش سرویس و نگهداری آکواریوم

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟