آکوا سرویس

انواع فیلتر آکواریوم

انتخاب سیستم فیلتراسیون مناسب برای آکواریوم شما امری حیاتی است که بر پایه نیازها و شرایط خاص آکواریوم شما باید انجام شود. فیلتراسیون، به عنوان قطعه مهم‌ترین اکواریوم، همچون قلبی است که برای بهبود و حفظ کیفیت آب و محیط زنده‌ی زیستی اکواریوم شما مسئولیت دارد.

از جمله مزایایی که سیستم فیلتراسیون ارائه می‌دهد، می‌توان به شفاف سازی آب و حذف ذرات معلق اشاره کرد که این امر باعث بهبود کیفیت آب و جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند رشد جلبک‌های ناخواسته می‌شود. همچنین، فیلتراسیون برای تجمع باکتری‌های مفید نیز بسیار مهم است که در فرآیندهای زیستی آکواریوم نقش اساسی دارند.

با توجه به نوع آکواریوم شما، انتخاب مناسب‌ترین سیستم فیلتراسیون از اهمیت بیشتری برخوردار است. آکواریوم‌های گیاهی به دلیل نیازهای خاص گیاهان و موجودات زنده دیگر، به فیلتراسیون کارآمد و متناسبی نیاز دارند. در این بخش، ما انواع مختلف سیستم‌های فیلتراسیون را بررسی و به شما در انتخاب فیلتری که بهترین عملکرد را برای آکواریوم و گیاهان خود دارد کمک می‌کنیم. از این رو، با دقت به شرایط آکواریوم و نیازهای گیاهان خود توجه کنید تا بهترین سیستم فیلتراسیون را برای آکواریوم خود انتخاب کنید.

فیلتر داخلی

فیلترهای داخلی فضای داخلی آکواریوم را اشغال می‌کنند و از لحاظ گردش آب نیز کارایی بالایی ندارند، به ویژه در آکواریوم‌هایی با حجم بیش از 200 لیتر، زیرا ورودی و خروجی آنها کنار هم قرار دارد که باعث می‌شود آب به طور متناسبی در آکواریوم گردش نیابد.

اما از مزایای فیلترهای داخلی می‌توان به ارزان بودن و در دسترس بودن آنها اشاره کرد. همچنین، در مواردی که امکان استفاده از سایر فیلترها به دلیل محدودیت فضا وجود ندارد، فیلترهای داخلی به عنوان گزینه‌ای مناسب مطرح می‌شوند. از این رو، در آکواریوم‌هایی که فضای محدودی برای نصب فیلتر وجود دارد، استفاده از فیلترهای داخلی می‌تواند یک راه حل مناسب باشد.

انواع فیلتر آکواریوم694

 

تاپ فیلتر

تاپ فیلتر یکی از گزینه‌های فیلتراسیون است که دارای حجم بیشتری نسبت به فیلترهای داخلی است. این نوع فیلتر امکان استفاده از مدیاهای مختلف را فراهم می‌کند ولی معمولاً فضای زیادی در بالای آکواریوم را اشغال می‌کند که ممکن است جلوی نوردهی را گرفته و برای دوستداران آکواریوم‌های گیاهی در زمان هرس و سیفون کردن مزاحمت ایجاد کند.

از طرف دیگر، در بیشتر موارد، پس از گذشت مدتی، آب بدون عبور از مدیاها به علت عدم فعالیت این فیلتر، تحت فشار از داخل فیلتر سرازیر می‌شود. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که این نوع فیلتر کارایی کمتری نسبت به سایر فیلترها دارد، مگر در موارد خاص. این مسئله می‌تواند برای دوستداران آکواریوم‌های گیاهی که به جلوگیری از اختلال در تنظیمات و محیط زنده‌ی آکواریوم‌شان توجه زیادی می‌کنند، مشکل‌ساز باشد.

فیلتر هنگ آن

فیلتر هنگ آن یکی از گزینه‌هایی است که به آکواریوم شما چهره زیبایی می‌بخشد. این نوع فیلتر به راحتی راحتتر از فیلترهای داخلی قابل تمیز کردن است و همچنین با آلوده شدن آب همراه نیست. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این فیلترها، توانایی نصب اسکیمر بر روی آنهاست که به تمیز کردن سطح آب کمک می‌کند.

علاوه بر این، فیلترهای هنگ آن به دلیل عدم اشغال فضای زیاد در تانک‌های کوچک مورد توجه قرار می‌گیرند. اما در مواردی که حجم تانک بیش از 50 لیتر است، استفاده از آنها توصیه نمی‌شود. این محدودیت به دلیل این است که در تانک‌های بزرگ‌تر، فیلترهای هنگ آن توانایی کافی برای پاکسازی و حفظ کیفیت آب را ارائه نمی‌دهند و نیاز به فیلتراسیون قوی‌تری دارند.

انواع فیلتر آکواریوم695

سیستم سامپ

سیستم سامپ یکی از گزینه‌هایی است که دارای محفظه بزرگی می‌باشد و جریان و گردش آب مناسبی را فراهم می‌کند. با این حال، استفاده از این سیستم ممکن است باعث هدر رفت سیستم کربن دی‌اکسید شود و همچنین تمیز کردن آن پر دردسر می‌باشد. همچنین، به دلیل آلودگی صوتی زیاد، ایجاد رطوبت و مصرف زیاد انرژی، در مجموع، استفاده از سامپ در اکواریوم‌های گیاهی توصیه نمی‌شود، مگر در مواردی خاص که نیازمندی‌های خاصی دارند.

انواع فیلتر آکواریوم696

فیلتر سطلی

فیلتر سطلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای آکواریوم‌های گیاهی می‌باشد؛ زیرا دارای فضای مناسبی است و جریان آب بسیار مناسبی را ایجاد می‌کند. این نوع فیلتر، فضایی از آکواریوم را اشغال نمی‌کند و تمیز کردن آن بسیار آسان است. همچنین، این فیلتر قابلیت اتصال قطعات جانبی از قبیل اسکیمر را دارد که برای حرفه‌ای‌ها و دوستداران آکواریوم‌های گیاهی توصیه می‌شود.

در نهایت، لازم به ذکر است که هنگام خرید فیلتر، باید دقت لازم را داشته باشید و از سلامت و کارایی آن اطمینان حاصل کنید. با توجه به تنوع بسیاری از فیلترها و برندهای مختلف موجود در بازار، انتخاب صحیح ممکن است کاری سخت و زمان‌بر باشد. از این رو، بهتر است قبل از خرید، اطلاعات کافی را جمع آوری کرده و انتخاب بهتری داشته باشید.

شما می‌توانید برای راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. شماره‌های تماس ما به شرح زیر است:

02155958384

09205958384

تیم ما آماده است تا با ارائه اطلاعات لازم، به شما کمک کند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟