آکوا سرویس

مرجان برای آکواریوم آب شور

انتخاب ماهی برای آکواریوم آب شور امری مهم است اما انتخاب مرجان برای آکواریوم آب شور به همان اندازه ضروری است. نه تنها به این دلیل که زیبا به نظر می رسد، بلکه به این دلیل که برای ماهی شما و برای آب و هوای آب لازم است. انواع مختلف مرجان ها وجود دارد و اگر تازه با آکواریوم آب شور شروع به کار کنید، انتخاب مرجان های مناسب می تواند دشوار باشد. به چه چیزی باید توجه کنید و کدام مرجان ها بهترین انتخاب برای یک آکواریوم تازه کار هستند؟

  1. Sacropython – مرجان چرم قارچ

یکی از ساده ترین نگه داشتن مرجان های آب شور، ساکروپیتون، مرجان چرمی قارچ است. این مرجان ها برای مبتدیان بسیار توصیه می شوند، زیرا آن ها همچنین در ظرفی که مقادیر در آن کمی در نوسان است، به خوبی نگه می دارند.

از آنجا که این مرجان حتی نشان می دهد که ارزش های شما چه زمانی خوب عمل می کنند، بنابراین وجود این مرجان در آکواریوم شما نیز بسیار مفید است.

اگر مرجان زیبا به نظر می رسد، پس این نشانه ای است که ارزش های شما مطلوب است. اگر مرجان کمتر زیبا به نظر می رسد، می دانید که هنوز باید کاری در مورد ارزش های شما انجام شود. ساکروپیتون در بسیاری از رنگ های مختلف می آید و آنها همچنین می توانند تا حد زیادی از نظر تشکیل پولیپ متفاوت است. «گونه» های مختلف این مرجان چرمی بی پایان هستند، اگرچه یک شباهت وجود دارد: همه آن ها شکل قارچ دارند.

مرجان برای آکواریوم آب شور

انتشار مرجان چرمی قارچ

در یک آکواریوم موفق، مرجان خود را چند برابر می کند. شما همچنین می توانید این را خودتان با بریدن یک تکه کلاه و قرار دادن آن بر روی یک سنگ شروع کنید. پس از آن این می تواند به سرعت به یک مرجان کاملاً جدید رشد کند. چرم قارچ بر روی ذرات پلانکتون های بسیار ریز در آب زندگی می کنند. آنها این ها را با پولیپ های خود می گیرند و بقیه غذای خود را از نوری که توسط زوکسانتلا به مواد مغذی تبدیل می شود، دریافت می کنند.

هر چند وقت یک بار به هم می زنند. آنها این کار را برای جدا کردن مواد غذایی و زباله های هضم شده انجام می دهند. پس از آن مرجان برای مدتی پس گرفته خواهد شد. این طبیعی است و لازم نیست نگران این موضوع باشید. اگر این اتفاق بیش از حد اغلب رخ می دهد، پس چیزی اشتباه با ارزش های در جعبه وجود دارد و سپس آنها باید تنظیم شود.

سطح دشواری مبتدیان
درخشندگی متوسط تا سخت
جریان آب متوسط تا سخت
تغذیه اضافی با پلانکتون های خیلی خوب
قرار دادن وسط تا بالای ظرف
  1. Euphyllia Glabrescens – مرجان مشعل

اوفیلیا گلبرسکن ها، یه مرجان مشعل. این مرجان در میان مبتدیان بسیار محبوب است، زیرا این مرجان همچنین می تواند در برابر مقادیر مختلف یک آکواریوم شروع مقاومت کند.

مرجان به دلیل شاخک های بلند و swishing شکل مشعل را دارد و به همین دلیل این مرجان نام خود را مدیون است. Euphyllia Glabrescens ممکن است کاملا کمی جریان داشته باشد و می تواند کم در ظرف قرار داده شود، اگر چه کمی بالاتر در ظرف نیز خوب است. هنگام قرار دادن این مرجان همیشه مطمئن شوید که خیلی به مرجان های آسیب پذیر آب شور نزدیک نیست زیرا می تواند با شاخک های بلندش که می تواند بسیار گزنه کننده باشد به آن ها آسیب بزند.

مرجان برای آکواریوم آب شور

و چه چیز دیگری باید در مورد مرجان مشعل بدانید

این مرجان مواد مغذی خود را از نوری که زوکسانتلا تبدیل می کند به دست می آورد، اما این مرجان همچنین دوست دارد غذایی مانند میسیس و آرتمی را به چنگ آورد. این مهم است که آکواریوم دارای محتوای کلسیم خوب با این گونه مرجانی; او باید اسکلتی از این مصالح ساختمانی تشکیل دهد. اگر کلسیم در آکواریوم وجود ندارد، آنگاه هیچ رشدی نمی تواند صورت گیرد.

سطح دشواری مبتدیان
درخشندگی متوسط تا سخت
جریان آب متوسط تا سخت
تغذیه اضافی احتمالا با میسیس و آرتمی
قرار دادن هم کم، هم وسط و هم بالای ظرف
  1. Catalaphyllia Jardinei – مرجان گل

کاتالافیلیا جاردینه که یک مرجان گل است، بسیار محبوب است. با این حال این مرجان مرجانی تا حدودی سخت تر است. کمی تلاش بیشتری برای حفظ درست این مرجان و ارائه شرایط خوب نسبت به دیگر مرجان های آب شور طول می کشد. علاوه بر این، این مرجان نمی تواند در برابر مقادیر نوسانی مقاومت کند و باید در آب دریا با کیفیت خوب قرار گیرد.

مرجان به دلیل نقاط درخشان زیبا و شاخک های شلاقی که می تواند از رنگ آبی عمیق فلورسنت، بنفش یا صورتی روشن متفاوت باشد، در آکواریوم زیبا به نظر می رسد. رنگ بستگی به این دارد که مرجان از کجا می آید. مرجان گل باید به خوبی در ظرف قرار داده شود؛ این بسیار مهم است قبل از آن می تواند تبدیل به یک موفقیت.

مرجان برای آکواریوم آب شور

توجه به موارد زیر در Flowerkoraal

روشنایی بسیار روشن توصیه نمی شود و هوشمند نیست که مرجان را مستقیم به جریان قرار دهد؛ بهتر است آن را در جای آرام تری قرار داد. برای سالم نگه داشتن یک مرجان گل، باید علاوه بر مواد مغذی که خود را از طریق زوکسانتلا تولید می کنند، تغذیه شود. به میسیس، آرتمی، تکه صدف یا کمی گداخته فکر کنید.

سطح دشواری پیشرفته
درخشندگی متوسط
جریان آب متوسط
تغذیه اضافی با میسیس، آرتمی، تکه های صدف یا گداخته
قرار دادن کم در ظرف
  1. Zoanthus – دکمه ها

زوانتوها که دکمه ها نیز نامیده می شوند، یک گونه مرجانی بسیار محبوب در میان هر دو مبتدی و آکواریوم گرای پیشرفته است. مرجان آب شور در آکواریوم شما زیبا به نظر می رسد و در تمام رنگ های رنگین کمان در دسترس است. تا حدودی به این دلیل، این مرجان بسیار محبوب است.

این مرجان در شرایط مناسب نسبتاً به راحتی رشد می کند و می توان آن را کاملاً به راحتی دوخت. بنابراین یک بازار تجاری بسیار بزرگ برای آن وجود دارد. برش در سراسر جهان به فروش می رسد، گاهی اوقات تا 300 دلار در هر پولیپ!

گونه های مختلف زیادی وجود دارد و این ها همگی نام هایی مانند بامبام، گیتادها یا رستا داده شده اند.

قرار دادن دکمه ها همیشه باید با احتیاط به عنوان یک نوع نور و دیگری کمتر انجام می شود تا. از نظر فعلی، آنها می توانند کمی داشته باشد. زوآنتوز ها مواد مغذی خود را تا حدودی از نور و تا حدودی از آب دریافت می کنند.

مرجان برای آکواریوم آب شور

دکمه های مرجان بسیار سمی است

بنابراین مهم است که مکمل با مواد غذایی گرد و غبار است که به ویژه برای این گونه مرجانی توسعه یافته است. اضافه کردن آمینوها نیز بسیار توصیه می شود. زوآنتوز ها بسیار سمی هستند، حتی سمی تر از یک کبرا هستند. ماده پالیتوکسین زمانی آزاد می شود که پولیپ آسیب می بیند. اگر این سم روی دست های شما قرار گرفت، می تواند باعث واکنش تند و زننده ای شود. این امر می تواند باعث زخم یا حتی بدتر شود. بنابراین مهم است که شما مرجان های آب شور را با احتیاط زیادی درمان کنید. اگر این کار را بکنید، پس هیچ اشکالی ندارد و مرجان بسیار زیبایی در آکواریوم خودتان خواهید داشت!

سطح دشواری مبتدیان به پیشرفته
درخشندگی متوسط تا سخت، بر اساس گونه ها متفاوت است
جریان آب متوسط تا سخت
تغذیه اضافی با مواد غذایی گرد و غبار خاص و آمینو
قرار دادن نه خیلی نزدیک به مرجان های دیگر
  1. مرجان Acanthastrea

آکانتاسترا یه سرمایه ی واقعی برای آکواریوم شماست! این مرجان خوب است برای مبتدی با تجربه تر نگه دارید. این مرجان در تمام رنگ های رنگین کمان موجود است و هر چه رنگ خاص تر باشد مرجان گران تر است.

این مرجان نور روشن و مستقیم را دوست ندارد و به همین دلیل به بهترین وجه در وسط یا پایین ظرف قرار می گیرد. یک جریان ملایم بهترین است. مهم این است که ارزش های آب خوبی داشته باشید، اما خوشبختانه این مرجان می تواند در برابر برخی نوسانات نیز مقاومت کند. برای اینکه واقعا خوب رشد کند، مرجان به ارزش های آب واقعا قوی نیاز دارد.

مرجان برای آکواریوم آب شور

همچنین مهم در مرجان Acanthastrea

علاوه بر این، آنها نیز باید به خوبی تغذیه شوند، حدود ۲ تا ۳ بار در هفته با خوراک به ویژه برای این گونه مرجانی یا با مقداری میسیس و آرتمی که می تواند مستقیماً توسط پولیپ تغذیه شود. در شب این مرجان می تواند کاملاً پرخاشگرانه رفتار کند، بنابراین عاقلانه است که شاخک های مبارزه ای را که می توانند پدیدار شوند در نظر ب گیریم تا نتوانند به دیگر مرجان های آب شور آسیب برسونند.

سطح دشواری مبتدیان به پیشرفته
درخشندگی متوسط
جریان آب متوسط
تغذیه اضافی غذای ویژه این گونه مرجانی، میسیس و آرتمی، ۲ تا ۳ بار در هفته
قرار دادن نه خیلی نزدیک به مرجان های دیگر، در پایین ظرف

خرید مرجان های آب شور راست

موارد بالا فقط چند توصیه برای آکواریوم تازه کار آب شور است. البته این به این معنا نیست که اینها تنها مرجان هایی هستند که مناسب هستند، خیلی ها هم بیشتر هستند! بهتر است این ها را در یک فروشگاه تخصصی خریداری کنید. در آنجا هم می توانید مشاوره بخواهید و قطعا با مرجان مناسب به خانه خواهید رفت!

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های زیر با ما در ارتباط باشید.

پرزنت حضوری 02155958384

مشاوره آنلاین 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟