آکوا سرویس

تبدیل آکواریوم آب شیرین به آب شور

تبدیل آکواریوم آب شیرین به آب شور

آیا می توانید آکواریوم آب شیرین را به آکواریوم آب شور تبدیل کنید؟ آیا می توانید از هر مخزن ماهی برای هر دو نوع آکواریوم استفاده کنید؟ برای تغییر زیستگاه از تازه به شور به چه چیزی نیاز دارید؟ پاسخ ها: بله، می توانید نوع آکواریوم را تغییر دهید و تقریباً هر مخزن ماهی این کار را انجام می دهد. تنها عوامل چالش برانگیز ممکن است در مورد خود دام باشد.

اگر قصد دارید یک آکواریوم آب شور راه اندازی کنید، هر مخزن ماهی شیشه ای یا اکریلیک ایده آل خواهد بود. بنابراین، مخزنی که در حال حاضر برای یک آکواریوم آب شیرین استفاده می کنید باید به خوبی کار کند.

اگر قصد دارید از مخزن موجود خود استفاده کنید، قبل از شروع طراحی مخزن اصلی به عنوان یک آکواریوم آب شور، باید دام های موجود خود را به یک مخزن موقت منتقل کنید. مخزن موقت فقط می تواند حداقل حداقل را داشته باشد، اما در حال حاضر باید برای حیوانات خانگی ایمن و لذت بخش باشد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید چند مورد دکور مصنوعی و همچنین سنگریزه قرار دهید، و باید دما و سطح pH مخزن موقت را کنترل کنید.

از طرف دیگر، روی یک مخزن جدید سرمایه‌گذاری کنید تا سوئیچ را برای خود آسان‌تر کنید، و وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، می‌توانید مخزن موجود خود را به عنوان یک مخزن پشتیبان یا قرنطینه نگه دارید. (در اینجا نحوه راه اندازی مخزن قرنطینه را بیاموزید.)

تبدیل آکواریوم آب شیرین به آب شور

پس از انجام این انتخاب ها و تکمیل آن مراحل، آماده طراحی آکواریوم آب شور جدید خود هستید. برای ایجاد تغییر، فقط به موارد ضروری نیاز دارید. برای جزئیات بیشتر به وبلاگ های گذشته ما مراجعه کنید، اما اصولی که برای یک آکواریوم آب شور نیاز دارید عبارتند از:

  • یک مخزن بادوام که اندازه مناسبی برای طراحی مورد انتظار شما و نیازهای ساکنان آینده دارد
  • بخاری که گاهی برای مخازن آب شیرین اختیاری است اما برای آکواریوم های آب شور ضروری است.
  • عناصر نورپردازی
  • آب RODI (مخلوط با نمک مورد علاقه شما)
  • سیستم های فیلتراسیون مکانیکی
  • عناصر فیلتراسیون طبیعی
  • سنگ ریزه

گیاهان

عناصر اضافی اختیاری اما بسیار توصیه شده شامل سنگ مصنوعی یا زنده، فیدرهای پایینی و دکور است. آنها فتنه را به مخزن اضافه می کنند و همچنین برای حیوانات سرپناه و سرگرمی ایجاد می کنند. اگر در حال طراحی یک مخزن صخره ای هستید، مرجان نیز باید گنجانده شود.

دام

نصب و طراحی خود مخزن نباید خیلی سخت باشد، اما توانایی شما برای تبدیل یک آکواریوم آب شیرین به یک آکواریوم آب شور به دام بستگی دارد. آیا ماهی موجود دارید یا قصد خرید حیوانات خانگی جدید دارید؟ چه نوع ماهی دارید؟ اگر قصد دارید ماهی های جدیدی را در زمان راه اندازی زیستگاه آب شور خود اضافه کنید، آیا آنها با ماهی های موجود شما سازگار خواهند بود؟ در مورد گیاهان چطور؟

تبدیل آکواریوم آب شیرین به آب شور

ماهی شور/اوری هالین

بسیاری از ماهی‌ها می‌توانند در آب‌های شور، آب شیرین یا آب‌های شور زندگی کنند و به آنها ماهی اوری هالین می‌گویند. اگر اینها را دارید، باید بتوانید آنها را به زیستگاه آب شور خود عادت دهید. (در اینجا نحوه معرفی یک ماهی جدید به زیستگاه موجود را بیاموزید.)

ماهی های یوری هالین / شور شامل گونه های مختلفی از گوپی ها، گوبی ها، گربه ماهی ها و مولی ها هستند. (در مورد ماهی همه کاره مولی اینجا بیشتر بیاموزید.) .بنابراین اگر در حال حاضر ماهی شور دارید، احتمالاً در بهترین موقعیت هستید. (آیا این عبارت برای شما جدید است؟ در اینجا درباره ماهی شور بیشتر بدانید.)

ماهی های آب شیرین که فقط در زیستگاه های آب شیرین زندگی می کنند

شما نمی توانید گونه های خاصی از ماهی های آب شیرین را به یک آکواریوم آب شور منتقل کنید. ممکن است مجبور شوید دو مخزن جداگانه را انتخاب کنید: یکی آب شیرین و دیگری آب شور. (اشکالی ندارد، درست است؟ هر چه بیشتر بهتر است!) به عنوان مثال، ماهی های آب شیرین گرمسیری به هیچ وجه نمی توانند در آب شور زندگی کنند.

گیاهان زنده

تا زمانی که از روش های صحیح جابجایی و کاشت گیاهان استفاده می کنید، باید بتوانید بدون مشکل گیاهان زنده را در آکواریوم آب شور بکارید.

سیستم های فیلتراسیون

از نظر فنی می‌توانید از فیلترهای مشابه استفاده کنید، اما مخازن آب شور معمولاً به سیستم‌های فیلتراسیون قوی‌تر و جامع‌تری نیاز دارند. هنگامی که برای اولین بار آکواریوم آب شیرین خود را به یک آکواریوم آب شور تغییر می دهید، تجهیزات موجود شما ممکن است به اندازه کافی خوب باشند. بعداً، ممکن است بخواهید عناصر اضافی اضافه کنید یا راه حل های مناسب تری خریداری کنید.

برای کمک در نصب مخزن ماهی آب شور جدید یا طراحی آکواریوم، برای مشاوره طراحی با ما تماس بگیرید!

تبدیل آکواریوم آب شیرین به آب شور

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟