آکوا سرویس

آکواریوم در مدارس

مدرسه همیشه هیجان‌انگیزترین مکان برای بچه‌ها نیست که در تمام طول روز باشند، اما همانطور که به یاد دارم، چیزهایی وجود داشت که روزهای طولانی را بسیار جالب‌تر و قابل تحمل‌تر می‌کرد. به هر حال، وسایل کمک بصری و ابزارهای تعاملی، می توانند اشتیاق من را برای یادگیری دوباره تقویت کنند. با کمی پول، دانش و تلاش، چیدمان ساده آکواریوم در مدارس یا کلاس درس می تواند به ابزاری ارزشمند تبدیل شود و زیبایی را نیز افزایش دهد.

جالب ترین و مورد انتظارترین مکان در مدرسه بخش علم بود. آن اتاق‌ها همیشه مملو از جالب‌ترین چیزهایی بودند که می‌توان به آن‌ها نگاه کرد – کوزه‌های نمونه پر از حیوانات نگهداری‌شده، اسکلت‌های سرهم‌شده، و البته نمایش‌های زنده. وجود ابزارهایی مانند اینها در کلاس برای تجربه عملی و شکستن یکنواختی روزهای تکراری چیزی است که برای برخی از دانش آموزان ممکن است شور، کنجکاوی و علاقه بیشتری برای افزایش عملکرد تحصیلی آنها القا کند.

آکواریوم در مدارس

مزایای نمایش های سازمانی

بارزترین مزیت داشتن نمایش زنده در کلاس های درس، ارائه آموزش «دستی» است. این می تواند هر نوع مجموعه ای باشد…آب شیرین، آب شور یا صخره، یا حتی زیستگاه خزندگان، دوزیستان. هر مجموعه منحصر به فرد می تواند موضوعات مرتبط و کمک های بصری را برای دوره های زیست شناسی، آناتومی، شیمی، بوم شناسی و فیزیک ارائه دهد. همه بچه های کلاس ممکن است فرصت یا وسیله ای برای دیدن آکواریوم ها از نزدیک نداشته باشند.

می‌توانید برای این دانش‌آموزان بستری فراهم کنید تا چرخه نیتروژن را در عمل ببینند، روند و مراحل تکثیر ماهی را ببینند ، یا شاید شکارگر/شکار، همزیستی یا دیگر روابط هم‌سکونتی بین موجودات موجود در صفحه نمایش را شرح دهند و این تنها آغاز است!

این زیستگاه های زنده و متغیر می توانند برای توسعه تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله عالی باشند. چه چیزی باعث تخم ریزی ماهی شد؟ چرا مدرسه ماهی با هم؟ چرا یک ماهی مریض شد یا مرد وقتی بقیه سالم به نظر می رسید؟

آکواریوم ها می توانند از جنبه های غیر آموزشی برای دانشجویان و اساتید نیز مفید باشند. نگاه کردن به محیط آبی آرام می تواند استرس را کاهش دهد و تماشاگران را آرام کند. آزمایش‌ها، ضرب‌الاجل‌ها و سایر نقاط فشار می‌توانند بر توانایی کودک برای تمرکز تأثیر بگذارند… یک آکواریوم می‌تواند به کاهش این تنش برای برخی کمک کند. این یکی از دلایلی است که اغلب آکواریوم ها را در مطب های دندانپزشکی و پزشکی پیدا می کنید. هم.

از نظر زیبایی، یک آکواریوم به خوبی نگهداری می شود که می تواند هر محیطی را بهبود بخشد. چه در یک کلاس درس انفرادی، چه در لابی یا راهرو، هر زیستگاه زنده مطمئناً جلب توجه می کند و لبخند می زند. آیا نگران مسئولیت نگهداری تانک هستید؟ چرا یک باشگاه یا گروه فوق برنامه برای کمک به کار در نظر نمی گیرید؟ دانشجویان علاقه مند یا سایر اعضای هیئت علمی می توانند برای یک ساعت یا بیشتر در هفته تجربه بیشتری کسب کنند. تعویض آب ، نگهداری فیلتر و سایر وظایف لازم نیست کار باشد، آنها می توانند آموزش مداوم باشند!

آکواریوم در مدارس

فراتر از علم

آکواریوم ها و دیگر نمایش های زنده ارزشی بیش از زیست شناسی و شیمی دارند. این تنظیمات می تواند الهام بخش باشد! به برنامه‌هایی فکر کنید که سایر مربیان می‌توانند از آن استفاده کنند – موضوعات خواندن/تحقیق و نوشتن در آکواریوم‌ها می‌تواند بی‌پایان باشد و مهارت‌های نوشتاری، دستور زبان و تحقیق خوب را تشویق کند.

جدای از گزارشات واقعی و مجلات، یک چیدمان آکواریوم زیبا و چند ماهی رنگارنگ می تواند بچه ها در هر سنی را برای خلق داستان های هنری و خلاقانه الهام بخشد. آنها حتی می توانند ابزارهایی برای ریاضیات، استفاده از فرمول ها برای یافتن حجم، دوز کردن مقادیر مکمل ها یا داروها و موارد دیگر باشند. بحث‌های کلاسی و مهارت‌های حل مسئله را تصور کنید که می‌توان با استفاده از چنین ابزاری توسعه داد… امکانات بی‌پایان است.

شروع شدن

چیدمان کلاس ممکن است برای معلمی که قبلاً تجربه ای با آکواریوم یا حیوانات نداشته است ترسناک یا طاقت فرسا به نظر برسد، اما لازم نیست که اینطور باشد. شما فقط به برخی موارد ضروری اولیه و دانش اولیه در مورد آنچه که برای شروع انتظار دارید نیاز دارید. حتی کیت هایی در دسترس هستند که تقریباً خارج از جعبه آماده هستند.

کارکنان فروشگاه حیوانات خانگی و انجمن‌های سرگرمی‌ها می‌توانند در مورد هر سؤال یا مشکلی به شما کمک کنند. کیت‌های زیستگاه نیز برای خزندگان و حیوانات کوچک موجود است که می‌تواند مکمل‌های عالی برای برنامه آموزشی باشد.

آکواریوم به عنوان یک ابزار آموزشی

جذابیت آکواریوم ها به بخش بیشتری از مردم گسترش یافته است و از قلمرو سرگرمی زیرزمین فراتر رفته است. هر دو زیبا و آرامش بخش، آکواریوم های بیشتری در دفاتر، رستوران ها یافت می شوند و با افتخار به عنوان بخشی از دکوراسیون خانه به نمایش گذاشته می شوند.

اما آیا می‌دانستید که آکواریوم‌ها ابزار بسیار خوبی برای آموزش در کلاس یا خانه هستند؟ ایجاد یک آکواریوم به دانش آموزان در هر سنی این فرصت را می دهد که مستقیماً از طریق تجربه یاد بگیرند. مراقبت از آکواریوم باعث ایجاد حس مسئولیت، موفقیت و میل واقعی به یادگیری می شود. به معلمان و والدین فرصتی بی نظیر داده می شود تا به شیوه ای سرگرم کننده و تعاملی به مخاطبان پذیرا آموزش دهند.

برای کمک به تشویق و توسعه علاقه به خواندن، نوشتن، تفکر انتقادی و علم، یک “آکواریوم آموزشی” ویژه در کلاس درس یا خانه راه اندازی کنید.

آکواریوم در مدارس

مزایای آموزشی آکواریوم چیست؟

خواندن

مطالعه بخش مهمی از زندگی روزمره ماست. دانش آموزان از تحقیق در مورد موضوعاتی مانند گونه های ماهی، گیاهان یا صخره ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری آکواریوم لذت خواهند برد. چه کسی در مورد عادات خواندن “انتخابی” کودکانی که فقط کتاب هایی در مورد موضوعات مورد علاقه خود می خوانند نشنیده است؟ طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با آکواریوم می تواند به پرورش عادات خوب خواندن در کودکانی که ممکن است در غیر این صورت علاقه ای به مطالعه نداشته باشند، کمک کند.

نوشتن

می‌توان از دانش‌آموزان درخواست کرد که گزارش‌ها یا نوشته‌های روزانه در مورد آکواریوم کلاس درس بنویسند. دانش آموزان همچنین می توانند با سؤالات خود به متخصصان ماهی یا آبزیان نامه بنویسند. هر دو روش عالی برای کمک به تقویت گرامر و مهارت های نوشتاری هستند.

توسعه تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله

دانش آموزان با اندازه گیری و ثبت دمای آب، pH، آمونیاک و سطوح نیترات، داده ها را از یک آکواریوم جمع آوری می کنند. نمودار یا نمودار اطلاعات را ترسیم کنید و به دنبال روندهایی باشید که با رویدادهای آکواریوم منطبق است. هر رویدادی، حتی از دست دادن یک ماهی، فرصتی برای بحث درباره علل احتمالی و اثرات آنها، پیشگیری و راه های بهبود شرایط موجود است. فرصت های آموزش و یادگیری بی پایان است.

علوم پایه

زیست شناسی، شیمی، اکولوژی و فیزیک تنها تعدادی از علوم دخیل در نگهداری آکواریوم هستند. آکواریوم کلاس درس می تواند برای آموزش دانش آموزان در مورد موضوعات خاص مانند آناتومی ماهی یا موضوعات پیچیده تر مانند زنجیره غذایی، چرخه آب یا چرخه نیتروژن استفاده شود.

گرد هم آوردن کودکان و والدین

آکواریوم یک ابزار سرگرم کننده و آموزشی است که والدین و کودکان می توانند با هم از آن لذت ببرند. دانش‌آموزان نه تنها مهارت‌های یادگیری را توسعه می‌دهند، بلکه از آنجایی که در مورد آکواریوم خود هیجان‌زده می‌شوند، مشتاق هستند آنچه را که آموخته‌اند با اعضای خانواده و دوستان به اشتراک بگذارند. والدینی که با این موضوع درگیر هستند، به احتمال زیاد در سایر فعالیت های مدرسه با فرزندشان شرکت می کنند.

راه اندازی یک آکواریوم آموزشی راهی عالی برای دانش آموزان در هر سنی است تا با موضوعات مختلف آشنا شوند و درس های ارزشمند زندگی را به دست آورند. با این حال، تصمیم به راه اندازی یک آکواریوم هرگز نباید از روی هوس گرفته شود. مقدار زمان، تلاش و مالی که می توانید به آکواریوم و ساکنان آن اختصاص دهید را به دقت ارزیابی کنید. صبر و تحقیق مناسب کلیدهای موفقیت یک آکواریوم است.

آکواریوم در مدارس

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟