آکوا سرویس

فرشته ماهی لب ماتیکی

گروهی اعتقاد دارند که ممکن است این ماهی را در آکواریوم‌های مرجانی (آکواریوم ریف) نگه داشت. اما به هر حال، این افراد باور دارند که با رسیدن به سن بلوغ، این ماهی ممکن است برای مرجان‌ها مشکل‌ساز شود. به طور کلی، توصیه می‌شود که این ماهی در کنار مرجان‌های LPS و صدف‌ها نگهداری نشود. ماهیان جنس ژنیکانتوس به عنوان ایمن‌ترین گونه‌ها برای نگهداری در آکواریوم‌های مرجانی (آکواریوم ریف) شناخته می‌شوند. ماهی واتانابی یک گونه مقاوم است و برای نگهداری از آن، توصیه می‌شود که روزانه چند بار آن را با غذاهای مرغوب تغذیه کنید.

فرشته ماهی لب ماتیکی

فرشته ماهی نیمه راه راه

این ماهی به دلیل زندگی در اعماق زیاد، به ندرت جمع‌آوری می‌شود. جنس نر این ماهی خصوصیاتی از جمله خطوط عمودی تیره در قسمت بالای بدن و رنگ زرد در نیمه پایینی بدن دارد، در حالی که جنس ماده دارای قسمت بالایی بدن با رنگ تیره و قسمت پایینی بدن با رنگ سفید است. برخی اوقات این ماهی به نام “فرشته ماهی دم چلچله‌ای” هم شناخته می‌شود. اطلاعات دقیق در مورد رژیم غذایی این ماهی موجود نیست، اما برای شروع تغذیه آن، می‌توان از گستره وسیعی از غذاهای گوشتی مانند میگو، مایسیس و سایر غذاهای آماده و بسته‌بندی شده یخچالی استفاده کرد.

این ماهیان بسیار خجالتی هستند، بنابراین مهم است که آنها را با ماهی‌های آرام نگه دارید. در ابتدا، آنها بیشتر در مخفیگاه‌ها پنهان می‌شوند و کمتر در محیط آکواریوم فعالیت می‌کنند. اما با گذر زمان، این ماهیان از مخفیگاه خود بیرون می‌آیند و خجالت خود را کنار می‌گذارند.

فرشته ماهی لب ماتیکی

فرشته ماهی لب ماتیکی

توصیه می‌شود هرگز دو نر را در یک آکواریوم و در کنار یکدیگر نگهداری نکنید؛ زیرا این افراد به شدت می‌توانند درگیر شده و به گونه‌ای باشد که ممکن است یکی از آنها آسیب ببیند یا حتی کشته شود. در رده‌ی فرشته ماهیان، فرشته ماهی رگال به عنوان یکی از محبوبترین گونه‌ها شناخته می‌شود. تجربه نگهداری از این ماهی در آکواریوم‌های مرجانی (آکواریوم ریف) نشان داده است که می‌توان با موفقیت و بدون وقوع مشکلات به مدت طولانی از آن لذت برد. در یک مورد شخصی، نگهدارنده‌ی این ماهی موفق به داشتن آن در آکواریوم مرجانی و در کنار صدف‌ها به مدت 10 سال بدون هیچ مشکلی شده است. اگر توانایی داشته باشید یک فرشته ماهی رگال سالم و با رفتار غذاخور را بیابید، این ماهی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای آکواریوم مرجانی شما باشد.

اطلاعاتی که وجود دارد نشان می‌دهد که فرشته ماهیان رگالی که بومی دریای سرخ هستند، علاوه بر زیبایی بیشتری نسبت به گونه‌های مشابه در اقیانوس هند و آرام دارند، از مقاومت بیشتری نیز برخوردارند.

فرشته ماهی لب ماتیکی

فرشته ماهیان جنس Holacanthus

فرشته ماهیان جنس Holacanthus نیز به شدت تناقضی و متخاصم هستند و برای نگهداری در آکواریوم‌های مرجانی (آکواریوم ریف) مناسب نمی‌باشند. برخی افراد تصمیم به نگهداری از گونه‌های این جنس، به ویژه فرشته ماهی ملکه جوان، گرفته‌اند. اما این اقدام به نوعی یک آزمایش کوتاه مدت محسوب می‌شود. با بزرگتر شدن، این ماهی تهاجمی می‌شود و حتی ممکن است به مرجان‌ها آسیب برساند. بنابراین، نگهداری این گونه باید با احتیاط و در آکواریوم‌های تنها ماهی، به همراه سنگ زنده انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید. 02155958384   09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟