آکوا سرویس

راهنمای جامع برکه های کوی

حوضچه های کوی یک ویژگی مشترک در بسیاری از مناظر خانگی در سراسر جهان است. اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که این حوضچه ها هستند, تاریخ خود را, و چگونه برای ساخت و نگهداری یک خانه مناسب برای این ماهی زیبا هست در ادامه گفته شده است.

برکه کوی چیست؟

یک برکه کوی بسیار بیشتر از یک آکواریوم ساده در زمین است که ماهی در آن وجود دارد. برکه های کوی سابقه بسیار طولانی دارند که قدمت آن به چندین قرن در آسیا بازمی گردد. امروزه، آن ها از ویژگی های مشترک بسیاری از یاردها هستند و برای نگه داشتن نیشیکیگوی بزرگ و زمینی (کپور بروکاد شده) طراحی شده اند که معمولاً کوی نامیده می شوند.

نوادگان کپور مشترک (Cyprinus carpio) پرورش یافته با کپور آمور (Cyprinus rubrofuscus)، کوی در آسیا به عنوان یک منبع غذایی برای قرن های زیادی نگهداری می شد. در اوایل دهه ۱۸۰۰ کشاورزان کنپور در ژاپن به جهش های رنگ طبیعی ماهی اشاره کردند و آن ماهی ها در حوضچه های ویژه کنار گذاشته شدند. نسل های بی شماری از پرورش انتخابی بعد، ما کوی رنگارنگ ما امروز می دانیم. کوی در سال ۱۹۱۴ در نمایشگاه کشاورزی توکیو به جهانیان معرفی شد، جایی که کشاورزان برای اولین بار کپور رنگی خود را برای نمایش عمومی به ارمغان آورد.

کوی امروزی دارای ۱۵ رقم عمده مختلف از جمله دیتسو (ژاپنی برای “آلمانی”)، تنوع بی مقیاس کوی، و کوی باله بلند یا پروانه ای، با باله های روان طولانی و چین های بینی سرفه دار است. کوی می تواند حیوانات خانگی بسیار با ارزش، با گران ترین کوی تا کنون در سال 15 به قیمت 2020.1 میلیون دلار به فروش می رسد.

koi نشان می دهد در سراسر جهان وجود دارد، و درست مانند نشان می دهد برای گربه ها و سگ ها، دستورالعمل های سخت گیرانه است که تنها بهترین koi می تواند رسیدن به وجود دارد. بسیاری از کوی در ایالات متحده به طور مستقیم از ژاپن حمل می شوند و با توجه بالاتری نسبت به ماهی های خانگی یا پرورش یافته توسط آمریکا برگزار می شوند. آن ها همچنین به قیمت بالاتری به فروش می رسد.

راهنمای جامع برکه های کوی

ویژگی های مشترک حوضچه های کوی

به جای سوراخی در زمین حاوی چند ماهی، حوضچه های کوی خانه های عملی و ظریفی برای ماهی ها در تمام اندازه ها و رنگ آمیزی ها هستند. برای بهترین سلامت, توصیه می شود به حداقل 250 گالن آب در هر ماهی کوی, و برخی از بزرگ, زنان پرورش ممکن است نیاز به تا 500 گالن در هر ماهی, با توجه به فله عظیم خود را هنگامی که پر از تخم مرغ در فصل پرورش.

علاوه بر حوضچه اصلی، تمام حوضچه های کوی نیاز به راه اندازی تصفیه کارآمد دارند. این ترکیبی از اجزای مکانیکی، بیولوژیکی و دیگر اجزای تصفیه است. این نوع فیلترها عبارتند از:

تصفیه مکانیکی

این مراحل ذرات جامد را از آب برکه به دام می بینند که در صورت حذف نشدن می تواند تصفیه زیستی را مسدود کند. این ممکن است شامل یک سبد اسکیمر، مخزن اسکان، ورق های فوم سلول باز، فیلتر بجو، یا فیلتر طبل باشد. فیلتر مکانیکی نیاز به اغلب تمیز برای حذف زباله های به دام افتاده برای نگه داشتن آن کار به درستی.

تصفیه زیستی

این قطعات خانه باکتری های مفید است که حذف آمونیاک و نیترات از چرخه نیتروژن. رایج ترین جزء در بسیاری از حوضچه های کوی یک فیلتر مهره تحت فشار است. این فیلترها حاوی بسیاری از مهره های پلاستیکی کوچک با سطح بالا برای نگه داشتن باکتری های خوب نیتریفی کننده هستند. این فیلترها برای جلوگیری از فشرده شدن نیاز به شستشوی پس هفته ای دارند.

از دیگر گزینه های تصفیه زیستی می توان به اجرای آب فیلتر از طریق تخت شن، سنگ گدازه، دوش باکی، مات کردن پلاستیکی، تسمه بندی بازیافتی، یا دیگر مواد متخلخل، غیر تخریب کننده اشاره کرد. مراقب باشید که این قطعات را با آب کلردار، آب گرم، یا یک واشر فشار بیش از حد نچسبوت، چرا که می تواند باکتری های مفیدی را که بر روی سطح رسانه ها رشد می کنند، حذف کند.

تصفیه دیگر

بیشتر حوضچه های کوی باید شامل تصفیه فرابنفش (فرابنفش) باشد. این فیلتر شامل یک لامپ فرابنفش موجود در داخل یک مسکن مات است که آب برکه از طریق آن پمپاژ می شود. این برای زاپ جلبک ها و دیگر ذرات زیست شناسی استفاده می شود. این لامپ های نور فرابنفش باید به طور دوره ای تمیز شوند و هر سال جایگزین شوند.

راهنمای جامع برکه های کوی

چگونه یک برکه کوی بسازیم

اگر چه بسیاری از صاحب خانه به طور کامل قادر به ساخت و ساز برکه DIY koi، مشاوره با یک سازنده حرفه ای همیشه توصیه می شود. برنامه ریزی تمام اجزای سازنده و طرح خود را حیاتی برای دستیابی به یک برکه کوی موفق است. شروع با تعیین چند ماهی شما می خواهید و کار به عقب از آنجا، به شرطی که حیاط خود را به اندازه کافی اتاق. یا می توانید با اندازه حوضچه کوی مورد نظر خود شروع کنید و اجزای مربوطه را انتخاب کنید.

کوی هرگز نباید در مخزن ماهی نگه داشته شود؛ آن را بیش از حد کوچک برای koi، که بسیاری از آنها می تواند بالا در 24 تا 36 اینچ در طول است. برخی از زنان بزرگ بیش از 40 اینچ در طول رسیده اند!

در هنگام انتخاب تصفیه، بهتر است حجم کل آب برکه خود را بیش از حد دست کم گرفته و اجزایی را انتخاب کنید که کمی بزرگتر از حد مورد نیاز برای برکه شما هستند. به عنوان مثال، اگر برکه شما ۴۰ گالن است، فیلتری را انتخاب کنید که برای برکه ای با ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ گالن امتیاز داده شده است. این شما را فراهم خواهد کرد اتاق تکان دادن کمی به عنوان تصفیه خود را در حال تاسیس است و اگر شما اتفاق می افتد به هر گونه تعمیر و نگهداری به طور منظم را فراموش کرده ام.

سرعت جریان از پمپ آب از طریق فیلتر باید به اندازه کافی بالا باشد تا هر دو تا چهار ساعت یک بار حجم کل آب را از آن عبور دهد. بنابراین یک حوضچه 4000 گالن باید یک پمپ آب داشته باشد که آب را از طریق فیلتر در 5000 تا 6000 گالن در ساعت هل می دهد.

چه نوع ماهی در حوضچه های کوی زندگی می کنند

سنتی ترین اشغالگر یک برکه کوی یک ماهی کویی (Cyprinus rubrofuscus) است. انتخاب های خوب دیگر برای برکه کوی پسر عموی نزدیک آنها، ماهی قرمز در تنگ (کاراسیوس اوراتوس) است. این یک تصور است که کوی و ماهی قرمز را نمی توان در کنار هم نگه داشت. با توجه به رابطه فیزیولوژیکی آن ها، آن ها تمام باکتری ها و انگل های یکسان و حتی برخی ویروس ها مانند ویروس کوی هرپس (KHV) را به اشتراک می گذارند.

ماهی قرمز در تنگ فانتزی با اشکال بدن گرد به خوبی در حوضچه های کوی انجام نمی, با توجه به چقدر شنا مورد نیاز است, بنابراین چوب به ستاره دنباله دار ماهی قرمز در تنگ برای حوضچه. دیگر ساکنان برکه کوی ممکن است شامل گربه ماهی مشترک، به شرطی که آنها نمی توانند دهان خود را در اطراف هر کوی پیچیدن، و کوسه باله بالا است.

راهنمای جامع برکه های کوی

تعمیر و نگهداری برکه کوی

کارهای روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی (معمولاً دو بار در سال)، و کارهای ماهانه ای وجود دارد که باید برای حفظ برکه کوی شما انجام شود. لطفا توجه داشته باشید: این ها فقط دستورالعمل های عمومی هستند. وظایف برکه شما بسته به تصفیه، اندازه برکه و تعداد ماهی ها ممکن است متفاوت باشد.

وظایف روزانه

  • ماهی را تغذیه کنید، آنها را در حالی که غذا می خورند مشاهده کنید
  • ارزیابی رفتار شنا ماهی و اشتها، و نظارت بر آنها را برای بیماری و آسیب
  • حذف مواد غذایی اضافی و باقی مانده از سبد skimmer
  • نظارت بر سطح آب و بالا خاموش در صورت لزوم با آب dechlorinated
  • بررسی دمای آب

وظایف هفتگی

  • 10٪ تغییر آب با استفاده از عمل backwash در تمیز کردن فیلتر, و یا با خلاء برکه
  • انجام تست کیفیت آب اگر ماهی جدید و یا تجهیزات در عرض 2 ماه گذشته اضافه شده است
  • حذف برگ مرده از هر گیاهان زنده و باقی مانده از پایین برکه

وظایف ماهانه

  • انجام تست کیفیت آب اگر هیچ ماهی و یا تجهیزات جدید در عرض 2 ماه گذشته اضافه شده است
  • حرکت بستر در اطراف با rake طولانی و یا قطب به انتشار باقی مانده به دام افتاده
  • رسانه های تصفیه زیستی را تکان دهید یا به آرامی در ظرفی از آب برکه شستشو دهید
  • بررسی سیستم فیلتر، نور فرابنفش و پمپ آب برای بهره برداری مناسب

وظایف فصلی

  • تمیز کردن عمیق برکه برای حذف جلبک های اضافی و باقی مانده
  • برگ های مرده تر و تمیز از گیاهان آب در پاییز
  • بررسی صورتحساب آب و ببینید که آیا هر گونه افزایش می تواند نشت برکه نشان می دهد
  • آماده سازی سیستم فیلتر برای زمستان در مناطقی که برکه ممکن است یخ بزند.

وظایف سالانه

  • تغییر لامپ فرابنفش
  • جایگزین کیت تست مبتنی بر مایع

هنگامی که ساخته شده و به درستی حفظ, حوضچه های کوی می تواند یک ویژگی خانه بزرگ. اگر چه نه “بدون تعمیر و نگهداری” حیوانات خانگی، برنامه ریزی پیش می رود راه طولانی در اطمینان از برکه کوی خود را یک موفقیت است.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟