آکوا سرویس

استخر شیشه ای بی نهایت در ویلای تریپلکس

استخر شیشه ای بی نهایت

امروزه استخر شیشه ای در ویلا ها و باغ ها بسیار پرطرفدار است. بطوریکه اگر در یکی از باغ و ویلا های لوکس خبری از استخر های شیشه ای نباشد، در اینصورت بخشی از زیبایی ویلا کاسته شده است.حال باید همیشه به این نکته توجه داشته باشیم که معماری و طراحی سازه ویلا و باغ کاملا به ظاهر و مکان استخر شیشه ای بستگی دارد.ما باید توسط مهندس مربوطه به گونه ای استخر شیشه ای در ویلا را طراحی کنیم تا جلوه زیادی داشته باشد و به زیبایی مجموعه بیافزاید.

بارها شده که ویلا و باغ ها توسط افراد کم تجربه ساخته شده و با وجود هزینه های سرسام آور که در پروژه انجام شده است در نهایت به نتیجه ی مطلوبی نرسیده اند و بسیاری از المان های خاص پروژه به دلیل طراحی نادرست از دید مهمان ها و یا اعضای خانواده پنهان شده اند.استخر شیشه از در ویلا از آن دسته المان هایی است که به دلیل جدید و مدرن بودن و هزینه های بالا، باید به نحوی طراحی شود تا در مکان های کلیدی پروژه قرار بگیرد و زیبایی خود را به اعضای خانواده و مهمان ها نشان دهد.

ساخت استخر شیشه ای در ایران امروزه به یک کالای خیلی لوکس و مدرن در خانه های جدید تبدیل شده است و اکثر معماران و سازنده ها ترجیح می دهند در صورتی که مالک بتواند از پس هزینه های مالی پروژه بر بیاید برای زیبایی کار خود این استخر زیبا را پیاده سازی نمایند.

استخر شیشه ای

ضرورت ساخت استخر در منازل و ویلا

امروزه با وجود افزایش امکانات رفاهی در میان مردم، داشتن استخر شنا در ویلاها و یا ساختمان های مسکونی یک امری حیاتی است. بسیاری از استخر به منزله ی ورزش استفاده میکنند و آن را در برنامه روزانه و یا هفتگی خود قرار میدهند. اما در کنار دید ورزشی نسبت به شنا، تعدادی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت، تفریح و یا حتی درمان بیماری های خود به استخر ها مراجعه می کنند.

پس متوجه میشویم که امروزه استفاده از استخر به دلیل وجود نیاز های مختلف در میان مردم امری حیاتی است.حال باید نظر شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود پیشرفت در تمامی حوزه های تکنولوژی و رفاهی در میان مردم، آیا در حوزه ساخت استخر و تجهیزات وابسته به آن نیز نسبت به گذشته تغییراتی ایجاد شده است ؟پاسخ به این سوال قطعا بله است.در گذشته ساخت استخر های تفریح در ایران با استفاده از تجهیزات ساده ای مانند لوله کشی هایی برای تخلیه، ورود آب سرد و فاضلاب و… انجام می شد.

اما اکنون هم جهت با پیشرفت های به دست آمده در زمینه ی تجهیزات و تاسیسات ارائه شده برای ساخت استخر شیشه ای در ایران نیز دارای مزایا و ویژگی های خاصی بوده و پاسخگوی توقعات افراد هستند.

استخر شیشه ای

ویلای تریپلکس

ایده و روند طراحی این پروژه از ارتباط بین ساختمان و توپوگرافی آغاز می شود که به طور همزمان شکل می گیرد و در این میان معماری توسعه میابد. این ویلا با 3 طبقه روی شیب زمین به طوری قرار گرفته که از طراحی سخاوتمندانه ای برخوردار است و دیدگاه منحصر به فردی از مناظر اطراف را برای هریک از فضاهای پروژه فراهم آورده است. در این راستا بالکن هایی ایجاد شده که واسطه ای بین فضای صمیمی خانه و چشم انداز طبیعی می باشند.

استخر شیشه ای

اسکلت این پروژه فلزی بوده و فاصله ی آکس ها از یکدیگر 6 متر می باشد. همچنین پیوند متریال های چوب، سنگ، بتن و فلز در این ساختمان به طوری بوده که نمای چشمگیری را ایجاد کرده است.

استخر شیشه ای بی نهایت

سامان دهی فضاها به طوری بوده که فضاهای عمومی در طبقات پایین و فضاهای خصوصی تر و اتاق خواب ها در طبقه فوقانی در نظر گرفته شده است. بدین صورت که اتاق بازی، اتاق سینما، سونا و اتاق خدماتی در طبقه همکف، باربیکیو و استخر در طبقه اول، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه در طبقه دوم و 4 اتاق خواب با امکانات کامل در طبقه سوم جانمایی شده است.

استخر شیشه ای بی نهایت

طراحی ویلا

استخر شیشه ای بی نهایت

طراحی ویلا

استخر شیشه ای بی نهایت

طراحی ویلا

استخر شیشه ای بی نهایت

طراحی ویلا

منبع: archdaily

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟