آکوا سرویس

عمق مناسب استخر

انتخاب صحیح عمق استخر یکی از مواردی است که موفقیت نتیجه نهایی را در کنار جهت گیری استخر تعیین می کند. شکی نیست که در نگاه اول ما فقط از زیبایی شناسی پروژه قدردانی می کنیم: طراحی استخر ، آستر و اتمام آن.

با این حال، هنگامی که حمام کننده شروع به استفاده از استخر می کند، متوجه می شود که عملکرد استخر یکی دیگر از عوامل مرتبط است. زیرا، مهم نیست که یک استخر چقدر زیباست، اگر نتوانیم از آن استفاده ای که انتظار داشتیم داشته باشیم، تنها 50 درصد موفقیت به دست آورده ایم. قبل از پرداختن به جزئیات، باید به خاطر داشته باشید که عمق استخر با ارتفاع آب یکسان نیست، زیرا معمولاً بین آب و لبه بالایی استخر تقریباً 10 سانتی متر فاصله وجود دارد، مگر اینکه این یک استخر بی نهایت است که در آن آب به لبه بالایی می رسد و در اطراف محیط سرریز می کند. آنها را گیج نکنید!

عواملی که در انتخاب عمق استخر باید در نظر گرفته شود

انتخاب عمق استخر به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین برای انتخاب صحیح باید همه آنها را جداگانه در نظر بگیرید. اگر سازنده هستید ، نباید عمق یکسانی را برای همه مشتریان در نظر بگیرید، زیرا هر پروژه دارای کاربران مختلف و نیازهای متفاوت است.

برعکس، اگر کاربر نهایی هستید، باید در نظر داشته باشید که اگر خانه های متفاوتی دارید، در یک استخر می توانید عمق و در استخر دیگر عمق متفاوتی را انتخاب کنید ، زیرا ممکن است خانه هایی با کاربری های متفاوت باشند. به عنوان مثال: یک استخر در خانه A برای استفاده در تابستان که خانواده می آیند و استخر دیگری در خانه B برای استفاده به عنوان زوج در بقیه سال. با این اوصاف، بیایید ببینیم آن عوامل چه هستند!

عمق مناسب استخر

طول استخر

اگر فضای زیادی برای ساخت استخر خود دارید، می توانید یک استخر بزرگ طراحی کنید. به این معنی که با داشتن یک استخر بسیار طولانی، می توانید هر نوع کفی را برای استخر خود انتخاب کنید . به عنوان مثال، اگر قسمت پایین را به شکل “U” انتخاب کنید، در هر دو طرف فضای کافی برای ایجاد پا خواهید داشت. با این حال، اگر طول استخر شما متوسط ​​یا کوتاه است، باید ناحیه ای را که پا به آن رسیده است را در اولویت قرار دهید و کف صاف تر را انتخاب کنید.

نحوه استفاده

قبل از طراحی استخر خود، نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید. اگر این استخر برای استفاده عمومی است، باید قوانین سختگیرانه را دنبال کنید و گزینه های زیادی برای انتخاب نخواهید داشت.

از طرف دیگر، اگر یک استخر خصوصی است ، توصیه می کنیم با دقت مطالعه کنید که چه عملکردی به آن می دهید: برای بچه ها آب پاشیدن، دراز کشیدن و استراحت در داخل، شنا کردن، برای کودکان و بزرگسالان. به داخل بپرید، زیرا اجازه دهید کودکان در آب بازی کنند و غیره. ما می دانیم که انتخاب یک استفاده دشوار است. سعی کنید تشخیص دهید که استفاده از آن توسط افراد مسن یا ترکیبی (بزرگسالان و کودکان) خواهد بود. که کلید را به شما می دهد.

کاربران

بسیار مهم است که علاوه بر استفاده، مشخص کنید که چه نوع کاربرانی به آن مراجعه می کنند. از این نظر، قد افراد یک عامل بسیار تعیین کننده است، نه تنها برای انتخاب عمق، بلکه برای قرار دادن مثلاً جت های هیدروماساژ، اگر می خواهید. به عنوان مثال، عمق یک استخر شنا برای استفاده خانوادگی می تواند بین:

  • کف صاف بین 1 متر و 1.40 متر
  • پایین با ورودی ساحل از 20 تا 40 سانتی متر. و درصد کمی از شیب به کف صاف حداکثر 1.40 متر.
  • سکویی با عمق 20 تا 40 سانتی متر. و سپس پله ها (چه در مرکز یا هر دو طرف) و یک کف صاف بین 1.20 متر و 1.50 متر

تجهیزات جانبی

لوازم جانبی که در استخر دارید، مانند تخته‌های پرش یا سرسره ، نیز به کار می‌روند. به طور کلی، نصب تخته یا سرسره های غواصی در خارج از استخر به دلیل خطراتی که دارند، توصیه نمی شود. با این حال، اگر می خواهید سکوی پرشی نصب کنید، به خاطر داشته باشید که عمق مورد نیاز شما بستگی به فاصله سکوی پرش از سطح آب دارد. به عنوان مثال، اگر تخته پرش 1 متر باشد. از سطح، عمق باید حداقل 2.5 متر باشد.

عمق مناسب استخر

انواع وجوه

هنگامی که تمام متغیرهایی را که هنگام انتخاب عمق استخر به کار می آیند مطالعه کردید، باید یک نوع کف را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید استخر خود را از ابتدا بسازید و می خواهید یک استخر توکار بسازید، سازنده شما می تواند به شما مشاوره دهد و یک استخر شخصی بسازد، مثلاً درصد شیب یا عمق را تطبیق دهد.

استخر پایین تخت

اخیراً این نوع صندوق طرفداران زیادی پیدا کرده است. این یک کف با همان عمق برای کل استخر است که معمولاً بین 1.20 متر تا 1.60 متر است. مزیت اصلی آن این است که می توان از آن هم برای اوقات فراغت / تفریح ​​و هم برای ایستادن بدون مشکل استفاده کرد، همانطور که امکان شنا را فراهم می کند. عیب آن فقدان سکو برای استخر است، یعنی فضای کم عمق برای استراحت / بازی برای کوچولوها.

استخر پایین شیبدار

گزینه های مختلفی وجود دارد. سالها پیش گرایش به ساختن راه پله ورودی بود که بعد از آن یک محوطه مسطح بود و سپس شیب شروع شد. در حال حاضر، روند روی طرح‌های ارگانیک و کاربردی‌تر متمرکز است که در آن با ورودی ساحلی کم عمق (25-40 سانتی‌متر) شروع می‌شود، سپس حداکثر شیب 8 درصد تا عمق 60 سانتی‌متر اضافه می‌شود و در نهایت شیب افزایش می‌یابد. تا 10 درصد رسیدن به عمق مورد نظر که معمولاً بین 1.40 متر و 1.60 متر است.

این نوع کف این مزیت را دارد که برای کودکان و بزرگسالان ایمن تر است و با فضای کم عمق برای مبلمان استخری که در آب قرار دارد سازگار است. در این مورد، هیچ ضرری وجود نخواهد داشت ، به جز انتخاب یک ته بسیار عمیق (برای کاربران جوان) یا خیلی کوتاه (برای کاربران مسن‌تر که می‌خواهند از بیرون به داخل آب بپرند).

استخر با کف “اسکوپ”

این نوع طراحی دارای یک شیب در ابتدای استخر تا رسیدن به منطقه ای با حداکثر عمق است که می تواند از 1.5 متر متغیر باشد. و 1.60 متر بسته به عوامل ذکر شده در بالا. مزیت این نوع استخر این است که برای استفاده کنندگان در هر سنی مناسب است، زیرا بسته به ارتفاع یا کاربری می توان آنها را یا در ارتفاع کم و یا در قسمت عمیق روی سطح شیب دار قرار داد.

به عنوان یک نقطه ضعف ، باید به این نکته اشاره کنیم که قسمت ورودی برای کودکان کوچک‌تر بسیار عمیق است و در زمان‌های خاص اگر اکثر کاربران کودکان باشند، می‌تواند خیلی شلوغ باشد. که با آن عملکرد استخر می تواند به خطر بیفتد.

استخر زیر U شکل

این طرح دیگر شبیه به ته قاشق است، اما با این خاصیت که در دو طرف پا قرار می گیرد و عمیق ترین قسمت آن در مرکز باقی می ماند. این فقط برای استخرهای بسیار طولانی توصیه می شود که در هر دو طرف فضای کافی برای ایستادن وجود داشته باشد، زیرا در غیر این صورت، مانند قسمت پایین قبلی اتفاق می افتد و در مواقعی با تعداد زیاد استخرها، می تواند بسیار خسته کننده باشد.

عمق مناسب استخر

عمق ایده آل برای استخر خانوادگی

بر اساس تجربه ما در طراحی و ساخت استخرها و وزن هر دو جنبه عملکردی و زیبایی شناختی، عمق ایده آل برای یک استخر خانوادگی باید در عمیق ترین قسمت 1.4 متر باشد. در 1.6 متر بسته به قد و نوع کاربران.

به طور کلی، ما به شما توصیه می کنیم یک ورودی ساحل یا سکو را انتخاب کنید، زیرا به این ترتیب، می توانید پروژه را با عملکرد بیشتر، هم برای بازی ایمن بچه ها و هم برای لذت بردن بزرگترها، حمام آفتاب، ارائه دهید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟