آکوا سرویس

همه چیز درباره آکواریوم آب شور

همه چیز درباره آکواریوم آب شور

شما می توانید یک مخزن ماهی آب شور را برای مبتدیان در 9 مرحله آسان راه اندازی کنید:

  1. قبل از پر کردن مخزن از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید – یک آکواریوم ناهموار در نهایت یک آکواریوم نشتی است.
  2. قبل از شروع، چند روز آب نمک خود را مخلوط کرده و بالغ کنید – هنوز آن را به مخزن اضافه نکنید.
  3. قبل از اضافه کردن شن، سنگ‌های خود را اضافه کنید – اگر ماهی در حال گودال دارید، اگر زیر سنگی را حفر کرده و ته نشین می‌کند، می‌توانید یک سرسره داشته باشید.
  4. آب نمکی که قبلا مخلوط شده بود را به مخزن اضافه کنید
  5. هدهای برق و بخاری را تنظیم کنید
  6. سایبان مشبک یا شیشه ای را تنظیم کنید
  7. چراغ ها را تنظیم کنید
  8. تانک را چرخانده یا یک مکمل باکتریایی برای شروع فیلتر بیولوژیکی اضافه کنید
  9. اولین ماهی خود را با دقت عادت دهید

آیا مخازن آب شور برای مبتدیان خوب هستند؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید تحقیق کنید، صبر داشته باشید و از اشتباهات خود درس بگیرید، یک آکواریوم آب شور می تواند برای مبتدیان مفید باشد. چند ماه اول مراقبت از حیوانات تقریباً در هر مخزن جدید آب شور می تواند کمی دشوار باشد. بسیاری از مردم در مورد مراقبت از آکواریوم ابتدا با یک مخزن آب شیرین کم هزینه تر و آسان تر برای نگهداری شروع می کنند.

همه چیز درباره آکواریوم آب شور

یک مبتدی باید چه اندازه مخزن آب شور داشته باشد؟

اندازه ایده آل مخزن آب شور برای یک مبتدی 20-30 گالن (76-114 لیتر) است. مخازن آب شور در این محدوده اندازه معمولاً در دسترس، ارزان هستند و نسبت به مخازن با اندازه بزرگتر به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند. شما همیشه می توانید به یک مخزن بزرگتر ارتقا دهید، زمانی که از آن استفاده کنید.

آیا نگهداری از مخازن آب شور سخت است؟

نگهداری از یک مخزن آب شور سالم، بالغ و پایدار کار سختی نیست، اما مهم است که با کارهای تعمیر و نگهداری مانند جایگزینی آب از دست رفته در اثر تبخیر، تغییرات جزئی آب برای حذف مواد زائد، تمیز کردن شیشه آکواریوم برای حذف جلبک ها، و تمیز کردن کفگیر پروتئین سازگار باشد. . برخی از وظایف را می توان خودکار کرد تا تعمیر و نگهداری آسان تر شود.

نگهداری مخزن آب شور در ابتدای راه اندازی سخت تر است. پارامترهای آب پایداری کمتری دارند و هنگام راه اندازی یک مخزن جدید در نوسان هستند. جلبک های مشکل ساز در طول 6 تا 12 ماه اول مخزن را به صورت امواج مستعمره می کنند و به مداخلات عملی خاص برای نگهداری مخزن نیاز دارند.

در یک نظرسنجی از 55 مشترک خبرنامه بلاگ آکواریوم آب شور که برای شرکت در نظرسنجی شرکت کردند، 5.9 ساعت میانگین وزنی زمان صرف شده در هر ماه برای کارهای تعمیر و نگهداری بود، با تعداد مساوی از مردم که یا بیشتر یا کمتر از آن زمان صرف می‌کنند. شایع ترین پاسخ (12=n) 12 ساعت در هر ماه بود.

آیا آکواریوم آب شور سخت تر از آب شیرین است؟

یک آکواریوم متوسط آب شور سخت تر از آب شیرین برای موفقیت به عنوان یک مبتدی است. برای شروع، یک آکواریوم آب شور صاحبان آن را ملزم می کند تا با مخلوط کردن آب شیرین دکلره شده با مخلوط نمک تجاری اقیانوس، آب شور بسازند. آکواریوم آب شور نیز از چراغ ها و تجهیزات تخصصی استفاده می کند. از آنجایی که بسیاری از ماهی‌های آکواریومی آب شور صید وحشی هستند، این ماهی‌ها بر خلاف ماهی‌های آب شیرین که عمدتاً در اسارت پرورش می‌یابند، به سازگاری خاصی با محیط آکواریوم نیز نیاز دارند.

چگونه آب شور درست کنیم؟

آب شور برای یک آکواریوم با افزودن مقدار اندازه گیری شده یک ترکیب نمک تخصصی به آب شیرین دکلره شده برای ایجاد آبی شبیه به آب موجود در صخره های استوایی جهان ساخته می شود. مخلوط نمک فوری اقیانوس و مخلوط نمک ریف با مخلوط کردن 1.5 فنجان از مخلوط نمک در 4 گالن آب شیرین دکلره ساخته می شوند.

به طور کلی بهتر است مخلوط نمک را به آب اضافه کنید زیرا افزودن آب به مخلوط خشک می تواند باعث از بین رفتن برخی از اجزا به عنوان رسوب شود. همچنین اکیداً توصیه می شود که آب نمک تازه مخلوط شده خود را یک شبه هوادهی کنید و قبل از افزودن به مخزن آن را تا دمای آکواریوم گرم کنید تا استرس به ساکنان آکواریوم به حداقل برسد.

آیا می توانم از آب نمک اقیانوس در آکواریوم خود استفاده کنم؟

می توانید از آب نمک اقیانوس در آکواریوم استفاده کنید. در واقع، بسیاری از بزرگترین آکواریوم های عمومی همین کار را انجام می دهند. شما می خواهید از استفاده از آب اقیانوس که توسط فعالیت های انسانی (مانند ضد آفتاب، روغن موتور یا سوخت و غیره) آلوده می شود، خودداری کنید. با این حال، تدارکات درگیر در استفاده از آب طبیعی اقیانوس، در مقایسه با سهولت نسبی که با آن می‌توانید از مخلوط نمک با کیفیت بالا آب نمک درست کنید، بسیار غیرممکن است.

همه چیز درباره آکواریوم آب شور

چه نوع فیلتری برای مخزن آب شور مورد نیاز است؟

نوع اولیه فیلتری که برای مخزن اصلی آب شور نیاز دارید، فیلتراسیون بیولوژیکی است. اکثر صاحبان مخازن آب شور، سنگ زنده را به مخازن خود اضافه می کنند تا به عنوان خانه ای برای میلیاردها و میلیاردها باکتری میکروسکوپی طبیعی مفید باشند که فیلتراسیون بیولوژیکی لازم را برای تمیز نگه داشتن آب مخزن انجام می دهند.

سه نوع فیلتر اضافی که گاهی علاوه بر فیلتراسیون بیولوژیکی استفاده می شود عبارتند از: فیلتراسیون مکانیکی، به شکل یک جوراب فیلتری در یک ناحیه سامپ، فیلتراسیون شیمیایی، به شکل کربن فعال یا بستر دیگری که مواد شیمیایی ناخواسته را از آب حذف می کند. و شکنش کف، نوعی تصفیه آب که توسط تجهیزاتی به نام اسکیمر پروتئینی انجام می شود.

آیا مخازن آب شور نیاز به سامپ دارند؟

مخازن آب شور نیازی به سامپ ندارند، که مخزنی در زیر مخزن اصلی است که می توان تجهیزات و پمپ ها را در آن قرار داد. یک سامپ باید به عنوان یک قطعه اختیاری از تجهیزات در نظر گرفته شود که به حجم کلی آب سیستم آکواریوم می افزاید و فضایی را برای فیلترها و تجهیزات فراهم می کند تا منطقه نمایش اصلی تا حد ممکن از نظر زیبایی و بدون تجهیزات باشد.

چقدر قبل از اینکه بتوانید ماهی را در یک مخزن جدید آب شور قرار دهید؟

ممکن است لازم باشد چند روز پس از نصب اولیه یا حتی چند هفته منتظر بمانید تا اولین ماهی خود را در یک مخزن آب شور جدید قرار دهید. مدت زمان انتظار قبل از قرار دادن اولین ماهی به این بستگی دارد که آیا آب مخزن دارای آب شفاف و پایدار و فیلتر بیولوژیکی است یا خیر. بسته به نحوه تنظیم مخزن آب شور، این مراحل می توانند در چند روز یا چند هفته تکمیل شوند.

محصولاتی هستند که می‌توانید بخرید که چرخه نیتروژن را تسریع می‌کنند و به شما کمک می‌کنند فیلتر بیولوژیکی خود را سریع‌تر ایجاد کنید تا بتوانید اولین ماهی خود را در عرض چند روز به جای چند هفته اضافه کنید.

راحت ترین ماهی آب شور برای مراقبت از چیست؟

ساده‌ترین ماهی‌های آب شور برای مراقبت، هر یک از انواع معمولی از ماهی‌های دمسله موجود در فروشگاه‌های آکواریومی است. دامسلی ماهی‌های کوچک، زیبا، ارزان و مقاومی هستند که به خوبی به زندگی در آکواریوم آب شور عادت می‌کنند. عیب اصلی دامسل ماهی این است که تهاجمی است و سایر ماهیان جامعه، به ویژه دلقک ماهی ها را عذاب می دهد.

نتیجه گیری

اگر مبتدی هستید، راه اندازی یک آکواریوم آب شور نباید کار پیچیده ای باشد. به یاد داشته باشید، همه ما در مقطعی به عنوان مبتدی شروع می کنیم. کلید موفقیت به عنوان یک مبتدی در این سرگرمی این است که به طور طبیعی در مورد چگونگی پاسخگویی به نیازهای مراقبت از حیوانات تحت مراقبت خود کنجکاو باشید و برای یادگیری و تنظیم وقت بگذارید.

همه چیز درباره آکواریوم آب شور

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟