آکوا سرویس

جکوزی در مقابل استخر

جکوزی در مقابل استخر

ممکن است به این مقاله برخورد کنید زیرا جایی که زندگی می کنید گرم است و استخر می خواهید. یا شاید بیرون هوا سردتر است و ذهن شما در یک جکوزی شیک گیر کرده است. در هر صورت، شما به اینجا رسیدید و خوش آمدید! ما دوست داریم ایده‌های استخر و جکوزی حیاط خلوت را بررسی کنیم، چه در بازار یکی از آنها باشید یا هر دو.

ما فکر کردیم بهترین راه برای انجام این کار این است که با مزایا و معایب جکوزی، مزایا و معایب استخر شروع کنیم و سپس به این موضوع بپردازیم که آیا ارزش داشتن هر دو را دارد و گزینه های شما چیست.

هنگامی که صاحبان خانه تصمیم می گیرند که یک استخر شیشه ای می خواهند، ممکن است طاقت فرسا باشد. وقتی می‌گوییم قبلاً آن را دیده‌ایم به ما اعتماد کنید: عدم اطمینان، سؤال و حتی تردید که صاحبان خانه تصمیم می‌گیرند چه استخری برای آنها مناسب است. با دیدن اینکه چقدر این تصمیم می‌تواند دست اول دشوار باشد، ما واقعاً به کمک به صاحب خانه‌ها در انتخاب استخری اهمیت می‌دهیم که به آنها اجازه می‌دهد وقت خود را با استخرهایی که برایشان مهم است بگذرانند. به هر حال، بیایید به بحث اصلی برویم: مزایا و معایب جکوزی و استخرهای داخلی.

احتمالاً این را در بیشتر مراحل زندگی خواهید شنید: هر چیزی مزایا و معایب خود را دارد. همین امر در مورد جکوزی ها نیز صدق می کند: مزایا و معایب جکوزی ها یک چیز واقعی هستند، اما اینکه چقدر یکی از وان های آب گرم وزن بیشتری دارد، به موقعیت شما و آنچه که از مالکیت جکوزی به دنبال آن هستید بستگی دارد.

جکوزی در مقابل استخر

بیایید با جوانب مثبت شروع کنیم:

  • گرم می شود. واضح است، ما می دانیم، اما حتی اگر یک بخاری در استخر خود قرار دهید، وان آب گرم تمایل دارد به دمای بالاتری برسد و برای خیساندن در آن مناسب تر است.
  • آنها ویژگی های درمانی دارند. این را می توان در مورد شنا در استخر نیز استدلال کرد، زیرا نشان داده شده است که ورزش در آب یک تمرین عالی ارائه می دهد. اما، مانند زمانی که برای تسکین عضلات یا درد مفاصل یک حمام آب گرم می‌گیرید، آب گرمی که یک وان آب گرم فراهم می‌کند می‌تواند همان تاثیر را داشته باشد – اما به سبک. جت هایی که در جکوزی ها قرار می گیرند نیز می توانند برای آرامش عالی باشند.
  • حیاط شما ممکن است در حین نصب به اندازه استخر نامرتب نباشد- نصب هر ویژگی داخلی با این طبیعت باعث ایجاد اختلال می شود. اما اگر منصف باشیم، سوراخ مورد نیاز برای یک استخر داخلی بسیار مهمتر از یک جکوزی است.
  • هزینه نگهداری کمتر در مقایسه با استخر. آب کمتر به معنای مواد شیمیایی کمتری برای نگهداری آن است.

و در اینجا برخی از معایب احتمالی وجود دارد:

  • خیلی بزرگ نیستند شنا چیزی نیست که در جکوزی زیاد اتفاق بیفتد. اگر تصمیم دارید که می‌خواهید روال جدید ایروبیک در آب را که آنلاین دیدید امتحان کنید، احتمالاً جکوزی شما آن را قطع نخواهد کرد.
  • آنها در انتخاب های طراحی شما محدودتر هستند. از آنجایی که فضای شما محدود است، این بدان معناست که نمی‌توانید برخی از ویژگی‌های فانتزی را که ممکن است در استخرها پیدا کنید، مانند تاقچه‌های برنزه کننده، به دست آورید. (شاید به یکی نیاز نداشته باشید، اما خوب است که چنین انتخابی داشته باشید، درست است؟)
  • ممکن است نیاز به دریافت مجوز داشته باشید. شاید با خود می‌گفتید: «در مورد مجوز استخر شنیده‌ام، اما آیا برای جکوزی به مجوز نیاز دارید؟» این به مقررات محل زندگی شما بستگی دارد. برخی از مکان‌ها ممکن است فقط در صورتی نیاز به مجوز داشته باشند که مقدار معینی گالن آب در آن وجود داشته باشد، بنابراین اگر قصد دارید وان آب گرم داشته باشید، همیشه با سازنده مشورت کنید.

جکوزی در مقابل استخر

استخرهای داخلی کمی متفاوت هستند، زیرا بسیار بزرگتر از یک جکوزی سنتی هستند.

مزایا:

آنها فضایی را برای حرکت و شنا آزادانه و همچنین استراحت در اختیار شما قرار می دهند. اینکه چقدر اتاق شنا در مقابل فضای سالن در دسترس است به طراحی استخر شما بستگی دارد، اما به طور کلی، صرف نظر از اندازه استخر، فضای بسیار بیشتری نسبت به جکوزی خواهید داشت.

بیانیه ای ایجاد می کنند. این بدان معنا نیست که یک جکوزی هم نمی تواند این کار را انجام دهد، اما یک استخر شیشه ای چشم ها را به خود جلب می کند و به حیاط شما یک رونق لوکس خودکار می بخشد. آنها گزینه های طراحی منحصر به فرد بیشتری را ارائه می دهند. استخرها به نوع استخر و سازنده ای که انتخاب می کنید می توانند دارای تاقچه های برنزه کننده، تاقچه های ادبی، ورودی صفر و موارد دیگر باشند.

معایب:

به احتمال زیاد به نوعی مجوز نیاز خواهید داشت. مانند جکوزی ها، مجوزهایی که نیاز دارید به موقعیت مکانی شما و هر گونه مقررات محلی در محل برای استخرهای اقامتی خصوصی بستگی دارد. سازنده استخر شما اغلب بهترین منبع برای یافتن مجوزهای مورد نیاز است و اینکه آیا مسئولیت شماست که آنها را دریافت کنید.

احتمالاً حیاط شما در طول مراحل نصب بهم ریخته تر می شود. این چیزی است که ما دوست داریم در مورد آن با مشتریان شفاف باشیم: وقتی استخرهای شیشه ای را نصب می کنیم، برای تمیز کردن آشفتگی به وجود می آید. حفاری، حمل خاک، لوله کشی و سایر مواردی که در نصب انجام می شود در ماهیت خود نامرتب هستند. حیاط شما برای همیشه به این شکل نخواهد بود، و این همه وسیله ای برای رسیدن به هدف است – پایان یک استخر زیبا.

هزینه نگهداری بالاتر از جکوزی. همانطور که گفتیم، در اینجا آب بیشتری برای مدیریت و نگهداری نسبت به وان آب گرم وجود دارد، بنابراین احتمالاً برای متعادل نگه داشتن آن، بیشتر روی مواد شیمیایی هزینه خواهید کرد. اینکه چقدر برای نگهداری استخر هزینه می کنید به نوع استخری که می روید بستگی دارد.

آیا ارزشش را دارد که هر دو را داشته باشیم؟

بنابراین، ما داشتن یکی را با دیگری مقایسه کردیم، اما آیا ارزش این را دارد که هر دو را داشته باشیم؟ از نظر تئوری آیا می توان از جکوزی به عنوان استخر استفاده کرد؟ خوب… ما می گوییم نه واقعا. اما شاید این بستگی به تعریف شما از استفاده از استخر دارد: اگر می‌بینید استخر مکانی برای نشستن، استراحت و شناور/آرامش است، بله، یک جکوزی مطمئناً می‌تواند این هدف را انجام دهد.

 با این حال، به اندازه یک استخر کامل، فضای زیادی برای شنا در جکوزی نخواهید داشت. اگر قصد دارید از آنها برای اهداف مختلف استفاده کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که هر دو را در حیاط خود داشته باشید: برای مثال، قصد دارید در استخر خود شنا کنید و پس از یک روز طولانی در جکوزی استراحت کنید.

گزینه هایی برای استخرهای داخلی و جکوزی

علاوه بر دریافت جداگانه استخر و جکوزی، گزینه هایی برای طراحی ترکیبی استخر و جکوزی نیز وجود دارد. هنگام کار با بتن یا وینیل، که امکان طرح های سفارشی را فراهم می کند، در صورت تمایل، این فرصت را دارید که یک استخر با آبگرم درون آن ایجاد کنید. باید سازنده ای را پیدا کنید که طرح ترکیبی استخر و اسپا را یا همان جکوزی مغروق در استخر را در خط تولید خود دارد و قادر به اجرای آن برای شماست.

جکوزی در مقابل استخر

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟