آکوا سرویس

راهنمای کامل عایق صوتی شیشه های تجاری

راهنمای کامل عایق صوتی شیشه های تجاری

چه در حال طراحی یک فضای اداری تجاری آرام باشید و چه در حال بهبود اقدامات حفظ حریم خصوصی در یک محیط بهداشتی هستید، برای عایق صدا و آکوستیک داخلی بهینه به شیشه نگاه نکنید. با تخصص هایی مانند لمینیت، شیشه دوجداره و شیشه یکپارچه، می توان کیفیت صدا را بهبود بخشید و نویز را کاهش داد.

مهم است که ابتدا الزامات، مانند رتبه بندی کلاس انتقال صدا (STC)، سطوح دسی بل، انواع شیشه، مواد لازم و موارد دیگر را درک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سطوح آکوستیک داخلی تجاری و عایق صوتی شیشه ای، کاربردها، مواد، رتبه بندی STC و موارد استفاده، با این توضیح مختصر مشورت کنید.

آشنایی با مفاهیم عایق صدا

در حالی که راه حل خاصی وجود ندارد که 100 درصد انسداد صدا را ارائه دهد، شیشه می تواند به دست یافتنی ترین سطوح با کاهش صدا تا 90 تا 95 درصد برسد. از رتبه بندی STC 25، که در آن صحبت های عادی همچنان شنیده می شود، تا موانع بالاتر از 45 تا 55، همه راه حل ها باید به پنج اصل عایق صوتی پایبند باشند.

این شامل:

  • جرم: این تضمین می‌کند که نفوذ نویز دشوارتر است. هر چه شیشه ضخیم تر باشد، چالش برانگیزتر است.
  • جداسازی مکانیکی: ساخته شده بر اساس جداسازی، به صدا در حال حرکت در هوا نیاز دارد. هنگامی که مواد کمتری حرکت می کنند، صدا سریعتر کاهش می یابد.
  • جذب: با تقویت، صدای بیشتری از سطح حذف شده و ضعیف می شود.
  • میرایی تشدید: مواد خاصی با تبدیل انرژی مکانیکی به شکل دیگری مانند گرما، سطح صدا را کاهش می دهند.
  • رسانایی: با حرکت صدا کاهش می یابد.

راهنمای کامل عایق صوتی شیشه های تجاری

آیا شیشه برای عایق صدا خوب است؟

بر خلاف سایر مواد، شیشه یک مانع بسیار موثر برای عایق صدا ایجاد می کند، در حالی که آکوستیک داخلی، شفافیت و نور را حفظ می کند. سطح غیر متخلخل آن همچنین تضمین می کند که نویزهای خارجی و صداهای دیگر به طور ناخواسته نشت نکنند.

شیشه برخی از بهترین سطوح عایق صدا و آکوستیک را از طریق قابلیت های اضافی مانند شیشه دوجداره، لمینیت و موارد دیگر تسهیل می کند. با این حال، اگر توسط یک سازنده باتجربه مانند شرکت شیشه دیلمایر به درستی اجرا نشود، می توانید نتایج کمتر از ستاره ای را تجربه کنید.

چه ضخامت شیشه ای برای عایق صدا بهتر است؟

با سطوح استاندارد ضخامت شیشه از 1/8 اینچ تا 1 اینچ، هرچه شیشه ضخیم تر باشد، عایق صدا بهتر است. همانطور که قبلا ذکر شد، برای تعیین سطوح کاهش نویز، ابتدا باید رتبه بندی STC را بررسی کنید.

سطوح مقدار دسی بل (dB) و میزان نویزی که برنامه شما می تواند تحمل کند نیز مواردی هستند که باید در نظر بگیرید. برای سطوح نویز بالاتر، بهتر است برای محافظت بیشتر از شیشه های چند لایه یا دو جداره استفاده کنید. برای مناطقی که نیاز به مانع کمتری دارند، شیشه های یکپارچه یا تک جداره استاندارد مقرون به صرفه هستند و برای اکثر کاربردهای داخلی کار می کنند.

رتبه بندی و الزامات STC چیست؟

یک برچسب STC مشخص می کند که چگونه پارتیشن ها و دیوارها به طور موثر صدا را مسدود کرده و نویز را کاهش می دهند. درجه بندی ها با پخش یک لحن شنیداری خاص در نزدیکی مواد و اندازه گیری دسی بل در هر دو طرف تعیین می شوند. هر چه مقدار STC بیشتر باشد، عایق آن بهتر است.

چه نوع شیشه ای با رتبه بندی STC برای پروژه من مورد نیاز است؟

یکی از اولین گام‌ها تعیین نوع شیشه، محل صدا، نوع اتاق و آکوستیک، سطوح دسی‌بل و میزان استفاده مورد نظر است. توجه داشته باشید خواص کاهش صدای شیشه می تواند به دلیل طول موج مواد متفاوت باشد.

به خاطر داشته باشید که رتبه بندی STC با استفاده از فرمولی محاسبه می شود که قابل ترکیب نیست. به عنوان مثال، یک تکه شیشه 1/4 اینچی 31 STC است، اما دو قطعه 1/4 اینچی در کنار یکدیگر برابر با 36 است نه 62 STC.

گزینه‌های اضافی شامل شیشه‌های ارتقا یافته و قاب‌بندی مجزا هستند که به عنوان لایت شناخته می‌شوند. در حالی که اینها جایگزین دیگری را ارائه می دهند، هزینه بیشتری دارند و موثر نیستند مگر اینکه قسمت های دیگر اتاق کاملاً مهر و موم شده باشند.

کدام رتبه بندی STC برای شیشه بهترین است؟

عاقلانه است که قبل از خرید مصالح ساختمانی در مورد سطوح حذف نویز مورد نیاز تصمیم گیری شود، زیرا پروژه های مختلف ممکن است نیازمند الزامات خاصی باشند. شیوه‌های استاندارد ساخت و ساز، شکاف‌هایی را ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود صدا حتی از عایق‌ترین دیوارها عبور کند. امواج صوتی مسیر کمترین مقاومت را دنبال می‌کنند و می‌توانند از طریق دریچه‌های HVAC، از سقف و دیوارها و حتی از طریق پریزهای برق عبور کنند.

حرکت نویز از طریق کوچکترین شکاف‌ها، کناره‌های صوتی نامیده می‌شود که به موجب آن دیوارهای شیشه‌ای ساخته شده از 50 ماده دارای رتبه بندی STC می‌توانند تا اواسط دهه 30 سقوط کنند. چندین گزینه و ارتقاء وجود دارد که می توانید برای از بین بردن این صدا اجرا کنید، از جمله افزودن دیوار خشک، پر کردن شکاف ها با درزگیر صوتی و ارتقاء درب. شما همچنین می توانید از سیستم نویز محیطی خاصی که به نام پوشاندن صدا معروف است استفاده کنید. هنگامی که در یک فرکانس خاص پخش می شود، این کار نویز را در سراسر دفتر مسدود می کند.

راهنمای کامل عایق صوتی شیشه های تجاری

نحوه انتخاب بهترین نوع شیشه ضد صدا

چندین استراتژی وجود دارد که می توانید هنگام انتخاب مواد شیشه ای برای عایق صوتی موثر استفاده کنید. توجه داشته باشید که پنجره های STC بسته به موقعیت و مورد استفاده متفاوت است.

  • شیشه یکپارچه

این تک لایت که در طی فرآیند تولید شیشه فلوت ایجاد شده است، می تواند برای طیف وسیعی از اهداف ساخته شود و دارای پیشرفت های تزئینی باشد. با STC معمولی 31 برای شیشه های 1/4 اینچی، تا 36 برای قطعات ضخیم تر، شیشه یکپارچه اساسی ترین ساختار شیشه ای است.

  • شیشه استاندارد

دیوارهای استاندارد در اکثر خانه ها 33 STC هستند، در حالی که عایق صوتی در سطح استودیو حداقل به امتیاز 45 نیاز دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است امتیاز اواسط دهه 30 پایین به نظر برسد، اما برای فضاهای اداری بدون ساختار تمام شیشه ای مناسب است.

  • شیشه لمینت

چسب های پلی وینیل بوتیرال (PVB) یا اتیلن وینیل استات (EVA) سفت می شوند تا دو لیتر با هم ساندویچ شوند، حتی اگر ترک خوردگی رخ دهد. PVB و EVA عایق های جامد هستند، با رتبه بندی STC برخی از صفحات چند لایه به 40 یا بیشتر می رسد. رتبه بندی دقیق به شیشه و ضخامت چسب آن بستگی دارد. اگر بودجه شما اجازه می دهد، لایه های میانی آکوستیک ویژه ای را برای جلوگیری از سطوح نویز بالاتر در نظر بگیرید.

  • شیشه دو جداره

شیشه های دو جداره یا دو جداره دارای دو لیت در یک قاب با لایه ای از هوا بین آنها است. شکاف بین لایت ها همچنین عایق صوتی را برای بهبود رتبه بندی STC فراهم می کند. راندمان حرارتی معمولاً به حداکثر فاصله 16 میلی متری نیاز دارد، اما فضای بزرگتر همیشه برای عایق صدا بهتر است. شیشه دوجداره همچنین می‌تواند به رتبه‌بندی STC تا 40 دست یابد. این شیشه با هزینه بیشتر از سایر مواد، عمدتاً برای کاربردهای بیرونی استفاده می‌شود.

  • شیشه لمینت و دو جداره

شیشه های لمینت و دو جداره هر دو دارای رتبه بندی STC 40 هستند، اما هر چیزی بالاتر معمولاً ترکیبی از این دو را می طلبد. حداکثر عایق صدا با لمینیت یک یا چند لایت در یک قطعه دو جداره به دست می آید.

اکثر شیشه هایی که به عنوان عایق صدا تبلیغ می شوند از این ترکیب برای حداکثر حذف نویز تشکیل شده اند، با STC های 45 تا 50 یا بالاتر. این معمولاً ضروری نیست مگر اینکه برنامه شما به بالاترین سطوح عایق صدا مانند یک استودیوی ضبط حرفه ای نیاز داشته باشد.

  • شیشه تک جداره

برای دستیابی به مناطق اداری ساکت تر، اطمینان حاصل کنید که تمام شکاف ها در طول ساخت و ساز مهر و موم شده اند و درها و دیوارهای خشک با کیفیت بالا را نصب کنید. با این پیشرفت ها، شیشه تک جداره برای اکثر کاربردهای داخلی بهترین است. همچنین می توانید لمینیت را برای افزایش رتبه بندی STC و در نتیجه عایق صدا اضافه کنید.

راهنمای کامل عایق صوتی شیشه های تجاری

بهترین روش ها و نکات عایق صوتی داخلی

هنگام در نظر گرفتن عایق صدا و آکوستیک موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • چیدمان فضای فعلی چیست؟
  • روزانه از چه فناوری هایی استفاده می شود؟
  • چند نفر به طور مرتب از این فضا استفاده خواهند کرد؟
  • آیا از این فضا برای جلسات و کنفرانس های مکرر استفاده می شود؟
  • آیا اغلب میزبان بازدیدکنندگان، مهمانان و گروه های خارجی هستید؟
  • آیا برخی از کارمندان به فضای کاری آرام با حداقل وقفه نیاز دارند؟
  • آیا هدف شما فضایی باز و مشارکتی است که همچنان بهره وری را حفظ کند؟
  • آیا فضا می تواند پانل های آکوستیک را پشتیبانی کند؟
  • آیا از قبل دیوارها، پارتیشن ها یا جداکننده ها را در جای خود دارید؟ اگر چنین است، چه نوع موادی را شامل می شوند؟
جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟