آکوا سرویس

اکسیژن موجود در آب آکواریوم

نکته اشتباهی که بیشتر افراد دچار آن می شوند این است که فکر می کنند ماهی ها می توانند اکسیژن موجود خود را از آب بگیرند. و به هیچ عنوان دچار کمبود اکسیژن نمی شوند.البته هیچ چیزی وجود ندارد که شما را متوجه این بکند که ماهی ها به اکسیژن نیاز دارند شما می توانید با دقت زیاد به ماهی ها باعث تغییرات آنها بشوید.

 

نشانه های کمبود اکسیژن در آکواریوم 

-نفس کشیدن ماهی از سطح آب

وقتی که اکسیژن آنها تمام شود برای گرفتن اکسیژن به سطح آب می آید تا بتوانند راحت تر نفس بکشند.پس اگر متوجه این مسئله شدید حتما به آن رسیدگی کنید. اما باید توجه داشته باشید که بعضی از گونه های ماهیان این عادت را دارند و در سطح آب برای تنفس می آیند.

اکسیژن موجود در آب آکواریوم

-میل نداشتن به غذا

وقتی که اکسیژن آکواریوم شما کاهش پیدا می کند ماهی های شما میلی به غذا خوردن ندارند. اما توجه داشته باشید که غذای آنها را در چه ساعتی داده اید شاید سیر باشند و به اشتباه فکر کنید نیاز به اکسیژن دارند. کمبود اکسیژن در آب باعث مرگ ماهی ها نیز می شود.

-کم تحرکی

اگر ماهی های شما در آکواریوم نسبت به روزای قبل آرام تر حرکت می کردند.  می تواند به این دلیل باشد که اکسیژن کافی به آنها نرسیده است. و نشاط قبل را برای شنا کردن ندارند.

 

-حرکت سریع آبشش

در حالت نرمال ماهی ها برای تنفس از آبشش خود استفاده می کنند و اکسیژن را به وسیله آبشش جذب می کنند. اگر متوجه حرکت سریع آبشش ماهی شدید و ماهی بیشتر از حالت عادی آبشش خود را باز و بسته کرد یعنی میزان اکسیژن آب آکواریوم کاهش یافته است. موقعی که اکسیژن آب کاهش یافته ماهی سعی می کند تا با باز و بسته کردن سریعتر آبشش اکسیژن بیشتری از آب بگیرد.وقتی باز و بسته کردن سریع آبشش به همراه تنفس از سطح آب  زخ می دهد نشانه هایی از کمبود اکسیژن در آب هست.

آیا آکواریوم نیاز به پمپ هوا داد؟

پمپ هوا اکسیژن موجود داخل آکواریوم را برای شما به وجود می آورد و باعث می شود که ماهی های داخل آکواریوم از اکسیژن خوبی بهره ببرند.شما می توانید به جای استفاده از پمپ از یک فیلتر مناسب استفاده کنید که همان کار پمپ هوا را انجام می دهد.

اکسیژن موجود در آب آکواریوم

 

 

اگر می خواهید از ماهی ها در آکواریوم به درستی نگهداری کنید باید به تمام نکات آنها توجه کنید تا بیمار نشوند. اگر مطالب بالا برای شما کافی نبود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و با ما در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما از طریق شماره های 02155958384    09205958384  در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟