آکوا سرویس

نماد ها و رنگ شناسی ماهی کوی

همه ما درباره زیبایی‌های ماهی کوی شنیده‌ایم. این ماهی‌ها نمادهای معنایی و رنگارنگی در افسانه‌ها و فرهنگ مردمان آسیای شرقی دارند.

در ژاپن، ماهی کوی نماد خوش‌اقبالی، دوستی، محبت و عشق است. در دین بودا، این ماهی نماد شجاعت است و در افسانه‌های چین، نماد پیشرفت مادی و معنوی محسوب می‌شود. اما محبوب‌ترین نوع آن، ماهی کوی با رنگ‌های سفید و قرمز است که نماد صلح، دوستی و عشق می‌باشد.

هر رنگ از این ماهی، نماد یکی از اعضای خانواده است. مثلاً ماهی قرمز و صورتی نماد دختر خانواده، ماهی سفید و آبی نماد پسر خانواده، ماهی قرمز نماد مادر و ماهی سیاه و سفید نماد پدر خانواده است.

مهم نیست که ماهی کوی‌ای با چه رنگی داشته باشید، زیرا هر رنگی نمایانگر انرژی مثبتی است و هیچگاه نماد منفی نبوده است. پس می‌توانید هر چندتا ماهی کوی را در آب حوض یا آکواریوم خود قرار داده و انرژی مثبتی را به محیط خود اضافه کنید.

نماد ها و رنگ شناسی ماهی کوی524
انواع دیگر ماهی کوی با نام آنها

Asagi:
این نوع ماهی با رنگ آبی روشن یا نارنجی، نماد آرامش و دوستی است. زمانی که در آبخانه‌ها یا آکواریوم‌ها نگهداری می‌شوند، به طرفداران خود احساس آرامش و صلح می‌دهند.

Ogan:
ماهی‌های این نوع، به رنگ پلاتین یا حتی در برخی موارد کرمی، که نادر به شمار می‌روند، دیده می‌شوند. این ماهی‌ها نماد ثروت و رونق در کسب و کار هستند و می‌توانند الهام‌بخش برای افرادی باشند که به دنبال موفقیت و پیشرفت هستند.

Bekko:
ماهی‌های این گونه به رنگ‌های سفید، زرد و قرمز با نشانه‌هایی از سیاه و سفید در بدنشان دیده می‌شوند. این ماهی‌ها نماد خوش‌شانسی و موفقیت هستند که از طریق نگهداری آن‌ها در آکواریوم، می‌توانند انرژی مثبت و شادی را به محیط زندگی فردیان منتقل کنند.

Yamabuki:
این نوع ماهی با رنگ طلایی و نارنجی، نماد ثروت و رفاه می‌باشد. نگهداری از این ماهی‌ها می‌تواند برای افرادی که به دنبال بهبود وضعیت مالی و شخصی هستند، الهام‌بخش باشد و آنان را به سوی موفقیت و ثروت سوق دهد.

داشتن اطلاعات در مورد معانی رنگ‌ها و نمادهای آنها، به افرادی که این ماهی‌ها را نگهداری می‌کنند، احساس بیشتری از ارتباط و تعامل با آن‌ها را می‌بخشد و سایر دوستان را نیز به نگهداری از این ماهی‌ها تشویق می‌کند.

نماد ها و رنگ شناسی ماهی کوی525

پرورش کوی در اروپا

تا دهه ۱۹۰۰، پرورش کوی در برخی نقاط از اروپا، بریتانیا و ایالات متحده گسترش یافت. از دهه ۱۹۰۰ به بعد، کشاورزان در این مناطق به ویژه در ایالات متحده، انگلستان و اروپا، کوی‌ها را پرورش می‌دادند و تا دهه ۱۹۶۰، این ماهی‌ها به عنوان حیوانات خانگی محبوب بسیاری از مردم در سراسر جهان شناخته می‌شدند. به گفته باغ وحش سن دیگو، اکنون مردم در شش قاره جهان، از هفت قاره، کوی را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند.

در توضیحات هیلستروم آمده است: «ژاپنی‌ها ماهی کپور رنگارنگ را با نام نیشیکیگوی، که به معنای «بافته‌شده یا پارچه‌ای ابریشمی» است، شناخته و از آن به عنوان نمادی از منسوجات رنگارنگ کشور یاد می‌کردند. »این نوع ماهی نیشیکیگوی همان ماهی کوی است که غربی‌ها به عنوان آن می‌شناسند.

ماهی کوی در دهه ۱۸۲۰ در ژاپن مورد توجه قرار گرفت و پس از حضور در یک نمایشگاه در توکیو، در اوایل دهه ۱۹۰۰، محبوبیت آن به سراسر جهان گسترش یافت. از آن زمان، ماهی کوی به یکی از ماهی‌های سرگرمی محبوب تبدیل شده است و فرهنگ امروزی، با تنوع رنگی بسیار زیادی از این ماهی بهره می‌برد.

نماد ها و رنگ شناسی ماهی کوی526

کوی چقدر بزرگ می‌شود؟

ماهی کوی با یکی از ویژگی‌های بارزش، بزرگی است و با مراقبت و پرورش مناسب، می‌تواند بین دو تا سه فوت طول داشته باشد. انواع کوی‌های چاگو نیز حتی بزرگتر از این می‌شوند و در برخی موارد می‌توانند تا چهار فوت طول داشته باشند. اما برای نگهداری کوی‌های جوان، بهتر است آن‌ها را در آکواریوم‌های بزرگ سرپوشیده نگهداری کرد و پس از رشد و بزرگ شدن، آن‌ها را به یک حوضچه بزرگ‌تر منتقل کرد. این ماهی‌ها معمولاً دارای وزن متوسطی حدود ۳۵ پوند هستند.

با توجه به اندازه بزرگ ماهی‌های کوی، حوضچه‌های آن‌ها نیز باید بزرگ باشند. یک قاعده‌ی کلی مناسب این است که برای هر ماهی کوی بالغ، حداقل باید ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ گالن آب در نظر گرفته شود.

برای رشد بهتر، کوی‌ها به آب با کیفیت بالا و تمیز در حوضچه‌های خود نیاز دارند. این آب را می‌توان با استفاده از سیستم‌های فیلتراسیونی طراحی شده برای استفاده در حوضچه‌های کوی در فضای باز، تأمین کرد. زمانی که ماهی کوی به درستی بزرگ می‌شود و از آن به‌خوبی مراقبت شود، می‌تواند تا ۲۰ سال و حتی بیشتر طول عمر کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید با ما تماس بگیرید. شماره تماس: 02155958384 و 09205958384. با ارائه سوالات و نیازهای خود، ما آماده‌ی پاسخگویی و ارائه راهکارهای مناسب برای شما هستیم.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟