آکوا سرویس

سوالات متداول درباره بخاری آکواریوم

سوالات متداول درباره بخاری آکواریوم

آیا قصد دارید ماهی های گرمسیری را به آکواریوم خود اضافه کنید؟ آیا در منطقه ای زندگی می کنید که به طور مداوم آب و هوای خنک دارد؟ آیا گیاهان آکواریومی شما برای رشد به دمای خاصی نیاز دارند؟ پس، ممکن است لازم باشد به فکر تهیه یک بخاری مخزن ماهی باشید. ما می‌توانیم توضیح دهیم که چرا به بخاری آکواریوم ماهی نیاز دارید و بخاری‌های مخزن ماهی چگونه کار می‌کنند. راهنمای امروز ما را دنبال کنید تا انتخاب مناسبی برای آکواریوم خود داشته باشید.

زمان خرید بخاری آکواریوم

شایع ترین نشانه شوک دمایی بی حالی است. ماهی ها خونسرد هستند، بنابراین برخلاف پستاندارانی که گرمای خود را تولید می کنند، فقط می توانند گرما را از آب جذب کنند. وقتی آب برای انجام این کار خیلی سرد است، اغلب از حرکت باز می ایستند. در اینجاست که شما باید به فکر خرید بخاری مناسب برای آکواریوم ماهی های خود باشید.

سوالات متداول درباره بخاری آکواریوم

دمای آکواریوم شما

دمای آکواریوم شما به چند عامل مختلف بستگی دارد. از منبع آب گرفته تا دمای اتاق یا اینکه آیا مخزن شما روکش دارد. همه این موارد می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، اکثر آکواریوم ها در نهایت دما را تغییر می دهند تا با دمای اتاق مطابقت داشته باشد. اگر خانه شما به خصوص خنک است، این می تواند یکی از دلایلی باشد که شما به یک بخاری مخزن ماهی نیاز دارید.

با این حال، اگر مخزن شما نور زیادی دارد یا در زیر نور مستقیم خورشید قرار دارد، این عوامل می توانند دمای مخزن شما را افزایش دهند و آبگرمکن ها را غیر ضروری کنند. موارد دیگری که می تواند مخزن شما را تحت تاثیر قرار دهد عبارتند از:

  • پیش نویس و تهویه مطبوع
  • جنبش آب
  • پوشش های آکواریوم
  • دکور طبیعی
  • گیاهان زنده
  • اندازه

اجازه دهید آکواریوم شما با تمام تنظیمات معمولی خود چند روز بماند. نظارت بر دما هر روز به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا و چرا به بخاری مخزن ماهی نیاز دارید یا خیر. برای اکثر علاقمندان، پاسخ تقریباً همیشه مثبت است.

کارکرد بخاری های آکواریومی

دو نوع پرطرفدار بخاری مخزن ماهی وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید، از جمله شناور و درون خط. بخاری های شناور با پخش آب گرم شده به بقیه آکواریوم شما کار می کنند. یک کویل گرمایشی در داخل یک لوله پلاستیکی یا شیشه ای در داخل مخزن شما قرار می گیرد، ترجیحاً تا حد امکان نزدیک به ورودی فیلتر شما یا جایی که آب حرکت خوبی دارد. آب در راه رسیدن به بقیه مخزن توسط بخاری گرم می شود.

بخاری های درون خطی در واقع مستقیماً در فیلتر شما ادغام می شوند. این نوع بخاری به جای قرار دادن آن در مخزن، با لوله اضافی به فیلتر شما متصل می شود تا تمام آب خروجی را سریع و کارآمد گرم کند.

سوالات متداول درباره بخاری آکواریوم

دلایل نیاز به بخاری تانک ماهی

ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که چرا شما به بخاری مخزن ماهی نیاز دارید. گیاهان شما ممکن است به آب و هوای گرم تری نیاز داشته باشند، ماهی شما ممکن است گرمسیری باشد یا اتاق شما به خصوص سرد باشد! اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم در تمام سال زندگی می کنید و دمای اتاق خود را در سطح مورد نیاز ساکنان تانک خود حفظ می کنید، بخاری های مخزن ماهی را توصیه نمی کنیم.

با این حال، اگر آب و هوای شهر شما غیرقابل پیش بینی است یا دمای اتاق محیط شما در طول روز تغییر می کند یا خارج از محدوده قابل قبول ماهی یا گیاهان زنده آکواریومی شما است، حتماً باید به فکر خرید بخاری آکواریومی باشید. هنگامی که تصمیم گرفتید که به یک بخاری در آکواریوم خود نیاز دارید، در نظر بگیرید که دو بخاری را تهیه کنید – یکی به عنوان پشتیبان اگر اولین مورد ناموفق بود. در ادامه به تعدادی سوالات که ممکن است هنگام خرید یا استفاده از بخاری آکواریوم برایتان پیش بیاید، پاسخ داده شده است تا شما بتوانید بدون نگرانی از آنها برای آکواریوم خود بهره ببرید.

  • آیا بخاری آکواریوم را همیشه روشن می گذارید؟

بله، شما می توانید بخاری را در 24/7 ترک کنید. بخاری های آکواریومی دارای یک ترموستات داخلی هستند که با رسیدن به دمای خاصی حرارت را خاموش می کند و در نتیجه دمای آب را در چند درجه از تنظیم مورد نظر نگه می دارد.

  • آیا بخاری برای تانک ماهی خوب است؟

اگر ماهی گرمسیری نگهداری می کنید، به بخاری نیاز دارید. بخاری تضمین می‌کند که مخزن خیلی خنک نمی‌شود و دما در طول روز ثابت می‌ماند، حتی زمانی که اتاق خنک می‌شود (مثلاً در شب). برای بسیاری از ماهی های گرمسیری، دمای 78 درجه فارنهایت ایده آل است.

  • بهترین مکان برای بخاری مخزن ماهی کجاست؟

در آکواریوم خانه شما، بهترین مکان برای قرار دادن بخاری نزدیک به حداکثر جریان آب است، مانند خروجی (یا ورودی) از فیلتر، یا در جریان یک پاورهد. جریان مستقیم آب از کنار بخاری چیزی است که به سرعت و به طور یکنواخت آب گرم شده را در سراسر مخزن پخش می کند.

  • چرا ماهی من همیشه نزدیک بخاری است؟

این به این دلیل است که او یک ماهی گرمسیری است و احساس سرما می کند و برای احساس گرما باید نزدیک بخاری باشد. این احتمال وجود دارد که بخاری برای گرم کردن یکنواخت کل آکواریوم کارایی لازم را نداشته باشد.

  • چه اندازه بخاری آکواریومی نیاز دارم؟

قاعده کلی این است که 5 وات گرما به ازای هر گالن آب اگر الف) باید آب را تا 10 درجه بالاتر از دمای اتاق گرم کنید و ب) از درب آکواریوم برای حفظ گرما و جلوگیری از تبخیر استفاده می کنید.

بخاری ها (مخصوصاً آنهایی که ارزان هستند) خراب می شوند. اغلب تماسی که در واقع بخاری را روشن و خاموش می کند، برای همیشه گیر می کند، چه در وضعیت روشن یا خاموش. در حالت اول، مخزن شما می تواند بسیار داغ شود، به خصوص اگر بخاری بزرگتر از مقدار مورد نیاز مخزن شما باشد. برای به حداقل رساندن مشکلات احتمالی، از بخاری های بزرگتر از اندازه بهینه مخزن خود اجتناب کنید. برای جلوگیری از بلایای زمستانی، از دو بخاری کوچکتر به صورت موازی به جای یک بخاری بزرگ استفاده کنید. به این ترتیب اگر یکی از آنها شکست بخورد، عواقب آن به همان اندازه فاجعه آمیز نخواهد بود.

سوالات متداول درباره بخاری آکواریوم

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟