آکوا سرویس

انواع غذای ماهی و تفاوت آنها باهم

بسیاری از ماهی ها ریزه خوار هستند. برخی به هیچ وجه انواع خاصی از غذای ماهی را نمی خورند، در حالی که برخی دیگر تقریباً با هر چیزی که به آنها می دهید خوب هستند. مهم است که تفاوت را بدانید و به ماهی ها آنچه می خواهند بدهید، عمدتاً به این دلیل که نمی خواهید ماهی های دیگر در آکواریوم به غذای ماهی تبدیل شوند. و اگر مراقب نباشید ممکن است اتفاق بیفتد.

غذای مناسب ماهی شما

به خاطر داشته باشید که نوع غذای ماهی که برای دام شما بهترین است به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • ماهی های آب شور باشند یا ماهی های آب شیرین
  • ماهی خاص در تانک پرورش می یابد
  • خواه انواع دیگری از حیوانات مانند قورباغه یا میگو را در مخزن داشته باشید یا نه
  • اندازه، مزاج و زیستگاه طبیعی ماهی

انواع غذای ماهی و تفاوت آنها باهم

انواع اصلی غذای ماهی

چند دسته اساسی از غذای ماهی وجود دارد: غذای پولکی، غذای زنده، خشک شده منجمد، منجمد، اسپیرولینا/ جلبک دریایی، و برخی از انواع سبزی ها و سایر محصولات.

  • غذای ماهی پولکی

غذاهای پولکی ساده ترین کار برای انسان هستند، نسبتاً ارزان هستند و برخی از مواد مغذی مورد نیاز ماهی را تامین می کنند. بسیاری از ماهی ها غذای پولکی را ترجیح نمی دهند، اما این یک گزینه مناسب است. اگر ماهی بزرگ و مقاومی دارید، ممکن است بخواهید غذای پولکی را به عنوان میان وعده سگی در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب غذای پولکی، مواد تشکیل دهنده را مطالعه کنید، زیرا بسیاری از آنها حاوی مواد پرکننده هستند که به اندازه مواد غذایی مفیدتر، تغذیه ماهی را تامین نمی کند. به یاد داشته باشید که غذاهای پولکی منقضی می شوند، به این معنی که پس از مدتی به هیچ وجه ارزش غذایی زیادی نخواهند داشت.

  • غذای منجمد خشک شده

مزایای غذای ماهی منجمد شده این است که استفاده آسان و ماندگاری طولانی تری نسبت به سایر گزینه ها دارد. دام ها نیز بسته به نژاد از آن لذت می برند. نکته منفی این است که ارزش غذایی کمتر از غذاهای زنده یا منجمد است. کرم‌های خونی، میگو، آنچوی، دافنی و پلانکتون از جمله گزینه‌های انجمادی هستند.

  • غذای ماهی منجمد

غذای ماهی منجمد شاید محبوب ترین گزینه در میان علاقه مندان باشد. حیوانات از آن لذت می برند و بیشتر ارزش غذایی خود را حفظ می کند. همچنین به طور کلی می توان آن را به مدت تقریباً شش ماه در فریزر نگهداری کرد.

نکته منفی این است که برخی از آنها مواد نگهدارنده دارند، بنابراین ممکن است قبل از دادن به ماهی نیاز به آبکشی داشته باشند. در غیر این صورت، شما این آلاینده ها را به اکوسیستم معرفی می کنید. در اینجا نیز اختلاف نظر وجود دارد: برخی از علاقه مندان می گویند که غذای ماهی منجمد منجر به افزایش ضایعات و سطوح نیترات می شود، در حالی که برخی دیگر می گویند نتایج معکوس را مشاهده می کنند.

یکی دیگر از نکات منفی این است که غذای ماهی منجمد به آسانی به اندازه غذای خشک شده منجمد، پولک یا گلوله در دسترس نیست. شما باید به یک فروشگاه لوازم حیوانات خانگی بروید یا آن را به تکنسین نگهداری آکواریوم خود سفارش دهید. انواع متداول غذای ماهی منجمد شامل میگوی میسیس، خرچنگ، کرم خونی و دافنی است.

  • غذای ماهی زنده

برخی از ماهی ها تکه ها، غذاهای منجمد یا غذاهای خشک شده را لمس نمی کنند، مگر اینکه موضوع مرگ یا زندگی باشد. کار کردن با غذای ماهی زنده ممکن است برای علاقه مندان سخت ترین باشد، اگرچه غذای ماهی زنده ممکن است طبیعی ترین و قابل توجه ترین غذا برای ماهی باشد.

با این حال، در مورد اینکه چقدر آنها واقعاً برای حیوانات در مخزن سالم هستند، اختلاف نظر وجود دارد، به ویژه با توجه به اینکه خود غذای زنده ممکن است دارای باکتری باشد. اگر این ترجیح شماست و برای حیوانات موجود در مخزن ماهی شما ایده آل ترین است، برخی از انواع رایج غذای ماهی زنده شامل موارد زیر است:

  • برخی از انواع میگو
  • دافنی (کک آب)
  • کرم‌های سفید، کرم‌های خاکی، کرم‌های خاکی و میکروکرم‌ها
  • مگس و لارو پشه
  • مگس میوه بدون پرواز
  • مارماهی سرکه ای

انواع غذای ماهی و تفاوت آنها باهم

  • اسپیرولینا

اسپیرولینا که اساسا جلبک یا جلبک دریایی است، ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، اگرچه برای دام رضایت‌بخش نیست. بیشتر شبیه یک طرف سالم بروکلی است که مکمل استیک است. اسپیرولینا دارای خواص آنتی بیوتیکی، افزایش رنگدانه و کمک به رشد سالم است. این به شکل پودر یا به صورت پولک یا گلوله موجود است.

میوه ها، سبزیجات و گیاهان

هرازگاهی به عنوان یک خوراکی، می توانید یک برگ کاهو به مخزن اضافه کنید، که همچنین ممکن است در خلاص شدن از شر حلزون های مزاحم مخزن موثر باشد. یک تکه خیار یا کدو سبز نیز باعث شادی مخزن می شود.

اگر گهگاه چنین اقلامی را به مخزن اضافه می‌کنید، بسیار مهم است که ابتدا این میوه‌ها یا سبزیجات را با آب RODI تمیز کنید تا از شر آفت‌کش‌ها، کثیفی‌ها و سایر آلاینده‌های مضر خلاص شوید. برای سبزیجات برگ دار، آنها را در آب فرو کنید و به آرامی آنها را بمالید تا تمیز شوند. اجازه دهید سبزی برگ دار قبل از قرار دادن آن در مخزن خشک شود.

ایجاد یک روال تغذیه ماهی

نکته دیگری که می خواهیم بر آن تاکید کنیم این است که چقدر مهم است که ماهی خود را فقط با مقدار کافی غذا تغذیه کنید. در حالی که مهم است که ماهی ها را طبق برنامه ای تغذیه کنید تا مطمئن شوید که آنها متخاصم یا بیمار نمی شوند، همچنین مهم است که به آنها بیش از حد غذا ندهید. دادن غذای زیاد به ماهی به معنای ضایعات بیشتر در مخزن است. هنگامی که زباله های زیادی در آکواریوم دارید، فیلترهای طبیعی و دست ساز کار نمی کنند و یک مخزن کثیف می تواند ماهی ها را بیمار کند.

تعیین بهترین نوع غذای ماهی برای آکواریوم شما می تواند پیچیده باشد، اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ما می‌توانیم به شناسایی ایده‌آل‌ترین غذاها و خوراکی‌ها برای مخزن ماهی شما کمک کنیم، و همچنین یک برنامه غذایی مناسب را پیشنهاد کنیم.

انواع غذای ماهی و تفاوت آنها باهم

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟