آکوا سرویس

آکواریوم مخصوص دیسکس ماهی

در طبیعت، دیسکس در رودخانه های آمریکای جنوبی با آب طبیعی نرم و اسیدی رشد می کند. کلید آکواریوم مخصوص دیسکس ماهی، مطابقت مخزن آنها با این شرایط آبی است. اکثر دیسک ها در آب با pH در محدوده 5.0-7.0، سختی کل بین 1-4 درجه دسی کیلوهات و دمای 82-84 درجه فارنهایت راحت هستند.

دیسکس به آمونیاک، نیترات و تغییرات دما و کیفیت آب بسیار حساس است. بنابراین، مهم است که آب آکواریوم آنها به طور استثنایی تمیز و درجه حرارت ثابت باشد. برای فراهم کردن شرایط پایداری که دیسکس ها برای رشد نیاز دارند، آکواریوم آنها باید با کارآمدترین و مطمئن ترین تجهیزات موجود راه اندازی شود.

تغییرات مکرر آب را برای ارتقای سلامت ماهی انجام دهید

تغییر منظم آب – هر چه مکررتر بهتر – برای حفظ سلامتی دیسکس ضروری است. آنها به حذف ترکیبات آلی محلول که کیفیت آب را پایین می آورند کمک می کنند. برای ایجاد حجم زیادی از آب آماده مورد نیاز برای تغییرات مکرر، توصیه می کنیم از یک مخزن نگهدارنده یا آکواریوم جداگانه به اندازه آکواریوم اولیه خود استفاده کنید. در اینجا شما آب را با حذف کلر یا کلرامین ها، تنظیم pH و سختی در حد مطلوب و گرم کردن آب برای مطابقت با دمای آکواریوم دیسکس خود آماده می کنید.

برای تهیه آب در مخزن نگهدارنده، ما یک واحد اسمز معکوس (RO) را برای حذف تمام سختی ها و سموم از آب توصیه می کنیم. واحدهای RO تا 99 درصد مواد معدنی، مواد شیمیایی و مواد مغذی موجود در آب لوله کشی را با فشار دادن آب لوله کشی به داخل یک غشای نیمه تراوا فیلتر می کنند. هیچ تجهیزاتی برای کمک به ایجاد شرایط آب ایده آل مؤثرتر نیست. بهترین واحد اسمز معکوس را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

شما باید یک بافر اضافه کنید تا PH آب RO خود را ثابت نگه دارد. ما استفاده از دو محصول را به صورت ترکیبی توصیه می کنیم: بافر دیسک و تنظیم کننده خنثی. اینها انعطاف پذیری لازم برای حفظ pH زیر 7.0 را به شما می دهند. همچنین یک مانیتور دیجیتال pH خوب برای همه نگهدارندگان دیسک توصیه می شود.

آکواریوم مخصوص دیسکس ماهی

یک آکواریوم بزرگ با فضایی برای رشد فراهم کنید

دیسکس های جوان کوچک هستند، اما به سرعت رشد می کنند. در یک آکواریوم بزرگ، طول برخی از انواع آن به بیش از 8 اینچ می رسد. اگر می خواهید دیسک شما به طول کامل خود برسد، یک آکواریوم 50 گالن یا بیشتر 4 تا 5 ماهی بالغ را در خود جای می دهد.

گیاهان و بستر اختیاری هستند

اکثر نگهبانان دیسکس نگهداری از آکواریوم “خالی” را آسانتر می دانند – نازک ترین بستر ممکن، یا اصلا وجود ندارد، بدون گیاه و حداقل تزئینات. این امر بر زیبایی ماهی تاکید می کند. با این حال، اگر فکر یک آکواریوم بی ثمر جذاب نیست، به خاطر داشته باشید که با احتیاط، می توانید گیاهان و گونه های دیگر ماهی را اضافه کنید. گونه های غیر تهاجمی و نسبتا آهسته حرکت مانند کاردینال یا نئون تترا جفت خوبی می سازند.

آب نرم و دمای بالای آب در آکواریوم دیسکس شما گزینه های گیاهی شما را محدود می کند. فقط تعداد معدودی از گیاهان در این شرایط رشد می کنند. برخی از گیاهانی که می توانید استفاده کنید عبارتند از: Amazon Sword Plant، Anubias nana، Water Sprite و Java Ferns. اگر مایل به رشد گیاهان هستید، از بستر طراحی شده برای آکواریوم کاشته شده مانند فلوریت استفاده کنید.

واحدهای فیلتراسیون با کیفیت را انتخاب کرده و به طور منظم از آنها نگهداری کنید

فیلترهای مکانیکی و بیولوژیکی هر دو ضروری هستند. از آنجایی که دیسکس ها از آب های آهسته حرکت می کنند، در جریان های سریع راحت نیستند. بنابراین، شما نمی خواهید یک فیلتر بیش از حد را انتخاب کنید.

فیلترهای زیر شنی هرگز نباید در آکواریوم دیسکس استفاده شوند. فیلترهای کنستر بهترین انتخاب برای آکواریوم های دیسکس هستند زیرا می توان آنها را با طیف وسیعی از رسانه ها پر کرد تا شرایط آب بهینه ایجاد کند. همچنین برای جلوگیری از از بین رفتن دیسکس جوان، باید یک پیش فیلتر اسفنجی روی ورودی فیلتر قوطی قرار داد.

آکواریوم مخصوص دیسکس ماهی

دمای آب را ثابت نگه دارید

دیسکس به آب گرم تری نسبت به آکواریوم استاندارد آب شیرین نیاز دارد. دو مورد، یک بخاری و دماسنج قابل اعتماد و دقیق، ضروری است. اگر دما بیش از یک یا دو درجه به زیر 84 درجه فارنهایت کاهش یابد، ماهی شما می تواند مستعد استرس و هجوم انگلی شود.

روشنایی را کالیبره کنید

نور مناسب می تواند رنگ های درخشان ماهی شما را افزایش دهد. تانک های کاشته شده بسته به گونه های گیاهان انتخاب شده برای رشد موفقیت آمیز بین 2 تا 5 وات در هر گالن نیاز دارند. آکواریوم‌های عمیق ممکن است به وات بیشتری در هر گالن نیاز داشته باشند، اما چون دیسک‌ها نور متوسط را ترجیح می‌دهند، زیاده روی نکنید.

تجهیزات پشتیبان را در دسترس داشته باشید

از آنجایی که خرابی تجهیزات همیشه یک احتمال است، عاقلانه است که یک بخاری و پمپ اضافی در دست داشته باشید.

آکواریوم مخصوص دیسکس ماهی

آکواریوم خود را زیاد پر نکنید

دیسکس ها طبیعتی صلح آمیز دارند و به خوبی با گونه های تهاجمی دیگر رقابت نمی کنند. بسیاری از علاقه مندان موفقیت خوبی را با آکواریوم های فقط دیسکس که دارای 4 تا 6 ماهی هستند گزارش می دهند. هنگام انتخاب، از ماهی های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک اجتناب کنید. به نظر می رسد دیسک های حدود 2-4 اینچی با دشواری کمتری خود را سازگار می کنند.

تغذیه با کیفیت ارائه دهید

دیسکس گوشتخوار است و رژیم غذایی متنوع را ترجیح می دهد. اکثر آنها در رژیم غذایی حاوی کرم های خونی منجمد و میگوهای آب نمک و همچنین یک غذای پلت شده با کیفیت خوب عمل می کنند. از آنجایی که دیسکس ها روده کوتاهی دارند، بهتر است به جای یک وعده غذایی بزرگ روزانه، دو یا سه بار در روز به آنها غذا بدهید. با راه اندازی و مراقبت مناسب، دیسکس شما می تواند عمر طولانی داشته باشد و هر مهمان یا علاقه مند به ماهی مورد حسادت قرار گیرد.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟