آکوا سرویس

استخر کوه های یخ Bondi؛ شنا در جوار اقیانوس

وقتی به سیدنی و ساحل معروف بوندی فکر می کنید، اغلب یک تصویر به ذهنتان خطور می کند: استخر معروف کوه یخ بوندی. در واقع، احتمالاً هیچ استخر دیگری در جهان وجود ندارد که به اندازه این استخر عکاسی شده باشد. سواحل بسیار زیبا و استخرهای صخره‌ای روباز در سیدنی وجود دارد، اما هیچ چیز نمادین‌تر از این نیست.

برای بیش از 100 سال، این استخر که در امتداد ساحل بوندی در استرالیا قرار دارد، برای همگان باز بوده است. هم موقعیت تاریخی دارد و هم اعتبار زیادی در رسانه های اجتماعی دارد.

استخر کوه های یخ Bondi؛ شنا در جوار اقیانوس689

تاریخچه استخر کوه های یخ Bondi

استخر کوه های یخ Bondi در سال 1929 شروع به کار کرد. یک باشگاه شنای زمستانی به نام The Icebergs Swimming Club وجود داشت که توسط نجات غریق محلی در سیدنی تأسیس شد. این ناجیان غریق این سازمان را تأسیس کردند و تصمیم گرفتند که به دنبال مکانی برای شنا باشند و تناسب اندام خود را حتی در ماه های زمستان حفظ کنند. این باشگاه تا به امروز به عنوان بزرگترین در نوع خود و دارای مجوز شناخته می شود!

قبل از اینکه بتوانید عضو باشگاه شوید، باید در پنج سال آینده هر ماه در سه (از چهار) یکشنبه رقابت کنید. گفته می شود که این قانون برای عضویت تا امروز وجود دارد. اعضای باشگاه کار خود را در یک سوله کوچک حلبی شروع کردند تا اینکه در دهه 1960 اولین ارتقاء اساسی خود را داشتند. سال 1955 نیز یک تحول تاریخی بود زیرا این اولین بار بود که باشگاه از اعضای زن استقبال می کرد.

در سال 2002، باشگاه اولین توسعه مدرن خود را داشت و آنها تصمیم گرفتند به استخری بروند که امروزه شناخته شده است؛ استخر Bondi Icebergs. این استخر نمادین نیز از این طریق نام خود را گرفته است زیرا از باشگاه نجات غریق الهام گرفته شده است که خود را وقف هنر خود کرده اند.

امروزه، استخر کوه های یخ Bondi در طول سال برای عموم باز است. هزینه ورودی 8 دلار برای بزرگسالان و 5.50 دلار برای کودکان زیر 12 سال (و سالمندان) است. اما اگر می خواهید کارت شنا دریافت کنید، هزینه آن برای بزرگسالان 170 دلار یا برای کودکان و سالمندان 115 دلار است.

استخر کوه های یخ Bondi؛ شنا در جوار اقیانوس690

محل استخر

استخر ساحل بوندی در انتهای جنوبی ساحل بوندی قرار دارد. اهمچنین خانه باشگاه کوه های یخی Bondi تا به امروز وجود دارد.

این استخر بیش از یک قرن است که به یک نقطه دیدنی توریستی و تاریخی در ساحل بوندی تبدیل شده است. این استخر همه روزه باز است به جز پنجشنبه ها که در آن زمان تمیز کردن استخر برنامه ریزی شده است.استخر کوه های یخ Bondi؛ شنا در جوار اقیانوس691

ویژگی های استخر

حتی اگر در آن شنا نکرده اید، ممکن است از قبل با استخر Bondi Icebergs آشنا شده باشید (به هر حال، این استخر در اینستاگرام معروف است!). این سازه در واقع از دو نوع استخر تشکیل شده است: استخر اصلی استخری است که به سمت شمال است و یک استخر برای بچه ها به سمت شمال شرقی است. در ساعات کار استخر ناجیان غریق در حال انجام وظیفه هستند.

این استخر ساحلی بوندی چند ویژگی و امکانات دیگر را ارائه می دهد که می توانید از آنها لذت ببرید. عرشه های استخر نزدیک استخر به تازگی کار بازسازی خود را به پایان رسانده است. شما می توانید یک سونا در این نزدیکی پیدا کنید که هر زمان که بخواهید می توانید از آن استفاده کنید. سونا در سطح عرشه استخر قرار دارد. تا ساعت 6:20 بعد از ظهر باز است و ورود به استخر شما شامل می شود. همچنین اگر می‌خواهید قبل یا بعد از شنا نوش جان کنید، گزینه‌های زیادی برای خوردن و نوشیدن وجود دارد.

کافه Crabbe Hole یکی از رستوران های کنار استخر در استخر Bondi Icebergs است. جدا از مناظر بی نظیر، قهوه های لذیذ و خوراکی های لذیذ نیز سرو می شود. می توانید از غذاها و نوشیدنی های خود لذت ببرید و از منظره استخر و اقیانوس لذت ببرید.

یکی دیگر از تأسیسات واقع در کنار استخر The Body Spot در ساحل Bondi است. این کسب‌وکار طیف وسیعی از درمان‌های اسپا و ماساژ را برای کسانی که می‌خواهند پس از شنای آرام استراحت کنند، فراهم می‌کند. شما می توانید از صدای امواج ریتمیک و لذت بردن از یک درمان آبگرم شاد لذت ببرید. اگر عضو باشگاه هستید، می‌توانید از 10 درصد تخفیف برای ماساژ و درمان‌های اسپا در مؤسسه برخوردار شوید.

این استخر عظیم آب شور با پاشیدن امواج از اقیانوس مجاور، نمادین تر شده است. در واقع اینگونه استخر از آب دریا پر می شود. در حین شنا، حتی ممکن است احساس کنید که موج به شما برخورد کرده است. این بخشی از جذابیت استخر نمادین است و همچنین مسئول رنگ آبی-سبز باشکوه آن است.

هزینه هایی که برای شنا در استخر می پردازید از قبل شامل استفاده از امکانات اتاق تعویض، دوش آب گرم و سونا می شود.

استخر کوه های یخ Bondi؛ شنا در جوار اقیانوس692

حقایق منحصر به فرد

کوه یخ Bondi می تواند بسیار شلوغ باشد و این نشان دهنده محبوبیت آن است. از آنجایی که در تمام طول سال باز است، می‌توانید انتظار داشته باشید که هر زمانی که بخواهید ازدحام جمعیت وجود داشته باشد. اگر علاقه مند به دیدن این نماد سیدنی هستید، در زیر چند واقعیت جالب دیگر وجود دارد که باید بدانید:

قبل از اینکه به عنوان استخر کوه های یخ Bondi شناخته شود، به عنوان حمام Bondi شناخته می شد.

طول استخر بزرگسالان 50 متر است. استخر کودکان با طول 25 متر کوتاهتر است و همچنین بسیار کم عمق است. بزرگسالان نیز می توانند در استخر کودکان شنا کنند.

استخر گرم نمی شود. از آنجایی که استخر در تمام طول سال باز است، کسانی که مایل به شنا در ماه های زمستان هستند باید هوای سرد را تحمل کنند زیرا آب گرم نمی شود. در واقع آب مستقیماً از اقیانوس گرفته می شود.

قوانین و مقررات سختگیرانه ای در مورد استفاده از لباس شنای مناسب برای شنا در کوه های یخ Bondi وجود دارد.

یک موزه کوچک در طبقه اول باشگاه وجود دارد. اگر می خواهید در مورد تاریخچه باشگاه و تأسیس آن بدانید، می توانید از آن بازدید کنید.

به غیر از استخر، انواع مختلفی از غذاخوری‌های معمولی و سبک غذاخوری در دسترس است. همه اعضای باشگاه از تخفیف های منحصر به فرد برای غذا و نوشیدنی برخوردار می شوند.

باشگاه معروف Bondi Iceberg در سیدنی تنها باشگاه شنای زمستانی مجاز در جهان است.

تیم آکوا سال های سال در این زمینه کار کرده و کسب تجربه نموده اند؛ در نتیجه اگر به دنبال یک تیم مجرب و متخصص اید، می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

شماره تماس جهت بازدید و کارشناسی: 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟