آکوا سرویس

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق ها یک فضای دنج و جذاب هستند که معمولا در رستوران ها و فضاهای باز جهت گذراندن اوقات در یک فضای عالی استفاده می شوند. اوایل آلاچیق های چوبی با سقف مخروطی شکل ساخته می شدند که این آلاچیق ها دیواری نداشتند و با چند پایه بر روی زمین ساخته می شدند.

اما امروزه با پبشرفت معماری، طراحان برای آلاچیق ها نیز ایده ها و طرح ها جدیدی خلق کردند که این اتاقک های چوبی مدرن تر و جذاب تر از قبل بشوند. از ایده های قابل توجه اجرا شده در آلاچیق ها، استفاده از شیشه در ساخت آن ها می باشد که دیواره های این آلاچیق ها از شیشه ساخته شده و آلاچیق های شیشه ای جذاب به وجود آمده و نمای جذابی را به وجود می آورند.

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای چیست؟

آلاچیق ها از چند ستون و یک سقف پوشیده ساخته شدند که درون آن ها یک نیمکت یا صندلی برای نشستن وجود دارد، اما بیشتر آلاچیق های ساخته شده به صورت گرد اجرا شده اند و بعضی ها نیز ساختار مربعی دارند. در بیشتر مکان ها جنس آلاچیق ها از جنس چوب می باشد.

اما این ساختار چوبی معایبی دارد، معایبی که آلاچیق های چوبی دارند این است که به علت رطوبت و عوامل طبیعی دیگر در مکان های باز، چوب بدنه این آلاچیق ها آسیب می بیند، به همین دلیل طراحان و صنعت گران اقدام به طرح های جدیدی کردن که از متریال های مقاوم تری برای ساخت این نوع سازه ها استفاده کنند.

شیشه از متریال هایی مقاوم و محکمی هستند که امروزه در ساخت آلاچیق ها به کار می روند که علاوه بر مقاوم بودن و غیر قابل آسیب، زیبایی منحصر به فردی نیز دارند. آلاچیق ها جنس های متفاوتی دارند که می توان به جنس آهن، ترموود، ترکیب اسکلت آلاچیق با شیشه اشاره کرد.

جنس آلاچیق شیشه ای

اما یک سوال که ذهن علاقه مندان به آلاچیق های شیشه ای را درگیر کرده این است که استفاده از شیشه در ساخت آلاچیق ها باعث آسیب می شود و ممکن است که شیشه بشکند و خطری آن ها را تهدید کند. در جواب این سوال، شیشه هایی که در ساخت آلاچیق ها استفاده می شوند از جنس شیشه های نشکن بوده و مقاومت بالایی دارند.

نوع شیشه که در ساخت آن ها استفاده می شود، شیشه سکوریت می باشد. شیشه های سکوریت جزء شیشه های نشکن و مقاوم می باشند که در انواع سازه های شیشه ای مانند استخر شیشه ای، سقف شیشه ای و کف شیشه ای کاربرد دارند.

همانطور که گفتیم این شیشه ها نشکن می باشند و در فرآیند ساخت آن ها تحت مراحل حرارتی قوی قرار گرفته اند که در هنگام شیشه ان ها خرد و پخش نمی شوند و دارای تکه هایی با لبه های خم می باشند. شیشه های سکوریت در برابر دما، ضربه، حرارت و خیلی موارد دیگر مقاوم می باشند. به این نتیجه می رسیم که در ساخت آلاچیق های شیشه ای بهتر است از این نوع شیشه استفاده شود.

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

آلاچیق های شیشه ای به علت مزایا و زیبایی که دارند در بیشتر فضاهای باز استفاده می شوند و باعث جذب افراد مختلف به علت زیبایی و جذاب بودن می شوند.

 رستوران های فضای سبز

از مهمترین مکان هایی که می توان از آلاچیق های شیشه ای استفاده کرد، رستوران هایی که در فضای باز می باشند، هستند. استفاده از آلاچیق های شیشه ای در این نوع رستوران ها باعث می شود که مشتریان شما علاوه بر گذراندن وقتشان در این نوع آلاچیق ها، از پوشش شیشه ای که مکانی امن را برایشان فراهم می کند، لذت ببرند.

باغ های و تفریح گاه ها

از دیگر مکان هایی که می توان از این آلاچیق ها استفاده کرد، باغ ها و تفریح گاه های بین راهی هستند که از آلاچیق های شیشه ای جهت رفع خستگی مسافران استفاده می شود و مسافران بعد از  لذت از استراحت و تفریح در یک آلاچیق امن، به یک حس عالی به سفر خود ادامه می دهند و خستگی خود را رفع می کنند.

منطقه های ساحلی

از مکان های بسیار زیبا و دنج که آلاچیق های شیشه ای در آن ساخته می شود، منطقه های ساحلی هستند. استفاده از این نوع آلاچیق ها در این مکان باعث می شود که افراد با خیال راحت درون آلاچیق شیشه ای بنشینند و از نگاه کردن منظره زیبا دریا و ساحل و آسمان لذت ببرند.

ویلاها

ویلاها یکی دیگر از مکان هایی هستند که آلاچیق های شیشه ای در آن ها اجرا می شود. ویلاها یکی از مکان هایی هستند که از نظر دکوراسیون اهمیت بالایی دارند. اگر به فضای باز ویلای خود اهمیت می دهید، برای زیبا کردن ویلای خود می توانید از آلاچیق های شیشه ای استفاده کنید و از مزایای عالی این نوع آلاچیق ها استفاده کنید.

آلاچیق شیشه ای

مدل های مختلف آلاچیق شیشه ای

آلاچیق ها در ابتدا به صورت گرد و چهارچوب ساخته می شدند ولی با گذشت زمان در طرح ها و مدل های مختلفی اجرا شدند. آلاچیق های شیشه ای مدل های مختلف و گوناگون و زیبایی دارند که می توانید با توجه به سلیقه شخصی و فضای مورد نظر خود از آن ها استفاده کنید. از مدل های مختلف این نوع آلاچیق ها می توان به آلاچیق شیشه ای آکاردئونی، گرد، چهار گوش و اتاقک شیشه ای پیش ساخته اشاره کرد.

یکی از بهترین مزیت هایی که آلاچیق های شیشه ای دارند این است که شما می توانید در طرح های مختلف و طرح مورد علاقه خود سفارش دهید. برای این کار بهتر است با سازنده آلاچیق درمورد مدل مورد علاقه خود مشورت کنید تا به بهترین روش طرح مورد علاقه تان اجرا شود.

نتیجه گیری

برای اینکه فضای باز خود را دنج و جذاب و همینطور مدرن و منحصر به فرد کنید، از مواردی که به شما پیشنهاد می شود ساخت آلاچیق شیشه ای می باشد که می توانید از زیبایی این نوع آلاچیق ها لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

55958384  و  09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟