آکوا سرویس

طراحی خانه های دوبلکس ، تفاوت ها، مزایا و معایب

طراحی خانه های دوبلکس

خانه دوبلکس یک ساختمان مسکونی است که در دو طبقه ساخته شده است خانه های دوبلکس میتوانند با دیزاین متفاوت یا به صورت دو واحد زندگی مستقل در دو طبقه با ورودی های جداگانه  و یا یک فضای زندگی دوطبقه مورد استفاده قرار گیرند اما به هرحال فراموش نکنید در خانه های دوبلکس هر دو طبقه متعلق به یک فرد است.

این خانه ها به طورمعمول دارای آشپزخانه ، سالن و اتاق خواب در طبقه پایین و در طبقه بالا اتاق خواب مستر قرار دارد. یک خانه دوبلکس همیشه دو طبقه است و هرگز سه یا چهار طبقه نیست اما میتواند تعاریف  ویلا ، خانه دوبلکس و  خانه دو طبقه  موضوعی چالش برانگیز باشد

در ادامه باآکوا با  تعاریفی برای  تفکیک تفاوت خانه های دوبلکس ،دو طبقه و  همینطور با ویلا  و سایر اسامی که همواره شنیده اید همراه باشید…..

طراحی خانه های دوبلکس

همه چیز درباره خانه های دوبلکس

در کشورهای غربی ، خانه های دوبلکس دو خانواده را در خود جای می دهد که در آن هر طبقه کاملاً یک خانه جداگانه است. Duplex ها می توانند بازده اجاره داشته باشند ، زیرا خانواده مالک همیشه می توانند یک بخش از املاک خود را به مستاجر اجاره دهند. در چنین مواردی ، ورودی جدا نیز نیاز خواهد بود.

تفاوت خانه دو طبقه و دوبلکس

در دوبلکس ها ،  حوزه های یک خانه از طریق یک راه پله به هم متصل می شوند ، در حالی که در خانه دو طبقه دو واحد بالا و پایین هرکدام مستقل از یکدیگر هستند.

تفاوت خانه دو طبقه و دوبلکس

تفاوت آپارتمان و  خانه دوبلکس چیست؟

واحدهای آپارتمانی معمولاً بخشی از یک ساختمان بلند هستند ، بر خلاف دوبلکس که اساساً یک ساختار دو طبقه است ، آپارتمان ها دارای واحد ها و ورودی های مجزا هستند که با دیزاین خاص میتواند  هر واحد بسته به نقشه دوبلکس و دارای نیم طبقه نیز طراحی شوند.

طراحی خانه های دوبلکس

تفاوت  خانه دوبلکس و ویلا

ویلا ممکن است یک ملک دو طبقه باشد یا نباشد ویلا معمولا ازیک خانه دوبلکس بزرگتراست. البته هر دو برای مقاصد مسکونی استفاده می شود اما به طور کلی ویلا اولین انتخاب برای کسانی است که حریم خصوصی کاملی را می خواهند. در واقع ، مفهوم ویلا به دوران روم برمی گردد ، زمانی که افراد ثروتمند و مشهور در تابستان ها به حومه شهر نقل مکان میکردند در واقع ویلاها برخلاف  خانه های دوبلکس ، امکانات رفاهی مانند کلوپ ، سالن ورزشی ، استخر و … را ارائه می دهند.

طراحی خانه های دوبلکس

تفاوت  خانه دوبلکس و پنت هاوس

برخلاف دوبلکس که یک ملک دو طبقه است ، پنت هاوس همیشه در طبقه آخر یک ساختمان یا آپارتمان چند طبقه واقع شده است. این واحدها گرانترین واحدهای برج یا ساختمان هستند ، زیرا ویو و چشم انداز خوبی را ارائه می دهند و به طور کلی تنها واحدی هستند که طراحی خاص دارند  برخلاف تمام واحدهای سایر طبقات برج، در پنت هاوس واحدهای دیگرطبقه  برای ایجاد ویو همه جانبه حذف  می شوند.

طراحی خانه های دوبلکس

تفاوت بین خانه  دوبلکس و خانه مستقل

اصطلاح “خانه مستقل” برای  هر ویلا ، خانه دوبلکس و موارد دیگر استفاده می شوداما فراموش نکنید یک خانه مستقل ممکن است به تعداد دلخواه طبقه داشته باشد اما یک دوبلکس اساساً دو طبقه دارد.
زندگی  درخانه دوبلکس اغلب رویایی به نظر میرسد  واما اگر به دنبال بازدهی از آن هستید ، باید مراقب باشید. مکانهای محبوب و برجسته در شهرهای پرجمعیت و پر ساخت و ساز بیشتر اشباع شده اند.

این بدان معناست که اگر شما به دنبال ساخت یا سرمایه گذاری در یک خانه دوبلکس هستید ، ممکن است مجبور شوید که به حومه شهرها و مناطق پیرامونی آن نگاه کنید زیرا دو طبقه شدن فضا برای داشتن منظره و دید مناسب و در ارتفاع بردن برای ایجاد تراس و امکانات ویزه نیاز به منظره مناسب و حریم کافی دارد.

عیب رایج

عیب رایج خرید وخانه های دوبلکس پرداخت اضافی  است.  به دلیل لوکس بودن خانه های دوبلکس  با استفاده از شاخص های رسمی املاک و مستغلات و محتوای تحقیقاتی آنلاین ، به سرعت تقاضای چنین خانه هایی را در محل خاص و قیمت های فعلی بررسی کنید. موقعیت بهتری برای مذاکره و انجام بهترین معامله خواهید یافت.

طراحی خانه های دوبلکس

آیا یافتن خریدار برای یک ملک دوبلکس آسان است؟

اکثر خریداران ملک که خانه های دوبلکس را انتخاب می کنند ترجیح می دهند برای استفاده شخصی ملک را خریداری و در ان سرمایه گذاری کنند و به هر دلیلی ، اگر آنها مایل به فروش مجدد واحد باشند ، یافتن خریدار مناسب ممکن است سخت باشد. موقعیت دقیق ، ویو، متراژ و شهر نیز در قیمت گذاری مهم است.

با این حال ، این بدان معنا نیست که فروش یک خانه دوبلکس در بازار غیرممکن است زیرا خریداران زیادی وجود دارند که به دنبال زندگی در فضایی غیر از آپارتمان هستند.
یکی از نگرانی های رایج در مورد خرید خانه های دوبلکس فاکتور ایمنی است.  ، باید تلاش کنید تا از امنیت ملک و  حوزه های همسایه و اطراف آن اطمینان حاصل کنید.

هزینه ساخت خانه دوبلکس چقدر است؟

بسته به مکان و موقعیت قرارگیری ، متریال های بومی موجود یا انتقال از شهر ، آب و هوا و تیم اجرا کننده  ممکن است هزینه ساخت دوبلکس متغیر شود.

طراحی خانه های دوبلکس

آرل
منبع: housing

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟