آکوا سرویس

نکات ایمنی در نورپردازی و سیم کشی استخر

برای نصب لامپ های تزئینی و سیم کشی آن در استخر های شیشه ای تمام تجهیزاتی که در داخل و بیرون استخر بکار رفته اند باید حتما عایق کاری شده باشند. و در تفکیک هر مدار الکتریکی و مابقی تجهیزات باید حواستان باشد که هر کدام را به صورت مجزا تفکیک کنید. پس لازم است تا مقاله نکات ایمنی در نورپردازی و سیم کشی استخر را بخوانید.

نورپردازی درون کاسه استخر

برای نصب نورپردازی در داخل استخر باید به یک سری نکات مهمی توجه کنید و استاندارد های آن را کاملا رعایت کنید. سیستم های نورپردازی استخر در داخل آب خنک نصب می شود. و محل نصب آن باید 450 میلی متر از آب درون استخر پایین تر نصب شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است کهسیستم های نورپردازی داخل آب در اثر کاهش سطح آب خارج از آن قرار نمی گیرد. گرمایی که از روشنایی سیستم داخل آب تولید می شود، در تماس با آب استخر کاهش پیدا می کند ولی در مواقعی که سطح آب استخر به طور ناگهانی کاهش پیدا کندو این تجهیزات روشنایی بدون آب باشند که امکان سوختگی پوست افراد در اثر تماس باآنها وجود دارد.

این نکات در گفت و گو شاید برای کسانی که می شنوند طبیعی و عادی باشد اما همین نکات ریز باعث می شود خسارت های زیادی به بار بیاید پس در نصب نورپردازی های استخر به این نکات حتما توجه داشته باشید.

نکات ایمنی در نورپردازی و سیم کشی استخر

انواع مدل های نورپردازی در استخر

4 مدل سیستم های روشنایی در استخر کار گذاشته می شوند که هر کدام ویژگی های متفاوت با خودش را دارد که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

نورپردازی در کاسه مرطوب استخر

سیم های این مدل از نورپردازی نسبت به برق انعطاف پذیر هستند و در زیر استخر نصب می شوند. این نوع از نورپردازی ها برای نصب باید حتما در یک گلوی پز از آب قرار بگیرند. و همچنین عایق کاری سیم ها و تجهیزات مورد استفاده شده در سیستم نورپردازی باید طوری باشند که از عایق کاری آم مطمئن باشد تا از هر احتمال خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

نورپردازی در کاسه خشک

این مدل از نورپردازی به دلیل خشک بودن آن در بیرون از کاسه استخر نصب می شوند.

نکات ایمنی در نورپردازی و سیم کشی استخر

نورپردازی بدون کاسه

نورپردازی هایی که بدون کاسه هستند در محیط و اطراف بیرون استخر قرار می گیرند و خطری به آن صورت شما را تهدید نمی کند.

نورپردازی استخر از بالا

بیشتر افراد به دنبال راهی هستند که نورپردازی داخل آب استخر نباشد. که نصب نورپردازی استخر از بالا بهترین گزینه برای آنها می باشد. که بر اساس یک سری پایه که بتوانند چراغ های LED را نگه دارندساخته شده است. کابل کشی این مدل از نورپردازی از نوع توکار می باشد. ولی توجه داشته باشید که نورپردازی از بالا باعث نمیشود داخل استخر شما بدون چراغ بماند. محیط داخلی استخر از نظر زیبایی، امنیت و بهداشتی لازم است همیشه روشن و قابل رویت باشد. این موضوع میتواند تجریه شنا کردن شما را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

سیم کشی استخر

برق کشی استخر یک موضوع بسیار مهمی است که در هنگام نصب آن باید دقت کافی داشته باشید تا موجوب برق گرفتی نشود. برای این کار از شرکت های معتبر استخر سازی باید مشاوره بگیرید  و از آنها بخواهید یک فرد ماهر و کاربلد برای شما بفرستند تا برق کشی استخر شما کامل و دقیق انجام بشود تا در آینده با مشکلات مواجه نشوید.

هزینه نورپردازی داخل استخر چقدر است؟

تقریبا با توجه با نوع نورپردازی، ابعاد و شکل و تعداد پراغ های استفاده شده متفاوت می باشد و طبق آن قیمت گفته می شود.

نکات ایمنی در نورپردازی و سیم کشی استخر

آکوا با تجربه چندین ساله آماده بهترین خدمات به شما می باشد . برای اطلاع دقیق تر می توانید از طریق شماره های 02155958384  و  09205958384 با ما در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟