آکوا سرویس

طراحی ویلا

طراحی ویلا

طراحی ویلا یکی از بحث های داغ محافل و مجالس مختلف می باشد. با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات به وجود آمده در ساختار شهری و گسترش ویروس کرونا، بسیاری از افراد به خرید ملک و ساخت ویلا لوکس رو آورده اند تا فضایی امن و دلپذیر برای خود و خانواده ایجاد کنند .

  1. طراحی ویلا انتخاب یک گروه معماری حرفه ای و مشورت با آن ها
  2. در نظر گرفتن هزینه های جاری ، اخذ مجوزات و دستور نقشه های مختلف از شهرداری و مجموعه های مرتبط
  3. در ساخت ویلا بایستی به عوامل محیطی، تراکم جمعیت منطقه، شرایط اقلیمی و آب و هوایی، نوع طرح و سبک مورد نظر، تقارن فضاهای مختلف ویلا با یکدیگر و بسیاری از عوامل دیگر توجه نمود
  4. استفاده از رنگ های متناسب با فضای خانه و نورپردازی اصولی یکی از مهم ترین نکاتی است که حتما باید به این مسئله دقت نمایید.
  5. در ساخت ویلا بایستی به روحیه و سلیقه افراد خانواده توجه کرده و مطابق میل آن ها اقدام به طراحی ویلا نمود.
  6. استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت موجب می شود که طول عمر ساختمان افزایش یافته و نیازی به صرف هزینه های مازاد در طول زمان نباشد.
  7. در نهایت اینکه ویلا و ساخت آن بایستی با اصول و دقت بالایی انجام شود و استفاده از مصالحی که تجدید پذیر بوده و با محیط هم خوانی دارند، توصیه می گردد

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هزینه های بالای ساخت ویلا، لزوم یک نقشه راه امری ضروری و اجتناب ناپذیر میباشد. به عنوان مثال، ساخت اصولی و استاندارد یک ویلا ۱۰۰ متری دارای دو خواب و محوطه سازی در زمینی به متراژ ۵۰۰ متر مربع به ۹۰۰ میلیون الی ۱ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد . در این شرایط طراحی کامل جزییات یک ویلا ( پلانهای‌ معماری ویلا، سازه ویلا، طراحی نما ویلا ، دکوراسیون ویلا  و طراحی محوطه ویلا) حدود ۱ الی ۳ درصد هزینه های ساخت را شامل می شود.

۴ نکته مهم قبل از شروع طراحی :

۱-تولید نقشه یو تی ام ملک

نقشه یو تی ام توسط نقشه بردار با ابزار های دقیق نقشه کشی انجام میشود . در نقشه یو تی ام طول و عرض و زوایای ملک ، موقعیت درختان و فواصل آنها از دیوارها و شب زمین نقشه برداری میشود .

۲-خواسته ها و نیازهای کارفرما

تعامل طراح با کارفرما و آشنا شدن با سبک و فضاهای مورد نیاز بسیار موئثر خواهد بود.

۳-بررسی شرایط و محدودیت های زمین

آگاهی دقیق از اقلیم ملک و محدودیت ها وضع شده توسط نهادهایی مانند شهرداری، جهاد و … مانند متراژ مجاز برای سطح اشغال ، ارتفاع و تعداد طبقات مجاز و …

۴-پر کردن چک لیست طراحی توسط کارفرما

چک لیستی از تمامی فضاهای مورد نیاز در طراحی داخلی و محوطه یک ویلای لوکس در اختیار شما قرار میگیرد تا تمامی نیازها و توضیحات با جزییات دقیق و مکتوب مشخص شوند

سبک های طراحی ویلا

روند طراحی به طور قطع یک امر حساس و مهم میباشد. به همین دلیل بهتر است که پیش از اقدام به طراحی، حتما در رابطه با سبک‌های رایج طراحی اطلاعات کافی را کسب نمایید؛ تا به راحتی سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید و آن را به طور کامل بشناسید.

– طراحی ویلا باهاوس

باهاوس  سبکی است که با تأکید بر عملکرد، تزئینات اندک و تلفیقی از فرم های متعادل و اشکال انتزاعی مشخص می شود.

طراحی ویلا –  طراحی ویلا مینیمال

مینیمال بر استفاده از عناصر طراحی ساده بدون تزئینات یا تزئینات اندک تأکید دارد. از ویژگی های این سبک می توان به فرم های هندسی خالص، متریال های ساده، تکرار و خطوط تمیز اشاره کرد.

طراحی ویلا طراحی ویلا دیکانستراکتیو

این سبک  با فقدان هماهنگی، تداوم یا تقارن در ساختمان ها مشخص می شود.  ساختارشکنی اغلب پوست سطح یک سازه را دستکاری می‌کند، و اشکال غیرمستقیم ایجاد می‌کند که عناصر را منحرف می‌کند و از جای خود خارج می‌کند، از این رو مفاهیم غیرقابل پیش‌بینی و هرج و مرج کنترل‌شده را برمی‌انگیزد.

طراحی ویلا – طراحی ویلا مدرن روستیک

کلید یک فضای روستیک مدرن، پلان باز، مبلمان مدرن، و عناصر معماری طبیعی اکسپوز و در معرض دید است.  طرح و رنگ بسیار ساده است و پنجره های بزرگ فضای باز را به داخل می آورد. این سبک دارای ظرافت غیر رسمی است که زندگی راحت و مدرن را ایجاد میکند.

طراحی ویلا علاوه بر شناسایی سبک معماری ، اطلاع از هزینه ها و زمان ساخت برای برنامه ریزی شما در اجرای پروژه بسیار مهم میباشد.

در طراحی اولیه حتما دقت داشته باشید که طراحی پلانهای معماری و طراحی حجم کلی بنا همزمان انجام شود تا علاوه بر بررسی دسترسی ها و ابعاد فضاهای داخلی، نمای ویلا را بررسی کنید. ممکن است نقشه ای مورد پسند باشد اما نما خیر لذا همزمانی پلان و نما از اتلاف زمان در طراحی جلوگیری میکند.

بررسی شرایط جغرافیایی نیز بسیار مهم خواهد بود . برای مثال ساخت یک ویلا در شمال کشور نیازمند ویژگی های خاصی شامل:

کرسی چینی بلند جهت جلوگیری از نفوظ رطوبت

نانو کاری متریالهای نما

عایق بندی اصولی دیوار ها و … میباشد.

ضرورت ساخت استخر در منازل و ویلا

امروزه با وجود افزایش امکانات رفاهی در میان مردم، داشتن استخر شنا در ویلاها و یا ساختمان های مسکونی یک امری حیاتی است. بسیاری از استخر به منزله ی ورزش استفاده میکنند و آن را در برنامه روزانه و یا هفتگی خود قرار میدهند. اما در کنار دید ورزشی نسبت به شنا، تعدادی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت، تفریح و یا حتی درمان بیماری های خود به استخر ها مراجعه می کنند.

پس متوجه میشویم که امروزه استفاده از استخر به دلیل وجود نیاز های مختلف در میان مردم امری حیاتی است.حال باید نظر شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود پیشرفت در تمامی حوزه های تکنولوژی و رفاهی در میان مردم، آیا در حوزه ساخت استخر و تجهیزات وابسته به آن نیز نسبت به گذشته تغییراتی ایجاد شده است ؟پاسخ به این سوال قطعا بله است.در گذشته ساخت استخر های تفریح در ایران با استفاده از تجهیزات ساده ای مانند لوله کشی هایی برای تخلیه، ورود آب سرد و فاضلاب و… انجام می شد.

اما اکنون هم جهت با پیشرفت های به دست آمده در زمینه ی تجهیزات و تاسیسات ارائه شده برای ساخت استخر شیشه ای در ایران نیز دارای مزایا و ویژگی های خاصی بوده و پاسخگوی توقعات افراد هستند.

استخر شیشه ای

امروزه استخر شیشه ای در ویلا ها و باغ ها بسیار پرطرفدار است. بطوریکه اگر در یکی از باغ و ویلا های لوکس خبری از استخر های شیشه ای نباشد، در اینصورت بخشی از زیبایی ویلا کاسته شده است.حال باید همیشه به این نکته توجه داشته باشیم که معماری و طراحی سازه ویلا و باغ کاملا به ظاهر و مکان استخر شیشه ای بستگی دارد.ما باید توسط مهندس مربوطه به گونه ای استخر شیشه ای در ویلا را طراحی کنیم تا جلوه زیادی داشته باشد و به زیبایی مجموعه بیافزاید.

بارها شده که ویلا و باغ ها توسط افراد کم تجربه ساخته شده و با وجود هزینه های سرسام آور که در پروژه انجام شده است در نهایت به نتیجه ی مطلوبی نرسیده اند و بسیاری از المان های خاص پروژه به دلیل طراحی نادرست از دید مهمان ها و یا اعضای خانواده پنهان شده اند.استخر شیشه از در ویلا از آن دسته المان هایی است که به دلیل جدید و مدرن بودن و هزینه های بالا، باید به نحوی طراحی شود تا در مکان های کلیدی پروژه قرار بگیرد و زیبایی خود را به اعضای خانواده و مهمان ها نشان دهد.

ساخت استخر شیشه ای در ایران امروزه به یک کالای خیلی لوکس و مدرن در خانه های جدید تبدیل شده است و اکثر معماران و سازنده ها ترجیح می دهند در صورتی که مالک بتواند از پس هزینه های مالی پروژه بر بیاید برای زیبایی کار خود این استخر زیبا را پیاده سازی نمایند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟