آکوا سرویس

آکواریوم شیشه ای

اگر در خانه یا محل کارتان فضایی دارید که می توانید از آن استفاده کنید پیشنهاد ما آکواریوم شیشه ای می باشد. وجود آکواریوم در هر محیطی باعث آرامش آنجا می شود و می تواند نگاه هر فردی که از کنار آن رد می شود را به خود جلب می کند. آب خودش به تنهایی باعث آرامش می شود حالا که از ماهی های رنگ و رنگ در آن استفاده شده این آرامش را چندیدن برابر می کند. پس هم جنبه زیبایی دارد و هم جنبه آرامش می توان از آن استفاده کرد.

آکواریوم شیشه ای (2)

شیشه آکواریوم چیست؟

شیشه آکواریوم به دلیل حجم زیادی از آبی که نگه می دارد باید شیشه های آن حتما با شیشه های معمولی متفاوت باشد و از نظر چسب و مقاومت مطمئن باشد تا بر اثر ضربه یا سنگینی آب به مشکلی برنخورد.شیشه آکواریوم نوع خاصی از شیشه است که برای استفاده در مخازن ماهی استفاده می شود. از آنجایی که مخازن ماهی معمولاً دارای چندین گالن ذخیره آب هستند، بنابراین شیشه مورد استفاده در آکواریوم باید به اندازه کافی قوی باشد تا آن را نگه دارد.

معمولا بیشتر از شیشه سکوریت برای ساخت آکواریوم های شیشه ای استفاده می کنند. زیرا به دلیل آنکه حجم آب در آکواریوم بالا است این شیشه ها مقاوت بالایی دارد و از هرگونه خطرات جلوگیری می کند.

آکواریوم شیشه ای (3)

انواع مختلف گزینه های شیشه آکواریوم

اگرچه شیشه سکوریت گزینه بهتری برای مخازن ماهی است، اما انواع دیگری از شیشه آکواریوم وجود دارد که می توانید از آنها در ساخت آکواریوم استفاده کنید.

  • شیشه ی حرارت دیده

شیشه آکواریوم سکوریت محبوب ترین گزینه برای ساخت مخزن ماهی است. این شیشه آنیل شده است که با استفاده از یک فرآیند تمپر پیشرفته تقویت می شود. ورق های شیشه فلوت تا دمای بسیار بالایی گرم می شوند. پس از آن، شیشه مذاب به سرعت خنک می شود. فرآیند خنک سازی سریع شیشه را فشرده می کند و استحکام فوق العاده ای به آن می بخشد.

ارزش استحکام شیشه سکوریت شده را می توان با نظارت بر دمای شیشه آنیل شده در طول فرآیند تمپر کنترل کرد. یکی دیگر از راه های موثر برای به حداکثر رساندن استحکام شیشه سکوریت، ترکیب دو یا چند لایه شیشه سکوریت شده با یکدیگر است. مثلادیگر افزایش ضخامت شیشه. شیشه سکوریت برای ساخت و ساز آکواریوم ترجیح داده می شود زیرا به نسبت قوی، مقرون به صرفه و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.

  • شیشه لمینت

شیشه لمینت یکی دیگر از شیشه هایی است که می توان به عنوان شیشه آکواریوم از آن استفاده کرد، که به  شیشه های چند لایه معروف است. از مقاومت فوق العاده بالایی برخوردار است. در ساختار اصلی یک ورق شیشه چند لایه از دو یا چند شیشه استفاده می شود. شیشه های شیشه ای با لایه ای از رزین به هم ذوب می شوند. رزین چسب شیشه ها را کنار هم نگه می دارد. شیشه لمینت عملاً نشکن است.

شیشه لمینت اگر در اثر ضربه ترک بخورد آنها را حفظ می کند و از خورد شدن شیشه جلوگیری می کند. اما به خاطر لایه میانی چسب، همچنان دست نخورده باقی می ماند. بنابراین اگر می خواهید از حداکثر ایمنی برای حیوانات خانگی آبی خود اطمینان حاصل کنید،بهتر است از شیشه چند لایه استفاده کنید .بر خلاف شیشه سکوریت، دسترسی به شیشه لمینت تا حدودی سخت است. این معمولاً به دلیل فرآیند ساخت پیچیده آن به سفارش ساخته می شود.

آکواریوم شیشه ای (4)

  • شیشه اکریلیک

 یکی دیگر از گزینه های مناسب برای ساخت آکواریوم اکریلیک یا پلکسی گلاس است. درست مانند پلی کربنات، بسیار شفاف است و ارزش مقاومت مناسبی را نشان می دهد، پلکسی به اندازه پلی کربنات قوی نیست. این یک جایگزین عالی برای شیشه برای مخازن ماهی و آکواریوم های خانگی است.

هزینه شیشه آکواریوم

هزینه شیشه آکواریوم کاملا به طرح و مدل و سایز شیشه بستگی دارد و طبق آن محاسبه می شود. اگر می خواهید آکواریوم منحصر به فرد خود را داشته باشید، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بهترین هارا داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های زیر با ما در ارتباط باشید.   

   02155958384  و  09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟