آکوا سرویس

نکاتی قبل از راه اندازی برکه کوی

راه اندازی یک حوضچه کوی زمان، کار و پول می خواهد، اما می تواند بسیار مفید باشد. در اینجا نکاتی قبل از راه اندازی برکه کوی باید در نظر بگیرید. مانند هر حوض حیاط خلوت، حوضچه ای که برای نگهداری کوی های رنگارنگ اختصاص داده شده است، می تواند راهی عالی برای نگهداری ماهی باشد. حوضچه ها نه تنها زیستگاه های بزرگی را برای ماهی های شما فراهم می کنند، بلکه مکانی زیبا و آرامش بخش برای شما در حیاط شما هستند.

استخرها با آکواریوم بسیار متفاوت هستند و به همین دلیل به مراقبت و نگهداری بسیار متفاوتی نیاز دارند. علاوه بر این، ماهی کوی، اگرچه سخت است و نگهداری آن آسان است، اما نیاز به ملاحظات منحصر به فردی دارد. قبل از شروع یک حوضچه کوی، باید بدانید که در حال ورود به چه چیزی هستید.

نکاتی قبل از راه اندازی برکه کوی

هزینه ها: ماهی کوی می تواند بسیار گران باشد، از حدود 15 دلار برای یک ماهی کوچکتر تا هزاران دلار. ماهی‌های گران‌تر به دلیل علامت‌گذاری و فقدان نقص ارزش‌گذاری می‌شوند. تقریباً از هر 5000 کوی 1 نفر بالاترین رتبه Premium را کسب می کند. اندازه آنها نیز عنصری در ارزش آنها است.

کوی می تواند بیش از 100 سال زندگی کند، اما به طور معمول، اگر به خوبی از آن مراقبت شود، 20 تا 30 سال عمر می کند. این ماهی ها در طول عمر خود به رشد خود ادامه می دهند، بنابراین فقط آن ماهی های مسن تر، بزرگتر و زیباترین ماهی ها هستند که به هزاران ماهی می رسند. کوی به یک محیط بزرگ نیاز دارد و این می تواند هزینه زیادی نیز داشته باشد. به طور کلی، اندازه ایده آل برای یک حوضچه کوی بیش از 1000 گالن و حداقل سه فوت عمق در نظر گرفته می شود.

اندازه: ماهی کوی به فضای زیادی نیاز دارد. 1000 گالن دقیقا چقدر است؟ خوب، در عمق سه فوتی، یک حوض شش فوت در هشت فوت 1077 گالن تولید می کند. اما اینها فقط حداقل الزامات توصیه شده هستند. همچنین، هر چه تعداد ماهی بیشتری داشته باشید، حوضچه شما باید بزرگتر باشد. حوضچه ای به اندازه فوق برای بیش از پنج کوی با اندازه متوسط کافی نخواهد بود. کوی بیشتر به حوضچه بزرگتر نیاز دارد. اگر قصد دارید پانزده کوی داشته باشید، به حوضچه ای با تقریباً 3200 گالن نیاز دارید!

سایر نصب ها: اگرچه کوی ماهی های بسیار مقاومی هستند، اما همچنان باید برای سالم نگه داشتن آنها تجهیزات کافی در اختیار آنها قرار دهید.

آب و هوا: یکی از مواردی که باید در نظر گرفت آب و هوا است. در یک حوضچه با عمق سه فوت، کوی می‌تواند حدود شش اینچ از یخ‌های سطحی زنده بماند، اما حوض باید تماس بین هوا و آب را حفظ کند. این را می توان با یک حباب یا یخ زدا به دست آورد. همچنین، یک آبنما یا آبنما ایده خوبی برای افزایش هوادهی در آب است.

فیلتراسیون: حوضچه شما همچنین به فیلتراسیون مناسب از جمله فیلترهای بیولوژیکی و مکانیکی نیاز دارد. زهکشی پایین نیز ایده خوبی است، زیرا به تغییر آب کمک می کند. نگهداری آب حوض به اندازه نگهداری آب آکواریوم مهم است.

شکارچیان: کوی ها به شکارچیان خارجی نیز بسیار حساس هستند. نوعی سیستم دفاعی مانند توری یا حصار برقی را در نظر بگیرید.

نکاتی قبل از راه اندازی برکه کوی

مراقبت از کوی

کوی ماهی های سردآبی هستند اما در دمای آب بین ۵۹ تا ۷۷ درجه فارنهایت رشد می کنند. از آنجایی که متابولیسم آنها به دمای آبی که در آن زندگی می کنند واکنش نشان می دهد، باید مطمئن شوید که حوضچه شما هم دارای مناطق کم عمق و هم فضاهایی است که به اندازه کافی عمیق هستند تا ته یخ نزند. کارشناسان پیشنهاد می کنند که حوضچه های فصلی باید در عمق 2 فوتی نگهداری شوند، در حالی که زیستگاه ها در تمام طول سال توصیه می شود به 5 فوت برسند.

در طول ماه های زمستان، زمانی که آب در حوضچه شما سرد می شود، متابولیسم ماهی کوی به شدت کاهش می یابد. آنها بیشتر وقت خود را به صورت غیرفعال می گذرانند و آب را پایین می گذارند، جایی که گرم ترین آب در آن قرار دارد. جدای از عمق و دما، الزامات مهم دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی برای ترکیب کوی در زیستگاه برکه مورد توجه قرار گیرد.

نکاتی قبل از راه اندازی برکه کوی

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره برکه کوی و ماهی ها با ما تماس بگیرید.

پرزنت حضوری 02155958384

مشاوره آنلاین 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟