آکوا سرویس

سقف شیشه ای یا اسکای لایت؟

سقف شیشه ای یا اسکای لایت؟ تفاوتشان در چیست؟ اسکای لایت ها همان سقف های شیشه ای هستند که از آنها به عنوان نورگیر استفاده می شود. علاوه برآنکه این شیشه ها قسمتی از نور طبیعی را برای داخل ساختمان ها فراهم می کند، قسمتی از نور ساختمان از طریق نور مستقیم خورشید تامیین می کند و فضای دل انگیز و زیبایی را فراهم می سازد.

انواع اسکای لایت ها

اسکای لایت ها یا همان سقف شیشه ای بر اساس عملکردی که هرکدام دارند به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند.

اسکای لایت مسطح

وقتی تصمیم به نصب نور گیر در سقف مسطح خود را دارید، حداکثر میزان نور طبیعی که در روز وارد ساختمان شما می شود معمولا اولویت شماره یک است. اسکای لایتهای مسطح از تعدادی واحد قابهای  شیشه ای دو، سه یا چند لایه تشکیل شده اند. این نوع شیشه ها معمولا از پشت عایق بندی شده تا بتواند تبادل محیط های داخل و خارج ساختمان را به حداقل برساند. با داشتن این نوع سقف شیشه ای می توانید نمای واضحی از آسمان  را با کمترین مانع مشاهده کنید.

سقف شیشه ای یا اسکای لایت؟

اسکای لایت هرمی (فانوسی)

این نوع اسکای لایت ها برای خانه های مدرن یا معاصر پیشنهاد می شود. نمای فوق العاده ای بیشتری از آسمان را نسبت به پنجره های عمودی اضافه می کنند. زیرا این قابلیت را دارند که تا 3 برابر نور طبیعی را با تجزیه و بازتاب  نور توسط تقاطع های فانوسی شکل ، نمای زیبایی را ارائه می دهند.  مزیت این مدل هرمی ، حداکثرسازی نور دریافتی و کمینه سازی دید شدن چارچوب سقف است.

سقف شیشه ای یا اسکای لایت؟

 

اسکای لایت گنبدی شکل

اسکای لایت های گنبدی شکل در گذشته استفاده های زیادی از آنها می کردنند و امروزه هم طرفداران زیادی دارند. زیرا اسکای لایت های گنبدی راهی چشم نواز برای قرار دادن نور طبیعی ای منحنی می باشد. سقف های مالکان در نمای اسکای لایت ها این است که نور طبیعی شیشه ای گنبدی در مقایسه با انواع تخت نور بیشتری به اتاق می بخشند.

انحنایی که این طرح گنبدی شکل دارد باعث می شود که نور خورشید خم شود و فقط مقداری نور به اتاق بیفزاید. یکی از مزایای که این طرح گنبدی شکل دارد، این است که هنگام برف و باران به دلیل منحنی بودن سقف باعث می شود به راحتی از سقف شما خارج شوند.

اسکای لایت فری فرم

این نوع اسکای لایت ها بیشتر برای پوشاندن سقف های ساختمان های وسیع تر مثل تالار ها،موزه ها و مجتمع های تجاری استفاده می شوند. یکی از خصوصیت اسکای لایت فری فرم این است که در سقف ها از ستون های میانی استفاده نمی کنند. اکثر مواقع این نوع سقف ها معماری پشم نوازی را در دید مردم قرار می دهند.

سقف شیشه ای یا اسکای لایت؟

 

 مزایا اسکای لایت ها

  • افزودن نور طبیعی و گرمایشی به ساختمان

یکی از مهترین مزیت های سقف های شیشه ای این است که نور طبیعی را وارد محیط شما می کند. به مرور این نور گرمای خورشیدی برای شما به ارمغان می آورد. زیرا نور طبیعی باعث بهبود خلق و خو و کمک به عملکرد در محل کار می شود. و در فصل های سرد می توانید برای گرم کردن ساختمان از نور خورشید استفاده کنید و در هزینه های گرمایشی صرفه جویی کنید.

  •  ورود هوای تازه و تهویه بهتر

می توانید بدون استفاده کردن از کولر از پنجره اسکای لایت ها استفاده کنید که باعث تهویه بهتر می شود و فضای را برای شما خنک میسازد برای شما.

  •  افزایش زیبایی ساختمان

تغییرات زیبایی ساختمان مثل نور گیر ها می تواند ارزش محیط شما را افزایش بدهد. علاوه بر فضای ارمغان و جذاب که به ما می دهد وارزش فروش مجدد ساختمان را بالا می برد.

 معایب اسکای لایت ها

در هرتکنولوژی جدید با معایب آن نیز برخورد می کنید و اسکای لایت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معایبی که در پروژه ها بروز می دهد از بسیاری اشکالات ناشی از تصمیم های نادرستی است که قبل از نصب آن صورت می گیرد.

  • سرمایه گذاری در تجهیزات بی کیفیت.
  • انتخاب مکان نورگیر بدون در نظر گرفتن ملاحضات علمی .
  • استخدام متخصص خدمات بدون تجربه در نصب و راه اندازی نورگیر.

با توجه به تمام توضیحاتی که دراختیارتان گذاشته ایم، آکوا با بررسی دقیق نیاز شما و مشاوره های متعدد پس از طراحی اسکای لایت ها بهرین خدمات را به شما ارائه می دهد. برای ارتباط با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید. 

کارشناسان آنلاین         09205958384  

پرزنت حضوری            02155958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟