آکوا سرویس

ساخت استخر روی پشت بام

ساخت استخر پشت بام خانه یا ویلاها، یک فضای زیبا و لاکچری ایجاد می کند که لذت شنا کردن را چند برابر می کند و به خاطر طراحی جدیدی که دارد به مدرن تر شدن زندگی شما عزیزان کمک می کند. استخر در بام، موقعیتی مناسب برای افرادی است که فضای کافی در خانه ندارند و از نداشتن استخر خصوصی غمگین هستند. با وجود استخر روی بام، شما می توانید از وجود استخر در منزل لذت ببرید و با شنا کردن در ارتفاعات از ویو اطراف استفاده کنید و شنا کردن زیر سقف آسمان و فضای متفاوت را تجربه می کنند.

هزینه ساخت استخر در پشت بام

هزینه ساخت استخر در پشت بام، به موضوعات مختلفی بستگی دارد. که این عوامل ابعاد استخر است. ابعاد استخر بنا به خواسته کاربران متغیر می باشد و هر چه این ابعاد بزرگتر باشد هزینه های ساخت آن نیز بیشتر می شود. یکی دیگر از عواملی که در هزینه ساخت استخر در روف گاردن، موثر می باشد جنس استخر است.استخر ها از نظر جنس متفاوت هستند و هر کدام از این جنس ها هزینه های خاص خود را دارند و مبلغی که برای آن صرف می شود متفاوت است .

به غیر هزینه های بالا هزینه های جانبی بسیاری هم در ساخت استخر وجود دارد، که این هزینه ها بنا به سلیقه شما ایجاد می شود. برای مثال هزینه طراحی استخر به شکل مورد نظر کاربر و همچنین نور پردازی های خاص و استفاده از تاسیسات ویژه از جمله این هزینه های جانبی می باشد که نبود آنها خطایی در کار استخر و زیبایی آن ایجاد نمی کند و معمولا با هدف بالا بردن سطح رفاه کاربران انجام می شود.

و اما یک نمونه از هزینه هایی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد هزینه جرثقیل و هزینه های مربوط به راه اندازی استخر روی پشت بام است. برای حمل مواد، تجهیزات و قطعات و همچنین استخر های پیش ساخته به بالای ساختمان احتیاج به یک جرثقیل است تا لوازم مورد نیاز به دست پیمانکاران رسیده و آنها بتوانند راحت تر به احداث استخر بپردازند.

ساخت استخر روی پشت بام

موضوعاتی که قبل ساخت استخر در پشت بام باید به آن توجه کرد

بعد از تصمیم گیری نسبت به ساخت استخر آن هم روی پشت بام، یکسری سوالات برای افراد جهت نگهداری وپاکیزگی پیش می آید که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرند. مهم ترین سوالی که پیش می آید این است که آیا سازه ساختمان تحمل وزن استخر را دارد و می توان در پشت بام آن یک استخر احداث کرد. سوال دیگری که پیش می آید این است که آیا امکان محافظت از نشت آب وجود دارد.

این نمونه از مسائل و مواردی از این قبیل ذهن بیشتر افراد را به خود مشغول می کند. اما  در اینجا باید گفت که با انتخاب یک پیمانکار با تجربه هیچ نیازی نیست که کاربران به این مسائل فکر کنند. مهندسین مدرن استخر، از جمله پیمانکارانی می باشند که در ساخت استخر روی بام، تجارب فراوانی را کسب کرده و پروژه های استخر روی بام بسیاری را در سراسر ایران احداث کردند.

وزن استخر روی پشت بام

وزن استخر روی پشت بام، و اطلاعات داشتن درباره اینکه آیا بنایی که استخر قرار است در پشت بام آن احداث شود توانایی وزن استخر را دارد یک امر بسیار مهم در ساخت استخر روی پشت بام، است. برای وزن استخر در بام، لازم است تا در ابتدا حجم استخر را محاسبه کنیم که البته این حجم به شکل هندسی استخر هم بستگی دارد. بعد از محاسبه حجم استخر و حجم آبی که آن را پر می کند در مورد اینکه آیا می توان در پشت بام ساختمان، استخر احداث کرد یا خیر تصمیم گیری می شود

ساخت استخر روی پشت بام

چند نکته در حین ساخت که باید به آن توجه شود

نکاتی که در حین ساخت باید رعایت شود، شامل مواردی است که در ادامه مطلب به آنها اشاره می شود. طراحی شکل استخر روی پشت بام، به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که استخر می تواند وزن آب را منتقل کند. در این استخر ها دیوارها و ستون های زیر باید بار را به زیر ساختمان منتقل کنند.

برای جلوگیری از نشت آب در استخر در روف گاردن، باید از موادی استفاده کرد که جلوی نشتی آب را در این نوع استخر ها بگیرد. محبوب ترین ماده برای جلوگیری از نشت، مخلوط بتن مسلح تقویت شده است. سقف پشت بامی که قرار است استخر در آن احداث شود باید به خوبی عایق بندی شود و در منطقه ای که احداث می شود اطمینان حاصل شود که آب هیچگونه نشتی به سقف مکانی که زیر استخر هست، ندارد.

نگهداری استخر

نگهداری و خدمات استخر، از جمله مواردی است که بعد از مرحله ساخت استخر، انجام می شود و شامل مجموع اقداماتی است که باعث می شود کیفیت آب استخر تغییر نکند و سلامتی کاربران را به خطر نیندازد. نگهداری از استخر روی بام با نگهداری دیگر استخر ها فرقی ندارد.

باید هر چند وقت یک بار سطح آب از حشرات، برگ و دیگر اجسام پاک شود و از سبز شدن آب استخر جلوگیری شود. به منظور تمیز کردن استخر شما می توانید از سیستم های رباتیک برای تصفیه و تمیز کردن آب استخر خود استفاده کنید و یا برای خدمات استخر ، خود از موسساتی که در این حوزه فعالیت می کنند بخواهید تا در محل استخر حاضر شوند و برای تمیز کردن استخر شما اقدام کنند.

ساخت استخر روی پشت بام

شما میتوانید با مطالعه مطالب بالا با مشاوره گرفتن از کارشناسان ما بهترین استخر را در پشت بام منزلتان خریداری کنید و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید با ما در تماس باشید.

02155958384

09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟