آکوا سرویس

تفاوت آب شور با آکواریوم آب شیرین چیست؟

آیا در فکر راه اندازی آکواریوم شخصی خود هستید؟ اگر در مورد آن شک دارید و تردید دارید، ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که باید پول خود را برای یک آکواریوم آب شور یا آب شیرین (یا شاید هر دو) خرج کنید. به ما اعتماد کنید، ارزش هر مقدار را خواهد داشت. آکواریوم فقط یک قطعه زینتی نیست که گوشه خالی اتاق شما را پر کند. بیشتر از این است در فنگ شویی، آکواریوم نشان دهنده شانس و ثروت است و در علم، آکواریوم فواید زیادی برای سلامتی دارد.

مزایای آکواریوم ها

شاید این تاب خوردن همزمان جلبک‌های دریایی یا حرکات آرام و برازنده موجودات دریایی رنگارنگ باشد، هر چه که باشد، مطالعات نشان می‌دهد افرادی که آکواریوم‌ها را تماشا می‌کردند کاهش فشار خون، ضربان قلب و سطح استرس خود را تجربه کردند. حتی اگر طراحی آکواریوم ساده و ابتدایی باشد، قدرت آرامش بخشیدن به افراد را دارد.

 بنابراین، آیا در نهایت متقاعد شدید که آکواریوم خود را راه اندازی کنید؟ اگر بگویید بله، به زودی خود را در شاخ یک دوراهی خواهید دید، آیا باید به دنبال یک آکواریوم آب شور باشید یا یک آکواریوم آب شیرین؟

اگر قبلاً صاحب یک آکواریوم آب شیرین بوده اید و قصد دارید به آب شور تبدیل شوید، شگفت زده خواهید شد که بدانید مفاهیم و اصول کلیدی یک آکواریوم آب شیرین موفق کاملاً با آکواریوم آب شور متفاوت است. از تغییر آب گرفته تا فیلتراسیون، همه چیز متفاوت است.

تفاوت آب شور با آکواریوم آب شیرین چیست؟

تفاوت آنها

  • آب – وقتی صحبت از آب می شود، تفاوت اصلی بین این دو نمک است. بدیهی است که نمک به مقدار فراوان در آب شور وجود دارد و جزء معدنی اصلی آن محسوب می شود. اقیانوس آزاد تقریباً 35 گرم نمک در هر لیتر با شوری تقریباً 3.5 درصد دارد. شما می توانید شوری مخزن ماهی خود را با استفاده از یک هیدرومتر اندازه گیری کنید، دستگاهی که وزن مخصوص را اندازه گیری می کند.

برای آکواریوم های دریایی، وزن مخصوص باید در محدوده 1.021 و 1.023 باشد و در مورد آکواریوم های صخره ای باید در محدوده 1.024 و 1.026 باشد. اگر آکواریوم شما فقط ماهی دارد، می توانید کمی پایین تر بروید تا اکسیژن بیشتری در سیستم وجود داشته باشد. سطح pH آکواریوم آب شور باید قلیایی باشد.

  • فیلتراسیون بیولوژیکی – سنگ زنده به خودی خود به اندازه کافی برای تامین فیلتراسیون بیولوژیکی خود برای آکواریوم های صخره ای کافی است و نیاز مطلق به بیومدیا وجود ندارد.
  • فیلتراسیون شیمیایی – آکواریوم های آب شیرین مانند اکثر آکواریوم های صخره ای به فیلتر شیمیایی نیاز ندارند. با این حال، سیستم های صخره ای ممکن است گاهی به GFO نیاز داشته باشند، اما به طور کلی، فیلتراسیون شیمیایی ضروری نیست.
  • فیلتراسیون مکانیکی – فیلتراسیون مکانیکی یک آکواریوم صخره ای را می توان به طور طبیعی انجام داد. در واقع، نداشتن رسانه های مکانیکی در سیستم ایده آل است زیرا بدون آن بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که ذخیره سازی در مقایسه با سیستم های آب شیرین کمتر است، مواد زائد نیز به میزان قابل توجهی کمتر هستند.
  • چرخه – تا زمانی که سنگ‌های زنده دارید، نیازی به چرخش فعال آکواریوم آب شور ندارید، زیرا پخت این سنگ‌ها قبلاً سیستم را چرخانده است. اگر سنگ‌های شما در هنگام قرار دادن آن‌ها از قبل درمان شده‌اند، باز هم اشکالی ندارد زیرا آکواریوم شما از قبل چرخه‌ای در نظر گرفته می‌شود.
  • مخزن – در مقایسه با آکواریوم های آب شیرین، مخزن در یک آکواریوم آب شور بسیار سبک تر است. حتی اگر مخزن آب شور زیادی دارید، باز هم در مقایسه با یک آکواریوم آب شیرین سبک تر است. هنگامی که صحبت از مخزن می شود، مخلوط کردن ماهی بسیار مهم است. ماهی های آب شور شخصیت تهاجمی و قلمرویی بیشتری دارند، به خصوص اگر در آکواریوم هایی با فاصله کوچک محبوس شوند. شما به ندرت آموزش ماهی های آب شور را می بینید.

تفاوت آب شور با آکواریوم آب شیرین چیست؟

  • تغییرات آب – تغییرات آب در سیستم های آب شور باید هر هفته فقط 10 درصد باشد. در همین حال، تغییر آب برای مخازن آب شیرین باید هر هفته 25٪ باشد یا گاهی اوقات تا 50٪ برای مخازن بزرگتر آب شیرین می رسد. دلیل آن این است که آکواریوم های آب شور در مقایسه با آکواریوم های آب شیرین متعادل تر و کامل تر هستند.
  • تغذیه – ماهی های آب شیرین به غذای آماده متکی هستند. هر چه به آنها خورده شود می خورند. از طرف دیگر ماهی های آب شور متعلق به طبیعت هستند. بسیاری از ماهی های آب شور از زمانی که در طبیعت صید شده اند چیزی نخورده اند و بنابراین تغذیه آنها می تواند کمی چالش برانگیز باشد. غذای آماده حتی برای ماهی های آب شور هم جواب نمی دهد.

هنگام تغذیه ماهی های آب شور، ما غذای منجمد با کیفیت بالا را برای چند هفته اول توصیه می کنیم و سپس به آهستگی به گلوله های با کیفیت عالی تبدیل می شویم. غذای منجمد برای بقای ماهیان آب شور مهم است. اما باز هم، این فقط برای استفاده کوتاه مدت توصیه می شود. برای تغذیه طولانی مدت، گلوله های با کیفیت بالا توصیه می شود.

  • منبع ماهی – ماهی های آکواریوم های آب شیرین بیشتر در مزارع پرورش ماهی در اسارت پرورش داده می شوند. در همین حال، ماهی های آب شور مستقیماً از اقیانوس صید می شوند، که به این معنی است که توانایی آنها برای سازگاری با آکواریوم ماهی شما کاملاً غیرقابل پیش بینی است.

همانطور که گفته شد، بزرگترین مبارزه آکواریومی ها برای تغذیه ماهیانشان است. با این حال، هنگامی که آنها را تنظیم کردند، می توانند الگوی غذایی عادی خود را از سر بگیرند. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که قبل از خرید ماهی ها، نحوه غذا خوردن را مشاهده کنید.

  • تحقیق – تحقیقات کاملی باید در مورد مخازن آب شور در مقایسه با مخازن آب شیرین انجام شود. بسیار مهم است که سیستم خود را با دقت برنامه ریزی کنید زیرا پس از ایجاد آن، ایجاد تغییرات دشوار خواهد بود. آکواریوم های آب شیرین به پیچیدگی آکواریوم های آب شور نیستند و راه اندازی آنها راحت تر است. اگر می خواهید یک آکواریوم موفق داشته باشید، باید قبل از راه اندازی آن تحقیق کنید.
  • هزینه – یکی دیگر از عوامل کلیدی که مخازن آب شور را از مخازن آب شیرین متفاوت می کند، هزینه است. حتی اگر قصد دارید یک مخزن عظیم آب شیرین بسازید، باز هم در مقایسه با مخازن آب شور ارزان تر خواهد بود. اگر بودجه شما اجازه می دهد، باید به دنبال یک مخزن آب شور باشید، اما اگر بودجه شما محدود است و واقعاً می خواهید یک آکواریوم داشته باشید، یک گزینه مقرون به صرفه تر، یک آکواریوم آب شیرین است.

تفاوت آب شور با آکواریوم آب شیرین چیست؟

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟