آکوا سرویس

آکواریوم های دیواری

شما بدون شک در مورد تلویزیون های دیواری شنیده اید، اما آکواریوم های دیواری چطور؟ حتی اگر یک علاقه‌مند آکواریوم باتجربه باشید، ممکن است متوجه نباشید که آکواریوم‌ها می‌توانند شکلی بیش از یک مخزن روی پایه داشته باشند – می‌توانند مستقیماً روی دیوار نصب شوند.

 این نوع آکواریوم به عنوان آکواریوم پرتره یا به سادگی آکواریوم دیواری نیز شناخته می شود و اخیراً به یک کالای پرطرفدار در تجارت آکواریوم تبدیل شده است. این مخازن با نصب مستقیم آنها بر روی ناودانی های دیواری کار می کنند که وزن مخزن را تحمل می کنند.

ویژگی های آکواریوم دیواری

 مخازن دیواری از نظر اندازه متفاوت هستند، اما معمولاً تنها 4 تا 6 اینچ عمق با ارتفاع بین 16 تا 18 اینچ و طول حدود 18 اینچ دارند. با این حال، می توان مدل های بزرگتر را پیدا کرد – برخی ممکن است تا 6 یا 7 فوت طول داشته باشند!

یک مخزن دیواری انتخاب مناسبی برای همه نیست، اما مطمئناً یک قطعه است. قبل از اینکه بیرون بروید و یکی از این مخازن طراح را انتخاب کنید، بهتر است به دقت فکر کنید. اگرچه ممکن است زیبا به نظر برسد، اما چالش های منحصر به فردی در ارتباط با ایجاد و نگهداری یک مخزن دیواری در مقابل یک آکواریوم سنتی وجود دارد.

 در این مقاله با اصول اولیه این نوع تانک از جمله مزایا و معایب مرتبط با آن آشنا خواهید شد. بعد از اینکه همه چیز در مورد این نوع آکواریوم را یاد گرفتید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این آکواریوم برای شما مناسب است یا خیر.

آکواریوم های دیواری

مزایای یک تانک ماهی دیواری

یک آکواریوم دیواری تضمین شده است که در خانه یا محل کار شما یک قطعه استاندارد باشد – مهمانان شما نمی توانند چشم خود را از آن دور کنند. مخزن دیواری علاوه بر جذابیت و منحصربفرد بودن، مزایای دیگری نسبت به آکواریوم سنتی دارد. مزایای داشتن مخزن ماهی دیواری عبارتند از:

  • یک مخزن ماهی دیواری برای زمانی که واقعا فضای زیادی برای مخزن ماهی ندارید مناسب است.
  • برای یک ویژگی طراحی غیر معمول، می توانید یک مخزن دیواری را در دیوار بین دو اتاق نصب کنید.
  • مخازن ماهی دیواری باعث می شود تا ماهی خود را به راحتی ببینید و از آن لذت ببرید زیرا در سطح چشم نصب شده اند.
  • طراحی فشرده مخزن ماهی دیواری اغلب شامل فیلتر و نور متناسب با مخزن است.
  • مخازن ماهی دیواری برای مکان‌هایی که رفت و آمد زیاد دارید عالی هستند و معمولاً خطری برای داشتن آکواریومی که ممکن است خراب شود را تهدید نمی‌کند.
  • مخازن ماهی دیواری برای بانک ها، مطب پزشکان و سایر لابی ها عالی هستند.

آکواریوم های دیواری

معایب مخزن ماهی دیواری

  • اگرچه ممکن است از نظر ظاهری منحصربه‌فرد باشند، اما قطعاً چالش‌هایی همراه با مخزن دیواری وجود دارد. برخی از معایب داشتن مخزن ماهی دیواری عبارتند از:
  • یک مخزن ماهی دیواری، تبادل آب به هوا را به دلیل کاهش سطح “مخزن” محدود می کند.
  • یک مخزن ماهی دیواری برای نگه داشتن مخزن نیاز به تکیه گاه محکم دیوار با ناودانی (یا بتن) دارد. یک آکواریوم دیواری کوچک در صورت پر شدن می تواند بین 75 تا 100 پوند وزن داشته باشد. یک آکواریوم دیواری بزرگ زمانی که پر از آب باشد می تواند نزدیک به 300 پوند وزن داشته باشد.
  • مخازن ماهی دیواری گرانتر از مخازن ماهی معمولی هستند (همانطور که هزینه یک لپ تاپ بیشتر از یک کامپیوتر معمولی است).
  • یک مخزن ماهی دیواری انتخاب ماهی شما را محدود می کند زیرا فقط می توانید ماهی های کوچکی تهیه کنید که در چنین مخزن “لاغری” خوشحال باشند. اندازه ماهی به عرض مخزن (معمولاً 4 اینچ) محدود می شود.

آکواریوم های دیواری

نصب ایمن

راه اندازی یک آکواریوم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اما آکواریوم دیواری داستان کاملا متفاوتی است. نصب ایمن در آکواریوم های دیواری بسیار مهم است. وزن یک آکواریوم دیواری پس از پر شدن می تواند بین 75 تا 100 پوند (یا بیشتر) پس از پر شدن باشد.

 اگر نمی خواهید آن مخزن با ماهی شما در آن سقوط کند، مطمئن شوید که به طور ایمن به دیوار شما نصب شده است. اگر به توانایی خود در نصب مخزن خود اطمینان ندارید، یک متخصص را برای انجام این کار استخدام کنید. بسته به جایی که مخزن خود را خریداری می کنید، باید دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه نصب صحیح آن را نیز دریافت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پرزنت حضوری 02155958384

مشاوره آنلاین 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟