آکوا سرویس

نحوه ساخت استخر در روف گاردن چگونه است؟

اخیرا نمونه‌های زیادی از طراحی استخر روف گاردن با ابعاد و شکل‌های مختلف در دنیا ساخته شده و شما هم می‌توانید پس از آشنایی با استخر روف گاردن ، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در بسیاری از کشورها، انواع استخر روف گاردن را در لبه‌های بام می‌سازند تا دید بهتری بر منظره داشته باشند. ولی در ایران اکثر استخرهای روف گاردن را با حفظ حریم خصوصی می‌سازند. اما حال سوال اینجاست که نحوه ساخت استخر در روف گاردن چگونه است؟

انواع استخر روف گاردن

استخر روف گاردن را می‌توان به دو دسته ثابت و پرتابل دسته‌بندی کرد.  این مدل استخر می‌تواند در دو حالت ثابت یا دائمی ساخته شود. در طراحی روف گاردن با استخر ثابت باید مد باشد که نوع سازه آن دائمی است.

نحوه ساخت استخر در روف گاردن چگونه است؟

استخر ثابت در روف گاردن

استخر های ثابت صفر تا صد کار را می سازند و هیچ کدام از مصالح ساختمانی آن از قبل آماده نشده است و طبق نقشه و طرح استخر ساخته می شوند. برای آنکه قرار است در روف گاردن ساخته شوند باید از مقاوم سازی کاملا اصولی انجام شود تا تحمل انباشت آب را داشته باشند. و تمام سعی خود را داشته باشید تا از افراد کاربلد و حرفه ای استفاده کنید تا دیگر نگران هیچ مشکلی نباشید و از ایمنی بالایی برخوردار باشید.

استخر پرتابل در روف گاردن

 استخر پرتابل نوع دیگر از انواع استخر روف گاردن است که با استفاده از سازه‌های فلزی و بدنه پلیمری ساخته می‌شود. وقتی از پرتابل بودن استخر صحبت می‌کنیم، یعنی امکان جابه جایی دارد و می توانید آن را با خود حمل کنید. اما سهولت در جابه‌جایی به روش‌های نصب و مهارت در اجرای آن بستگی دارد. در استخر پرتابل، اتصالات به نحوی تنظیم می‌شوند که بتوان استخر را مثل یک وان بزرگ جابه‌جا کرد. کارشناسان حرفه‌ای اجرای روف گاردن با محاسبه وزن و استقامت ساختمان به شما کمک می‌کنند تا بتوانند بهترین نوع استخر را روی بنای خود بسازید تا از آسیب بنا در آینده جلوگیری شود.

 

نحوه ساخت استخر در روف گاردن چگونه است؟

نکات مهم برای ساخت استخر روف گاردن

بعد از آشنایی کامل با استخر روف گاردن و اطلاعات کامل در این باره متوجه شدید که استخر روف گاردن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، بهتر است یک طراحی ساده را انتخاب کنید که جزییات غیرضروری کمتری داشته باشد. استخرهای ساده درمجموع جذابیت بیشتری دارند و هزینه ساخت‌شان نیز کم‌تر است.

قبل از انتخاب استخر در طراحی روف گاردن باید حتما سازه بام ساختمان بررسی شود. یعنی توان بام برای تحمل بار، عایق بندی و ایزولاسیون استاندارد و انتخاب محل مناسب برای اجرای استخر روف گاردن است. طراحی روف گاردن تخصصی یکی از مهم‌ترین مراحل اجرای استخر است. استخر باید به‌گونه‌ای ساخته شود که ستون‌ها و دیوارهای آن، وزن آب را به قسمت‌های زیر ساختمان منتقل کنند.

در کف و کناره‌های استخر حتما از مخلوط بتن مسلح تقویت شده استفاده کنید. تا آب در استخر نشت نکند. در انتخاب طرحی که می خواهید پیاده سازی کنید دقت کنید و تعداد ورودی و خروجی‌ها را در نظر بگیرید. هزینه‌های ساخت استخر را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که هرچقدر طرح پیچیده‌تری داشته باشید، هزینه ساخت آن بیشتر خواهد شد.

بهتر است  از قالب‌های آماده فایبرگلاس استفاده کنید چون  این قالب‌ها راحت‌تر نصب می‌شوند و دوام بسیار زیادی هم دارند. بهترین کار این است که حتما از یک پیمانکار حرفه‌ای کمک بگیرید تا استخرتان در روف گاردن به بهترین شکل ممکن آماده شود. نکته دیگر اینکه حتما از مخزن‌های ضد آب تهیه کنید. سعی کنید استخر روف گاردن را با عمق کم ایجاد کنید تا نظافت آن برای‌تان راحت‌تر باشد.

در زمان‌هایی که از استخر استفاده نمی‌کنید، روی آن را با استفاده از یک کاور مناسب بپوشانید تا از آسیب دیدن به آن جلوگیری شود و استخر نیز همیشه تمیز بماند. برای ساخت استخر در روف گاردن سعی کنید از بهترین تجهیزات و مواد استفاده کنید تا سریع آسیب نبینند و شما هم دچار ضرر نشوید. بعداز این که تصمیم‌تان برای ساختن استخر روف گاردن قطعی شد، حتما درباره نوع تجهیزات تحقیق کنید و سراغ بهترین گزینه‌ها بروید تا از نتیجه کار لذت ببرید.

پیشنهاد ما این است اگر می‌خواهید در روف گاردن یک استخر جذاب و باصفایی داشته باشید، بهتر است یک استخر شیشه‌ای بسازید. البته برای ساخت استخرهای شیشه‌ای در روف گاردن نباید سراغ هر شیشه‌‌ای بروید و باید از شیشیه‌های نشکن باکیفیت حتما استفاده کنید. تا سریع آسیب نبینند و طول عمر بالایی داشته باشند.

نحوه ساخت استخر در روف گاردن چگونه است؟

اجرای استخر در روف گاردن

اگر به استخر بزرگ و شیک احتیاج دارید، باید در مرحله  اول  به فکر طراحی روف گاردن باشید تا به کمک طراحان حرفه‌ای بتوانید استخر که مد نظرتا ن است  را بسازید. اجرای استخر در روف گاردن به ثابت یا پرتابل بودن آن بستگی دارد.

در اجرای استخر روف گاردن با استخر ثابت، قبل از هر چیز به طراحی و محاسبات دقیق باز نیاز دارید. علاوه‌براین، ایزولاسیون و عایق‌کاری هم از مراحل مهم دیگری است که در اجرای استخر ثابت روف گاردن باید به‌صورت تخصصی انجام شوند.

روف گاردن یکی ازمناسب ترین روش‌ها برای استفاده مناسب و کامل از تمامی فضای ساختمان است و استفاده از عناصر مختلفی مثل استخر روف گاردن می‌تواند بازدهی فضای بام را چندین برابر کند. امروزه افراد زیادی در سراسر جهان از انواع استخر در روف گاردن استفاده می‌کنند. طراحی روف گاردن با استخر در ایران نیز روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و افراد بیشتری ترجیح می‌دهند از این ویژگی هم در فضای بام استفاده کنند.

پیشنهاد ما این است اگر می‌خواهید در روف گاردن یک استخر جذاب و باصفایی داشته باشید، بهتر است یک استخر شیشه‌ای بسازید. البته برای ساخت استخرهای شیشه‌ای در روف گاردن نباید سراغ هر شیشه‌‌ای بروید و باید از شیشیه‌های نشکن باکیفیت حتما استفاده کنید. تا سریع آسیب نبینند و طول عمر بالایی داشته باشند. آکوا در این زمینه به شما کمک می کند تا بهترین استخر شیشه ای را در روف گاردن بسازید و از تعطیلات خود لذت کافی را ببرید. کافی است با کارشناسان ساخت و مشاوره های رایگان ما در ارتباط باشید.

آنلاین    09205958384

حضوری  02155958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟