آکوا سرویس

استخر شیشه ای بی نهایت در ویلا

استخر شیشه ای بی نهایت در ویلا

آیا تا به حال فکر کرده اید که آنها در واقع چگونه کار می کنند؟ بر خلاف استخرهای معمولی که تمام دیوارهای آن فراتر از آب است، یک استخر بی‌نهایت دارای یک یا چند دیوار است که دقیقاً با سطح آب مطابقت دارند و دیواره سطح آب از لبه به سمت پایین شیب دارد و باعث ایجاد آبشار می‌شود.

استخر شیشه ای بی نهایت در ویلا

منظور از استخر بی نهایت چیست؟

اصطلاح “حوض بی نهایت” به طور خاص به “حوضچه لبه بی نهایت” یا “حوضچه لبه منفی” اشاره دارد. در عوض، آنها دارای یک یا چند دیوار در معرض دید (سرریز) هستند که کوتاهتر از سطح آب است، بنابراین آب به داخل حوضچه زیرین جریان می یابد.

تفاوت بین استخر معمولی و استخر بی نهایت چیست؟

در یک استخر معمولی، تمام دیوارهای استخر بالاتر از سطح آب هستند، بنابراین آب در داخل استخر قرار می گیرد. برای یک استخر لبه بی نهایت، یک یا چند دیوار استخر به گونه ای ساخته شده اند که ارتفاعی برابر با سطح آب داشته باشند، بنابراین نمی توان آنها را دید.

استخر شیشه ای بی نهایت کنسول

استخر شیشه ای بی نهایت کنسولی

استخر بی نهایت چگونه ساخته می شود؟

برای ایجاد این اثر آبشار مانند، استخرهای بی نهایت ساخته می شوند که بخشی از دیواره آن در نزدیکی بالای استخر یا در سطح استخر برداشته می شود. سپس آب از کناره به یک حوضچه می ریزد. با استفاده از پمپ ها و هیدرولیک، آب سرریز دوباره به استخر پمپ می شود و چرخه ادامه می یابد.

آیا می توانید در استخر بی نهایت شنا کنید؟

باور کنید یا نه، استخرهای بی نهایت کاملا ایمن هستند. لبه در واقع ناپدید نمی شود. این یک توهم بصری است. همانطور که در هر استخر دیگری شنا می کنید تا لبه دیوار شنا می کنید.

استخر شیشه ای بی نهایت

استخر شیشه ای بی نهایت

کف شیشه ای و دیواره های شیشه ای شفاف ، یک استخر را به یک منظر زیبای چشم نوازی تبدیل میکند. این تصور که مرزهای استخر با محیط اطراف ترکیب می شود تا حد زیادی نتیجه لبه های شیشه ای است که دقیقاً به سطح آب ختم می شود.

حتی در زیر آب، محیط اطراف به راحتی قابل دید است. با نگاه کردن به پایین، کف شیشه‌ای استخر دیدی به سالن‌های زیر را برای شناگر فراهم می‌کند و همچنین منبع نوری برای فضای داخلی ساختمان است. هنگامی که نور خورشید به سطح آب تابیده می شود، جلوه های نوری جالبی ایجاد می شود که فضای منحصر به فردی را در اتاق ایجاد می کند.

استخر شیشه ای

استخر شیشه ای بی نهایت در ویلا

آیا استخر بی نهایت گرانتر است؟

یک استخر بی نهایت معمولاً 20 درصد بیشتر از یک استخر معمولی هزینه دارد اگر لبه بی نهایت را در یک طرف داشته باشید. اگر لبه بی نهایت در بیش از یک طرف استخر دارید، درصد هزینه افزایش می یابد.

اندازه ی شیشه ها

حداکثر طول پنل های شیشه ای ما 1/8 در 6 متر است. اگر به چیزی بزرگتر نیاز دارید، اکریلیک انتخاب بهتری خواهد بود. اما آکرلیک هزینه های بالایی دارد واگر بودجه شما هنوز برای استفاده از اکریلیک مناسب نیست، می‌توانیم ستون‌هایی را بین پانل‌ها قرار دهیم تا فواصل بیشتری داشته باشند. ضخامت شیشه توسط عوامل موثر زیادی تعیین می شود. مهمترین آنها قد شیشه است. هرچه پانل بالاتر باشد، باید ضخیم تر باشد.

حقایق شیشه ای:

  1. شیشه بسیار ارزان تر از اکریلیک است.
  2. به راحتی اکریلیک خراشیده نمی شود.

شاید اکرلیک ایمن تر از شیشه باشد، اما شرکت ما با ترکیب و آب بندی های خاص و دقیق خود شیشه های مخصوص هر پروژه را با ضمانت ایمنی انها میسازد و روی استخرها اجرا میکند تا به شما یک استخر شیشه ای چشم نواز و لوکس، همچنین ایمن تحویل کارفرمای عزیز می دهد.

استخر شیشه ای بی نهایت

ضرورت ساخت استخر در منازل و ویلا

امروزه با وجود افزایش امکانات رفاهی در میان مردم، داشتن استخر شنا در ویلاها و یا ساختمان های مسکونی یک امری حیاتی است. بسیاری از استخر به منزله ی ورزش استفاده میکنند و آن را در برنامه روزانه و یا هفتگی خود قرار میدهند. اما در کنار دید ورزشی نسبت به شنا، تعدادی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت، تفریح و یا حتی درمان بیماری های خود به استخر ها مراجعه می کنند.

پس متوجه میشویم که امروزه استفاده از استخر به دلیل وجود نیاز های مختلف در میان مردم امری حیاتی است.حال باید نظر شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود پیشرفت در تمامی حوزه های تکنولوژی و رفاهی در میان مردم، آیا در حوزه ساخت استخر و تجهیزات وابسته به آن نیز نسبت به گذشته تغییراتی ایجاد شده است ؟پاسخ به این سوال قطعا بله است.در گذشته ساخت استخر های تفریح در ایران با استفاده از تجهیزات ساده ای مانند لوله کشی هایی برای تخلیه، ورود آب سرد و فاضلاب و… انجام می شد.

اما اکنون هم جهت با پیشرفت های به دست آمده در زمینه ی تجهیزات و تاسیسات ارائه شده برای ساخت استخر شیشه ای در ایران نیز دارای مزایا و ویژگی های خاصی بوده و پاسخگوی توقعات افراد هستند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟