آکوا سرویس

ماهی چهار چشم

یکی ازمخلوقات فوق العاده ماهی چهارچشم یکی از مخلوقات فوق العاده است مردمک چشم این ماهی به دو قسمت بالایی و پایینی تقسیم شده است این ویژگی به ماهی این امکان را می دهد که همزمان قادر به مشاهده ی سطح آب و عمق آب باشد.

ماهی چهارچشم قادر به تغذیه از سطح آب و کف آب می باشد همچنین از خطرات و ماهی های مهاجم به سرعت آگاهی پیدا می کند. ماهی چهارچشم بومی آب های قاره ی آمریکا از ونزوئلا تا برزیل می باشد.

ماهی چهار چشم

خلقیات این ماهی

این ماهی موجودی صلح جو است و نگهداری آن در دسته های پنج تا شش عددی در کنار سایر همنوعان توصیه می شود. ماهی چهار چشم را می توان در دسته ی ماهی های لب شور قرار داد. به همین دلیل این ماهی با ماهی هایی همچون ماهی تیرانداز و پوفر همزیستی پیدا می کند.

نگهداری این ماهی در کنار مولی نیز معمول است. نگهداری از این ماهی چندان ساده نیست. چرا که ماهی چهارچشم نسبت به بیماری های پوستی بسیار حساس است. وجود درپوش بر روی آکواریوم این ماهی الزامی است. زیرا ماهی چهارچشم علاقه ی زیادی به بیرون پریدن از آب نشان می دهد.

محل زندگی این ماهی

آکواریومی با حداقل حجم 200 لیتر امکان رشد مناسبی را برای این ماهی فراهم می کند. دمای 23 تا 29 درجه ی سانتی گراد و پی هاش 7.0 تا 8.5 برای ماهی چهارچشم مناسب است. بهترین است که آب آکواریومی این ماهی مقداری نمک داشته باشد. زیرا همان طور که اشاره شد این ماهی از دسته ماهیان لب شور است.

ماهی چهارچشم از دسته ماهیان زنده زاست. در آکواریوم این ماهی باید سطوح صافی در ارتفاع بالا قرار داشته باشند. چرا که این ماهی بیشتر اوقات در سطح آب شنا می کند و در همان سطح نیز زایمان می کند. تغذیه ی این ماهی با غذاهای بسته بندی مخصوص ماهیان گیاهخوار امکان پذیر است.

ماهی چهار چشم

به طور طبیعی این ماهی ها دارای نقطه کور اصلی هستند که شکارچیان از این ویژگی سوءاستفاده می کنند و با استفاده از آن، آن ها را به دام می اندازند. البته در برخی از کشورها و از لحاظ تجاری صید این ماهی ها در وضعیت خوبی قرار دارد. چشم های بزرگ این ماهی ها دارای طول زیادی می باشد و قرنیه آن ها به بالا و پایین می رود و ضخامت لنز او از بالا تا پایین عوض می شود و همین موضوع سبب می شود تا بتوانند جهت های مختلف را ببینند.

دوره بارداری این ماهی ها تقریبا 3 ماه می باشد. معمولا ماهی تازه متولد شده چهار چشم ، حدودا 4 سانتیمتر طول دارد. این ماهی ها تقریبا در سن بین 10 الی 15 سالگی تولید مثل می کنند. طول آن ها به 30 سانتی متر هم می رسد. البته که طول انواع نر ماهی چهار چشم کمی کوتاه تر از انواع ماده می باشد. این ماهی ها بیشتر در یونان یافت می شوند و در آمریکای جنوبی و برزیل هم زندگی می کنند.

ماهی چهار چشم

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟