آکوا سرویس

از آب یاد بگیریم!!!

آب این مایع حیات ماده ای است که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن به دست می آید. حالتی مایع و روان دارد ولی اگر مدت زمان زیاد بی حرکت و راکد بماند فاسد می شود.در مقاله از آب یاد بگیریم میبینید که این خاصیت فیزیکی آب بسیار تشابه به زندگی انسان ها دارد، یعنی اگر در حرکت باشند قویتر می شوند.

آب با عبور مسیر رودخانه ای که پر از سنگ و شن می باشد زلال، شفاف، خنک شده و انرژی می گیرد.زندگی انسان ها نیز پر از فراز و نشیب و سختی های گوناگون می باشد که با تحمل آنها نرم تر، ملایم تر و خالص تر می شوندو در نتیجه رشد کرده و استعدادهایش نمود پیدا می کند. ولی اگر نخواهد تغییر کند و بی تحرک بماند بلافاصله راکد و فاسد شده، در نتیجه می میرد!!!

آب

به طور کلی آب مزه ی خاصی ندارد ولی میتواند شیرین، تلخ یا شور باشد. انسان ها نیز گاهی خوش اخلاق، بد اخلاق و گاهی با تکرار مکررات شور می شوند. آب در جهت حرکت خود بسیار پرقدرت بوده و می تواند آرام آرام سنگ های جلوی راه خود را خرد کند. آدمی نیز اگر بخواهد بسیار صبور می شود و با مقاومت می تواند کوهی را جابجا کند.

آب با توجه به جرمش که مایع است در هر ظرفی که قرار گیرد به همان شکل در می آید. انسان ها نیز باید خود را با محیط اطراف سازگار نموده تا بتوانند به مشکلات تسلط پیدا کنند. آب خاصیت پاک کنندگی دارد، آدمی نیز اگر روحی پاک داشته باشد می تواند با اعمالش دیگران را اصلاح و پاک کند. آیا این تاثیرات دلیل بر این نیست که بیشتر از دو سوم حجم بدن را آب تشکیل داده است؟

از آب یاد بگیریم

نوشیدن آب

نوشیدن آب باعث پاکسازی خون می شود، سموم را از بدن دفع می کند، یبوست را رفع می کند، برای سردرد، فشارخون و التهابات بدن مفید است. عملکرد کبد و کلیه ها را بهبود می بخشد. استفاده از آب برای درمان برخی از دردها بسیار مفید می باشد

مثلاً نوشیدن یک لیوان آب می تواند میزان بسیار زیادی استرس را کاهش دهد و با کم شدن آب، بدن شروع به تولید کورتیزول می کند که باعث بالا رفتن استرس می شود و با شروع شدن استرس، عواقبی مانند سردرد، خستگی، تهوع و.. به سراغمان می آید. به همین دلیل است که پزشکان مصرف روزانه 8 تا 9 لیوان آب را توصیه می کنند.

از آب یاد بگیریم

استفاده از آب گرم

 استفاده از آب گرم نیز برای احساس راحتی و آرامش بسیار عالی میباشد فق ط با چند دقیقه قرار گرفتن در کنار آب گرم ذهن انسان آرام می شود همچنین برای تسکین دردهای مفاصل بسیار مفید می باشد. این روزها اگر دردی در مفاصل خود احساس کنیم سریع به سراغ کیسه های آب گرم می رویم. بسیاری از پزشکان شنا در آب گرم و جکوزی را پیشنهاد می دهند و امروزه استخرهای آب درمانی برای این منظور ساخته می شوند.

از آب یاد بگیریم

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟