آکوا سرویس

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

نگه داشتن آکواریوم در خانه فواید زیادی مانند کاهش استرس و کاهش فشار خون به سلامتی شما اضافه می کند. مراقبت از مخازن آب شیرین نسبت به مخازن آب شور آسان تر است و مخلوقات آن نسبت به اشتباهات صاحبان جدید بخشش بیشتری دارند. ماهی های آب شیرین مجموعه زیبای خاص خود را از گونه های رنگارنگ و منحصر به فرد دارد که باعث می شود آکواریوم شما با زندگی شکوفا شود.

چه یک آکواریوم دار تازه کار یا باتجربه باشید، سخت است که به ماهی های آب شیرین خود و شخصیت فردی آنها گیر ندهید. بیایید نگاهی به بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما بیندازیم.

1. نئون تترا

احتمالاً یکی از شناخته شده ترین گونه های آب شیرین در این لیست، نئون تترا یک ماهی کوچک، لاغر و آسان برای مراقبت است که برای صاحبان جدید ایده آل است. نئون تترا رشد چندانی ندارد و طول آن تنها به 2.2 سانتی متر می رسد! آنها به دلیل داشتن گونه ای بسیار صلح آمیز و آرام شناخته شده اند. آنها بهترین عملکرد را زمانی دارند که به صورت گروهی و در مخازن با سنگ ها، گیاهان و سایر لوازم جانبی که می توانند در آنها پنهان شوند نگهداری شوند.

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

2. گوپی

گوپی یکی دیگر از گونه های ماهی است که حیوانات خانگی مناسبی را برای مبتدیان می سازد. مراقبت از آنها بسیار آسان است، اما اگر جنسیت ها از هم جدا نشوند، تمایل دارند به سرعت با یکدیگر تولید مثل کنند. آنها در رنگ های مختلف وجود دارند که نرها پر زرق و برق تر از ماده ها هستند. گوپی ها همچنین می توانند خود را با شرایط مختلف آب وفق دهند و شخصیت های سرزنده ای داشته باشند و همین باعث محبوبیت آنها شده است. مهم است که دمای آب را ثابت نگه دارید (حدود 50 درجه فارنهایت تا 84 درجه فارنهایت (10 تا 29 درجه سانتیگراد)) تا آنها بتوانند با خوشحالی در مخازن خود زندگی کنند.

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

3. مولی ها

کوچک و راحت، مولی ها یک گونه آب شیرین عالی هستند که مراقبت از آنها آسان است. مولی ها می توانند حدود 3 تا 4 اینچ رشد کنند و همه چیزخوار هستند، به این معنی که می توانند گیاهان و حیوانات دیگر را بخورند. نکته جالب در مورد این جانور آب شیرین این است که برخلاف سایر ماهی ها، نوزادان خود را به دنیا می آورند. مانند گوپی ها، مولی ها عاشق زاد و ولد هستند، بنابراین اگر نمی خواهید تعداد زیادی از این ماهی های زیبا را در مخزن خود داشته باشید، فقط یک جنسیت را حفظ کنید.

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

4. ماهی بتا

ماهی بتا ، همچنین به عنوان ماهی مبارز سیامی شناخته می شود، یکی دیگر از گزینه های محبوب آب شیرین برای آکواریوم است. آنها تمایل دارند در طیف متنوعی از رنگ‌های زیبا بیایند و در اکثر موارد آسان هستند. ماهی بتا به دلیل ماهیت بسیار سرزمینی و تهاجمی خود با ماهی های دیگر، به ویژه نرها، شناخته شده است. اگر ماهی Betta شما به اندازه کافی آرام است، می توان آنها را در یک مخزن بزرگ با گونه های دیگر ماهی نگهداری کرد. از قرار دادن آنها در تانک هایی با ماهی های مشابه مانند گوپی خودداری کنید. شما همچنین باید آنها را در مخازن خود به همراه بستر و گیاهان قرار دهید.

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

5. ماهی قرمز

یکی دیگر از ماهی های بسیار محبوب آب شیرین، گلدفیش گونه ای زیبا است که می تواند تا 14 اینچ در طبیعت رشد کند. برخی از ماهی های قرمز وحشی می توانند تا 25 سال یا حتی بیشتر عمر کنند ! در اسارت، گلدفیش حیوان خانگی شما در تانکی با حداقل 20 گالن رشد می کند. این ماهی ها به نگهداری دائمی مانند تعویض هفتگی آب و فیلتر نیاز دارند. ماهی قرمز می تواند در اشکال، اندازه ها، رنگ ها و نژادهای مختلف باشد.

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

6. فرشته ماهی

ماهی فرشته یکی از اعضای خانواده سیچلایدها، ماهی های محبوب آب شیرین هستند که می توانند تا 6 اینچ طول و 8 اینچ قد رشد کنند. آنها بسیار زیبا هستند و در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارند. آنها می توانند گیاهان و حیوانات دیگر مانند حشرات کوچک و میگو را بخورند، اما باید از ماهی های کوچک دور نگه داشته شوند. فرشته ماهی می تواند سرزمینی و تهاجمی باشد (البته نه در سطح ماهی بتا)، بنابراین بهتر است آنها را در یک تانک بدون تعداد زیادی ماهی نگهداری کنید.

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

7. رنگین کمان ماهی

Rainbowfish یکی دیگر از ماهی های کمتر رایج است که مراقبت از آن آسان است. رنگ‌های پر جنب و جوش آن‌ها تا زمانی که به بلوغ نرسند دقیقاً در هم نمی‌شکنند. با این حال، با مراقبت و نگهداری مناسب ارزش صبر کردن را دارد. این ماهی‌ها می‌توانند کاملاً خجالتی باشند، اما معمولاً با ماهی‌های دیگر در تانک‌هایشان صلح‌آمیز هستند. ماهی های رنگین کمانی با بارب ها و تتراها به خوبی کنار می آیند.

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

8. زبرا دانیوس

ماهی مناسب برای مبتدیان، Zebra Danios ماهی کوچک و کم نگهداری است که به طور معمول تا 5 تا 7 سانتی متر رشد می کند. از آنجایی که آنها در حال پرورش ماهی هستند، باید در گروه نگهداری شوند، در غیر این صورت، استرس زیادی خواهند داشت. Zebra Danios عاشق خوردن کرم‌ها، حشرات و سخت‌پوستان هستند، آنها همچنین می‌توانند با غذای معمولی پرک ماهی تغذیه شوند، اگرچه توصیه می‌کنیم رژیم غذایی آنها را چاشنی‌تر کنید. این موجودات ماهی به بیرون پریدن از مخازن معروف هستند، پس حتما تانک خود را پوشیده نگه دارید.

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

9. پلاتیس

یک ماهی آب شیرین خیره کننده است که در رنگ های عجیب و غریب متعددی وجود دارد. آنها معمولاً ماهی های صلح آمیز هستند که در جوامع به خوبی رشد می کنند. شما ممکن است ببینید که آنها با گوپی ها و مولی ها کنار می آیند. آنها بسیار اجتماعی هستند! پلاتی ها به ترکیبی از غذاهای گیاهی و پروتئین نیاز دارند، اگرچه می توانند غذاهای مبتنی بر گوشت را نیز بخورند.

بهترین ماهی آب شیرین برای آکواریوم شما

ماهی های آب شیرین می توانند مانند ماهی های آب شور پر زرق و برق و رنگارنگ باشند. بیشتر اوقات، ماهی های آب شیرین موجودات کوچک و محکمی هستند که شایسته عشق و توجه ما هستند. اگر یک آکواریوم دار کاملاً جدید هستید، حتماً به طور مرتب از ماهی های خود مراقبت کنید و شخصیت آنها را یاد بگیرید. با گذشت زمان، یاد خواهید گرفت که عاشق ماهی زیبا و خیره کننده آب شیرین خود باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید.

02155958384

09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟