آکوا سرویس

راهنمای اندازه آکواریوم استاندارد

راهنمای اندازه آکواریوم استاندارد

سنت گرایان اظهار داشتند که شما به یک گالن آب در هر اینچ ماهی نیاز خواهید داشت، اگر فقط ماهی های بالغ را می شمردید، اما طول دم آن ها را نمی شمردید.

این قاعده سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد، اما در پایان روز به چند دلیل به اندازه کافی برای بهزاست ماهی فراهم نمی کند.

ماهی اندازه های مختلف

اول، طول ماهی به تنهایی نشان دهنده این نیست که ماهی چه نوع نگرانی های اکولوژیکی بر محیط اطراف خود انتقال خواهد داد.

درست مثل مردم، برخی از ماهی ها باریک و باریک هستند در حالی که برخی دیگر پودگی هستند. این نیز در نظر نمی گیرد که چگونه ماهی رشد خواهد کرد و بیشتر بر محیط اطراف خود تاثیر می گذارد.

در طول بلوغ، ماهی ها ممکن است هیچ افزایشی در طول را تجربه نکنند، یا وزن آن ها ممکن است با سرعتی سریع تر از طول آن ها افزایش یابد.

اگر طول ماهی تنها متغیری باشد که در نظر گرفته می شود، آنگاه یک آکواریوم می تواند به راحتی و به سرعت بیش از حد شلوغ شود.راهنمای اندازه آکواریوم استاندارد

سطح

مسئله دیگر با قاعده “گالن در هر اینچ” انگشت شست این است که سطح در نظر گرفته نمی شود.

تنفس در ماهی از طریق خارج کردن اکسیژن حل شده از آب در مخزن انجام می شود، سپس دی اکسید کربن را دوباره به داخل آب در مخزن منقضی می کند.

توانایی آب برای حمل اکسیژن و دی اکسید کربن حیاتی است؛ بنابراین سطح از بیشترین اهمیت برخوردار است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اکسیژن و CO2

اهمیت سطح را نمی توان بیش از حد بیان کرد از آنجا که سطح جایی است که اکسیژن وارد آکواریوم می شود و جایی که دی اکسید کربن از آکواریوم آزاد می شود.

هر چه سطح آکواریوم بیشتر می تواند جای دهد، اکسیژن و دی اکسید کربن بیشتری را می توان رد و بدل کرد که اجازه می دهد ماهی های بیشتری به راحتی در آنجا زندگی کنند.

آب گرم یا سرد؟

ماهی های گرمسیری و ماهی های آب سرد نیز متفاوت هستند و این تفاوت ها باید در هنگام انتخاب آکواریوم به اندازه مناسب در نظر گرفته شود.

که می شود گفت ، برای تغییر دستورالعمل اصلی ما در حال حاضر می توانیم بگوییم یک قانون بهتر از شست این است که اجازه می دهد بین 20 تا 25 اینچ مربع از سطح در هر اینچ از ماهی بالغ (هنوز هم از جمله دم در اندازه گیری) برای ماهی گرمسیری و بین 25 تا 30 اینچ مربع از سطح منطقه برای هر اینچ از ماهی آب سرد ، از آنجا که آنها به طور معمول توده بدن بالا و نیاز به اکسیژن بیشتر.

در حالی که این قاعده انگشت شست کاملا برای انواع مختلف بدن و نرخ رشد مختلف اجازه نمی دهد، آن را نشانی از درجه بالاتری از محل اقامت برای ماهی فراهم می کند.راهنمای اندازه آکواریوم استاندارد

انتخاب اندازه مخزن آکواریوم بر اساس سطح

در حالی که شما می توانید تقریبا هر آکواریوم شکل در فروشگاه حیوان خانگی محلی خود را پیدا کنید، شما باید انتخاب خود را بر اساس سطح، که همانطور که ما دیده ایم مهم ترین عامل تصمیم گیری است.

فکر می کنم از آکواریوم به عنوان مانند یک دریاچه کوچک (یا اقیانوس) برای ماهی خود را.

دریاچه بزرگتر می تواند ماهی بیشتر پشتیبانی از آن تا به سطح بیشتر; دریاچه کوچکتر می تواند ماهی کمتر حمایت از آن تا به سطح کمتر است.

انواع تانکراهنمای اندازه آکواریوم استاندارد

نمایش تانک ها

سه نوع آکواریوم رایج منظم، طولانی، و نشان می دهد. مخازن نشان می دهد مانند آنهایی که شما را در یک برنامه تلویزیونی پیدا کنید.

آنها به طور معمول بلند و باریک، ارائه یک “پنجره” بزرگ برای رهگذران برای مشاهده ماهی، اما آمده تا کوتاه در بحث سطح منطقه.

مخازن نمایش، مگر اینکه به طور خاص برای تعداد زیادی طراحی شده باشد، معمولاً تنها قادر به پشتیبانی از گروه های کوچک ماهی خواهد بود.

تانک های بلند

مخازن طولانی تمایل به بسیار کم عمق تر از مخازن نشان می دهد، اما نمره خوبی در عرصه سطح منطقه. آنها ارائه مناطق مشاهده خوب درست مانند مخازن نشان می دهد, هر چند آنها نیاز به اتاق بیشتری برای نصب و راه اندازی.

مدارس کوچکتر و سریع تر ماهی به خوبی برای مخازن طولانی مناسب خواهد بود.

تانک های معمولی

مخازن به طور منظم شامل بسیاری از واحدهای شما در فروشگاه های حیوانات خانگی محله پیدا کنید. شما می توانید ماهی گرد کلاسیک و یا آکواریوم شش ضلعی، که هر دو ممکن است شما فکر می کنم آنها را خوب در قفسه و یا جدول پایان شما تا به حال چشم خود را در پیدا کنید، اما به خاطر داشته باشید منطقه سطح بسیار مهم تر به ماهی از چه شکل آکواریوم خود را است، چه دکوراسیون آنها، یا حتی چقدر از منظره خوبی دارن .

آکواریوم را انتخاب کنید بر اساس آنچه ماهی شما نیاز دارد و شما خواهد شد ارائه یک خانه امن و شاد به همراهان زیر آب خود را!

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟