آکوا سرویس

راز داشتن استخر آینه ای

حتماً بارها حوض آینه ای را دیده اید، یعنی حوضی که آسمان و پوشش گیاهی اطراف در آن انعکاس می یابد که انگار آینه است. این نوع استخر بسیار چشمگیر است، زیرا به دور از دیدن تنها رنگ روکش استخر، خواه سنگ، موزاییک یا ظروف سنگی چینی، استخرهای آینه ای آنچه را که در اطراف و در آسمان است منعکس می کنند و جلوه ای عالی ایجاد می کنند. دامنه و انتقال بسیاری از آرامش.

با این حال، اگر استخر را دوست دارید و به طراحی آنها نگاه می کنید، ممکن است مشاهده کرده باشید که پیدا کردن این نوع استخر آسان نیست. دلیل آن این است که ساخت یک استخر با جلوه آینه ای مستلزم دقت در طراحی، سیستم ساختمان و برخی جزئیات خاص است. آیا می خواهید بدانید که چگونه در آکوا سرویس به جلوه آینه ای در استخرهای شنا دست پیدا می کنیم؟ یادداشت بردار!

راز داشتن استخر آینه ای

استخر سرریز

برای دستیابی به کشش سطحی کامل آب در اطراف محیط، ضروری است که استخر دارای سرریز محیطی باشد. در این مورد، ما دو گزینه ممکن داریم:

1.- استخر را در همان سطح تراس بیرونی بسازید.

2.- استخر بی نهایت را از سطح تراس بالاتر ببرید.

هر یک از این دو گزینه به شما امکان می دهد به یک صفحه آب با جلوه آینه دست پیدا کنید، اما از دیدگاه ما استخر سرریز مرتفع همیشه بسیار خیره کننده تر خواهد بود، زیرا از بقیه مناطق بیرونی و فضای باز بسیار متمایز است. استخر سرریز محیطی به شخصیت اصلی تبدیل می شود و همه چشم ها را به خود جلب می کند.

کانال سرریز استخر

یکی دیگر از الزامات برای دستیابی به یک صفحه اثر آینه ای آب این است که کانال سرریز محیطی پنهان باشد. به این ترتیب، استفاده از رنده های استخر سرریز از موادی مانند پلاستیک یا مرمر را توصیه نمی کنیم، زیرا تنها چیزی که حاصل می شود شکستن جلوه آینه ای است که تمیز و بدون قاب باشد. به عبارت دیگر، مانند قرار دادن یک قاب روی یک آینه است. وسعت و نظافتش را می گرفتیم. این نوع رنده های مخفی اجازه می دهد تا اتصال بین تراس بیرونی و سطح آب تا حد امکان تمیز باشد و به هدف یک استخر آینه ای عالی دست یابد.

مقابله با استخر

یک جنبه بسیار مهم که باید در نظر گرفته شود، نوع برخورد مورد استفاده در استخر است. اگر می خواهید به آن اثر یک ورقه آب مانند آینه برسید، تمام موادی که برای پوشاندن استخر در داخل (منطقه مرطوب) استفاده می شود باید مانند یکدیگر باشند. در عین حال، توصیه می‌شود که پوشش مناطق تراس در فضای باز (منطقه خشک) با آنچه در ظرف استخر (منطقه مرطوب) استفاده می‌شود، متفاوت باشد.

رنگ مقابله ای

آیا می‌دانستید که هرچه پوشش استخر تیره‌تر باشد، جلوه آینه بیشتر برجسته می‌شود؟ باید بدانید که اگر رنگ های روشن تر را انتخاب کنید، این جلوه بصری کمی از بین می رود.

راز داشتن استخر آینه ای

گردش آب استخر

راز بزرگ برای اطمینان از کامل بودن کشش سطحی آب و عدم شکستن آن در هر زمان بر این است که گردش آب همگن با سرعت کنترل شده و تا حد امکان از سطح آب دورتر باشد. آیا می خواهید بدانید چگونه آن را به این شکل درست می کنیم؟

اول از همه، باید بدانید که نازل‌های ضربه‌ای که وظیفه برگرداندن آب به استخر را پس از تصفیه می‌کنند، «مقصرین» هستند که معمولاً این کشش سطحی را می‌شکنند. علاوه بر این، شرکت‌های استخر معمولاً مکان دقیقی را که باید در آن قرار گیرند، به طور عمیق مطالعه نمی‌کنند. به طور کلی، این نازل های ضربه ای معمولا در بالای دیوارها، حدود 25 سانتی متر قرار می گیرند. عمیق با این حال، این موقعیت مستلزم یک سری مشکلات است:

  • یک تورم سطحی ایجاد می کند که کشش سطحی آب و اثر آینه را می شکند
  • گردش آب را فقط در سطح سطح ایجاد می کند و آب را در عمیق ترین مناطق راکد می کند

موقعیت دیگری که اغلب به نازل ها در استخرهای بی نهایت داده می شود، کف استخر است. با این حال، ما آن را نیز توصیه نمی کنیم، زیرا اگرچه آب بهتر گردش می کند و تأثیر مناطق مرده به اندازه کافی رخ نمی دهد، اما اتفاق می افتد که نتیجه زیبایی و عملکرد آن ایده آل نیست. میدونی چرا؟ زیرا هنگام راه رفتن در استخر با پاهای خود با برخی از این نازل ها برخورد می کنیم و در نتیجه بسیار آزاردهنده می شویم.

از سوی دیگر، هنگامی که نازل های ضربه ای در پایین استخر قرار می گیرند، از نظر زیبایی شناسی به شدت کف آن را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا هنگام شنا، کل ته آن را پر از لوازم پلاستیکی یا فولادی ضد زنگ خواهیم دید. و اینکه اصلا زیبا نیست! و مکان مناسب برای قرار دادن این نازل های ضربه ای چیست؟ – ممکن است تعجب کنید. خوب، بخش بزرگی از راز دستیابی به کشش سطحی آب و جلوه آینه ای زیبا در استخر شما بر روی قرار دادن نازل ها در قسمت پایینی دیواره های استخر یعنی حدود 25 سانتی متر متمرکز است.

در آکوا سرویس ما یک مطالعه اولیه برای دستیابی به توزیع همگن نازل ها در اطراف محیط استخر انجام می دهیم. به این ترتیب به این نتیجه می رسیم:

  • گردش آب آن کشش سطحی روی سطح استخر را نمی شکند.
  • آب به درستی گردش می کند و از مناطق آبی “مرده” اجتناب می کند.
  • زیبایی شناسی استخر بسیار تمیز است، زیرا نازل ها تقریبا نامحسوس هستند.

نظافت استخر

یکی دیگر از عوامل کلیدی برای دستیابی به استخر آینه مورد نظر این است که تجهیزات تمیز کردن استخر مانند تجهیزات با راندمان بالا و سرعت فیلتر پایین (همیشه کمتر از 20 متر مربع / متر مربع در ساعت) هستند که سرعت جریان آب استخر را تنظیم می کند. بسته به نیاز استخر در هر زمان.

با استفاده از این تجهیزات، آب با سرعت کمتری به گردش در می‌آید، در نتیجه کشش سطحی کامل‌تر آب، کیفیت بالاتر در آب و مصرف برق کمتری حاصل می‌شود، زیرا پمپ با 50 درصد عملکرد خود کار می‌کند.

نتیجه

همانطور که ممکن است دیده باشید، ترفند افزایش کشش سطحی آب و دستیابی به یک استخر آینه ای خارق العاده که همه چشم ها را به خود جلب می کند، بر چندین عامل تمرکز دارد، اما عمدتاً باید از جزئیات ساخت استخر سرریز مراقبت کنید: نوع کانال سرریز، پوشش استخر، محل قرارگیری نازل های ضربه ای و تجهیزات تمیز کردن استخر مناسب. در غیر این صورت دستیابی به این اثر بسیار دشوار خواهد بود که اتفاقاً بسیاری از شرکت های سازنده استخر از آن بی اطلاع هستند.

راز داشتن استخر آینه ای

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟