آکوا سرویس

چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشی

اگر به دنبال سکوت، آرامش و احساس صلح هستید، آکواریوم می‌تواند ابزاری مناسب برای شما باشد. اما همواره یک چالش وجود دارد؛ صداهایی که تجهیزات آکواریوم ایجاد می‌کنند. وزوز نورپردازها، صدای پمپ و فیلتر، همه ممکن است از آرامشی که به دنبالش هستید، بازداشته شوند. اما مانند همه‌ی چالش‌ها، راه‌حل‌هایی برای این مسئله نیز وجود دارد.

چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشی60

1. از شر وسایل غیر ضروری خلاص شوید.

یکی از راه‌های ساده‌تر برای کاهش صداها، جدا کردن تجهیزات غیرضروری آکواریوم است. البته برخی از این تجهیزات برای حفظ حالت سلامتی آکواریوم ضروری هستند، اما نه همه.

برای مثال، تانک‌های آب شیرین تنها به نور و غذا نیاز دارند، به شرطی که شما آب داخل آکواریوم را به طور مرتب تعویض کنید و به شرایط آب دقت کنید. آکواریوم‌های آب شیرین نیازی به تجهیزات جانبی ندارند زیرا گیاهان و جانوران داخل آن‌ها چرخه زندگی طبیعی آکواریوم را تنظیم می‌کنند.

اما آکواریوم‌های آب شور نمی‌توانند به همان اندازه‌ی ساکت باشند. شما نمی‌توانید همه‌ی تجهیزات آکواریوم آب شور را از آن جدا کنید. با این حال، راه‌حل‌هایی برای مدیریت صدای این تجهیزات نیز وجود دارد.

چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشی59

2. وسایل الکترونیکی را پنهان کنید.

اگر تمایل ندارید تجهیزات آکواریوم آب شور را کنار بگذارید، می‌توانید آن‌ها را پشت یک کابینت ضخیم یا در قسمتی از مبلمان که آکواریوم در کنار یا داخل آن قرار دارد، مخفی کنید. یکی از دلایل اصلی که آکواریوم‌های توکار از تقاضای بالایی برخوردار هستند، همین موضوع است. این اقدام نه تنها به پوشاندن تجهیزات نازیبا و کاهش صدا کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا وزوز مزاحم وسایل الکترونیکی به گوش نرسد.

3. از تجهیزات کم سر و صداتر استفاده کنید.

خوب یا بد، ما باید با توجه به هزینه‌هایی که می‌کنیم، انتظارات خود را تعیین کنیم. معمولاً هر چه وسایل ارزان‌تری تهیه کنیم، احتمال پر سر و صدا بودنشان بیشتر است. بنابراین، توصیه می‌شود که تجهیزاتی برای آکواریوم خود انتخاب کنید که حداقل سطح صدا را داشته باشند. تجهیزاتی که بر روی آب قرار می‌گیرند، به دلیل صداهایی که تولید می‌کنند، شناخته شده‌اند. در آینده، ما تلاش خواهیم کرد تا راهنمایی‌های مناسبی برای نصب بهینه آن‌ها را برای شما فراهم کنیم.

چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشی61

4. جلوی لرزش تجهیزات را بگیرید.

طراحان آکواریوم تنها افرادی نیستند که باید با سر و صداهای اضافه مقابله کنند. تکنسین‌های کامپیوتر، متخصصان خودروسازی، و حتی افرادی که با وسایل حمل و نقل متحرک در ارتباط هستند نیز از این مشکل رنج می‌برند. شما می‌توانید پدهای ضد لرزش را از فروشگاه‌های تجهیزات کامپیوتر یا خودرو تهیه کنید و آن‌ها را زیر تجهیزات آکواریومتان نصب کنید. همچنین، اگر تجهیزات آکواریومتان در داخل یک کابینت قرار دارد، می‌توانید از فوم مخصوص یا حتی شانه‌ی تخم‌مرغ برای پوشش دیوارهای کابینت استفاده کنید تا صدای کمتری به بیرون از آن نفوذ کند.

آکواریوم آب شیرین

آکواریوم آب شیرین یکی از انواع گوناگون آکواریوم است که برای علاقه‌مندان به نگهداری ماهی‌ها و افرادی که به داشتن آکواریوم علاقه‌مند هستند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. به طور کلی، آکواریوم آب شیرین به یک محیط ساختگی اشاره دارد که توسط انسان ایجاد شده است و این امکان را فراهم می‌کند که انواع مختلف ماهی‌ها و آبزیانی که با آب شیرین سازگار هستند را نگهداری کنید.

آکواریوم، یک محفظه شیشه‌ای است که ابعاد مختلفی دارد و می‌تواند به صورت کاملاً شخصی‌سازی شده و به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای زینت دادن به محیط کار یا منزل و همچنین به عنوان یک وسیله دکوری بسیار زیبا مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه بسیاری فکر می‌کنند داشتن یک آکواریوم آب شیرین کار بسیار ساده و نگهداری از ماهی و آبزیان نیز کار بسیار راحت و بی دردسری است، اما واقعیت این‌طور نیست. نگهداری از آبزیان در محیط‌های سازگار با آب شیرین نیازمند اطلاعات زیادی است تا بدانیم شرایط مناسب برای نگهداری انواع مختلف آن‌ها و آبزیان چگونه است و بتوانیم شرایط لازم را برای زندگی سالم و بی دردسر آن‌ها فراهم کنیم.

مهمترین لوازم برای تهیه آکواریوم آب شیرین

در صورتی که قصد تهیه و ایجاد یک آکواریوم را دارید، باید از مهم‌ترین مواردی که برای آن نیازمندید، یعنی لوازم اولیه استاندارد و مناسب جهت ساخت آکواریوم آب شیرین، بهره ببرید. در زیر به موارد مهمی که برای این منظور نیازمندید، اشاره می‌کنیم:

– تهیه شیشه‌های مختلف برای ساخت محفظه شیشه‌ای آکواریوم جهت نگهداری انواع مختلف ماهی‌ها و آبزیان
– تهیه یک پایه بسیار مقاوم و مناسب جهت قرارگرفتن آکواریوم بر روی آن
– تهیه دماسنج برای بررسی دمای آب برای زندگی آبزیان و ماهیان مختلف که قرار است در آب شیرین نگهداری شوند
– تهیه انواع مختلف فیلترها مانند فیلتر کف، فیلتر سطلی، فیلتر تاپ و همچنین فیلتر گپ برای انجام پاکسازی و تمیزکاری
– تهیه شن مناسب برای ریختن در کف آکواریوم آب شیرین به منظور ایجاد زیبایی بیشتر در داخل آکواریوم
– خرید و تهیه پمپ آب جهت تولید اکسیژن لازم در آب
– طرز تهیه هیتر یا حرارت‌دهنده برای آکواریوم آب شیرین
– استفاده از تور صید ماهی مناسب جهت انتقال ماهی‌ها به درون آکواریوم
– استفاده از انواع مختلف لوازم دکوری و نورپردازی برای ایجاد زیبایی بیشتر در آکواریوم
– تهیه لوازمی مانند شلنگ اکسیژن و رابط شلنگ و موارد دیگر برای تولید اکسیژن لازم در آب آکواریوم آب شیرین
– تهیه انواع مختلف داروی ضدعفونی کننده آب درون آکواریوم و همچنین کاندیشنرهای ایجاد کننده تعادل درون آب
– و بسیاری موارد دیگر مشابه این‌ها.

انجام فرایند ضد عفونی کردن آب 

از جمله موارد حیاتی در هنگام تهیه و راه‌اندازی آکواریوم، شستن لوازم و تجهیزاتی است که قرار است درون آکواریوم آب شیرین قرار بگیرند. این مراحل باید با دقت و با رعایت استانداردهای بهداشتی انجام شوند:

لازم است محفظه شیشه‌ای درون آکواریوم به صورت کامل شسته شود. برای این کار، ابتدا از محلول غلیظ آب نمک و اسفنج استفاده می‌شود تا محفظه آکواریوم به صورت کامل نمک‌زده شود. سپس محفظه را بعد از ۲۴ ساعت با آب شسته و این کار را سه بار تکرار می‌کنیم، هر بار به مدت ۲۴ ساعت، تا آکواریوم به صورت کامل ضدعفونی شود.

برای ضدعفونی کردن شن و ماسه‌های درون آکواریوم آب شیرین، باید یک فرایند خاص را انجام دهیم که شامل شستن شن و ماسه با محلول‌های ضدعفونی کننده و سپس شستشو با آب تصفیه شده است.چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشی62

وسایل درون آکواریوم آب شیرین

بعضی از افراد ممکن است فکر کنند که ضدعفونی کردن وسایل درون آکواریوم آب شیرین کاری بیهوده است، اما واقعیت این است که ضدعفونی کردن این وسایل می‌تواند به طور قابل توجهی به عمر و سلامت ماهی‌ها کمک کند و طول عمر آن‌ها را افزایش داده و به طور کلی از سلامت آن‌ها پشتیبانی کند. برای ضدعفونی کردن سنگریزه‌ها و شن و ماسه‌های درون آکواریوم آب شیرین، ابتدا باید جنس سنگریزه‌ها را مشخص کنیم.

اگر سنگریزه‌ها از جنس پلاستیکی باشند، می‌توان با انجام فرایند نمک زدن آن‌ها، آن‌ها را به صورت کامل ضدعفونی کرد. این فرایند شامل غرق کردن سنگریزه‌ها در محلول غلیظ آب نمک است.

در صورتی که سنگریزه‌ها از جنس مواد پلیمری یا سنگی باشند، می‌توان از آب جوش برای ضدعفونی کردن آن‌ها استفاده کرد. در این صورت، سنگریزه‌ها را در آب جوش به مدت کافی غرق کنید تا به صورت کامل ضدعفونی شوند.

در مورد سایر وسایل و لوازم موجود در آکواریوم آب شیرین، باید به جنس آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم. انجام فرایند جوشاندن یا نمک زدن برخی لوازم و تجهیزات می‌تواند به خراب شدن و یا کاهش طول عمر مفید آن‌ها منجر شود. بنابراین، باید با دقت و با توجه به نوع مواد ساخته شده، اقدام به ضدعفونی کردن وسایل انجام دهیم.

 

می توانید برای ارتباط با کارشناسان ما از طریق شماره های 02155958384    09205958384 در تماس باشید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟