آکوا سرویس

درب شیشه ای حمام

در امروزه انسان ها دنبال راهایی برای بیشتر خوش گذراندن اوقات فراغت خود هستند. برای بدست آوردن این فضای خانه نیازمند آماده‌سازی و بررسی به بهترین نحو ممکن است و شیشه یکی از مهم‌ترین مواد در این فضاسازی‌ها محسوب می‌شود و زیبایی خانه شما را چند برابر می کند. یکی از کاربردهای شیشه در فضاسازی منزل، درب شیشه‌ای حمام است.

نکات اجرای درب شیشه ای

امروزه در بسیاری از خانه های مدرن به جای این که فضای حمام را با کشیدن دیوار گچی و گذاشتن یک درب چوبی، از اتاق خواب جدا کنند، از یک دیوار شیشه‌ای و یک درب شیشه‌ای استفاده شده و روی شیشه‌ها به وسیله سندبلاست، با طرح‌های مختلف و زیبا مات می‌گردد یا به جای آن از شیشه‌های ساتینا (مات کامل کارخانه‌ای) استفاده می‌شود تا فضای داخل حمام از بیرون به صورت واضح قابل مشاهده نباشد. از درب شیشه ای حمام می‌توان برای سرویس بهداشتی، سونا و … نیز استفاده کرد که معمولاً در اماکن عمومی نظیر استخرها کاربرد  زیادی دارد.

درب شیشه ای حمام

اجرای درب شیشه‌ای حمام

درب شیشه ای حمام اصولا به صورت صاف یا گرد قابل اجرا می‌شود و روش نصب آن مثل کابین دوش های صاف یا گرد می‌باشد. درب شیشه‌ای حمام به شکل مربع مستطیلی یا 135 درجه نیز اجرا شود که روش اجرای آن مانند کابین دوش های مربع مستطیلی و 135 درجه است.

مدل‌های درب شیشه ای حمام

درب های شیشه ای حمام به طور فریم دار اجرا می شوند.از شیشه های کاملا نشکن استفاده می کنند.و کلیه یراق آلاتی که استفاده می کنند کاملا ضد آب و ضد رنگ می باشد.بیشتر از شیشه های سکوریت و لمینت استفاده می کنند تا در برابر هر ضربه ای مقتوم و نشکن باشند.

درب شیشه ای حمام

درب شیشه ای فریم دار

درب های شیشه ای را می توانید هم به مدل ساده و ریلی سفارش  بدهید کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد و هردو آنها قابل اجرا می باشد. نصب درب های شیشه ای فریم دار دیگر نیاز به نصب یک لبه سنگی یا سرامیکی بر روی زمین ندارید اما برای اطمینان بهتر است آنها در زمین نصب کنید تا آب بندی بهتر کابین دوش شود. در بعضی از در های شیشه ای برای حمام اگر عرض در کم باشد از دستگیره های توکار استفاده می کنند.اما در فضاهایی که کوچک است بهتر است از در های شیشه ای تاشو استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند.

درب شیشه ای حمام

درب شیشه ای فریم لس

این نوع از درب های شیشه ای حمام بر خلاف درب های شیشه ای فریم دار می‌توانند هم به صورت ریلی (کشویی) و هم به صورت بازشو (لولایی) و فقط در شکل صاف تولید و ساخته شوند. در درب های شیشه ای فریم لس، به دلیل عدم وجود فریم و آب‌بندی کم، حتماً باید یک لبه یا سکوی سنگی یا سرامیکی بر روی زمین نصب و درب را بر روی آن قرار داد.

درب های شیشه ای فریم لس ریلی معمولاً زمانی که عرض درب کم باشد، از دستگیره‌های توکار استفاده می‌شود تا درب به طور کامل در پشت شیشه ثابت قرار گرفته و عرض بیشتری را برای رفت و آمد ایجاد کند. البته در برخی از موارد به دلیل این که عرض درب شیشه ای خیلی کم است، انجام این کار فایده‌ای نداشته و باید به جای آن از درب‌های لولایی استفاده کرد.

اما درب های شیشه ای حمام مدل فریم لس به دلیل عدم وجود فریم، از شیشه سکوریت 10 میل استفاده می گردد که بسیار سنگین‌تر از شیشه سکوریت 6 میل است. یراق آلات مورد استفاده در این نوع از درب های شیشه ای دارای رنگ‌های کوره‌ای متنوع (نقره‌ای مات، نقره‌ای براق و طلایی براق) هستند که به راحتی می‌توان با توجه به رنگ وسایل مورد استفاده در حمام نظیر شیر آلات، به انتخاب رنگ یراق آلات پرداخت.

در درب های شیشه ای فریم لس ریلی از یک ریل استیل 304 (ضد آب و ضد زنگ) با مقطع قوطی استفاده می‌شود که برای درب های شیشه ای فریم لس با عرض حداکثر 3 متر مناسب بوده و در بالای درب قرار گرفته و به دیوار متصل می‌شود. این ریل‌ها بسیار گران هستند و به همین دلیل، استفاده از این نوع درب شیشه ای پیشنهاد نمی شود.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با گروه آکوا در تماس باشید و از مشاوره های ما استفاده کنید تا بهترین خرید را تجربه کنید.

09205958384

02155958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟