آکوا سرویس

هرآنچه باید درباره پالوداریوم بدانید

پالوداریوم که معمولاً به آن “پالوداریا” نیز گفته می شود، نوعی ویواریوم است که هم از آب و هم از زمین تشکیل شده است. قسمت پالودال این کلمه از کلمه لاتین palus به معنای باتلاق یا زمین نزدیک آب گرفته شده است.

خود این کلمه به “محل باتلاق یا زمین نزدیک آب” ترجمه می شود. شکل جمع پالوداریوم، پالوداریا است. به طور کلی، این یک آکواریوم با ویژگی های خشکی زمین است. هیچ قانون مشخصی وجود ندارد که چه مقدار از آن باید آبی یا زمینی باشد تا واجد شرایط باشد… محفظه فقط باید از هر دو تشکیل شده باشد تا به عنوان یک پالوداریوم در نظر گرفته شود. در ادامه به هرآنچه باید درباره پالوداریوم بدانید می پردازیم.

پالوداریوم در مقابل ریپاریوم

پالوداریوم و ریپاریوم بسیار شبیه به هم هستند به این معنا که هر دو از ویژگی های آبی و خشکی تشکیل شده اند. با این حال، در پایداری زندگی تفاوت وجود دارد. یک پالوداریوم دارای خشکی کافی برای فراهم کردن فضای زندگی قابل سکونت برای حیوانات نیمه آبزی است. یک رودخانه دارای وسعت محدودی است اما معمولاً نمی تواند زندگی وابسته به «امکانات زمینی» را پشتیبانی کند (بله – من این کلمه را ساختم).

هنگام بحث در مورد رودخانه، به آکواریومی از نوع ساحل رودخانه فکر کنید. به احتمال زیاد، هیچ منطقه کاملاً خشکی در این محوطه وجود نخواهد داشت. فلور گیاهان شناور خواهد بود. حیواناتی که در این نوع ویواریوم زندگی می کنند کاملاً آبزی خواهند بود. من در اینجا بیشتر در مورد ریپاریوم ها صحبت می کنم.

امروز، من تنظیمات اولیه یک paludarium را نشان خواهم داد. برای ساخت این نوع ویواریوم سه قسمت اصلی وجود دارد: سایبان، زمین و آب. مهم نیست طراحی شما چقدر پیچیده است، باید از این قسمت ها تشکیل شود.

هرآنچه باید درباره پالوداریوم بدانید

ویژگی های کلیدی

سایبان بالاترین ناحیه یک پالوداریوم است. این گیاه از فلور کاشته شده تشکیل شده است که در قسمت بالای محوطه رشد می کند. می تواند از مواد سخت مانند شاخه ها یا سنگ ها تشکیل شده باشد. این منطقه برای ساکنان ساکن در منطقه سایه و امنیت ایجاد می کند.

این منطقه همچنین می تواند خانه ای برای حیواناتی که ترجیح می دهند بالاتر باشند فراهم کند. نواحی بالاتر در یک ویواریوم معمولاً لکه‌های بهتری را فراهم می‌کنند، رطوبت کمتری دارند و جریان هوای بهتری دارند. در بخش زمینی پالوداریوم، ویژگی های زمینی ایجاد شده است. بخش آب مخزن توسط یک قطعه خشک از هم جدا شده است.

هارداسکیپ برای ویواریوم ضروری است. این پایه مخزن است و بسته به نوع ماده آن، اکوسیستم کلی را تنظیم می کند. سنگ، خاک، چوب رانش یا حتی ماسه همگی عناصر خاکی هستند که می توانند قسمت زمینی محوطه را تشکیل دهند. در برخی موارد، پالوداریوم ممکن است بخش سایبان نداشته باشد.

درعوض، این قسمت باید دارای لکه‌های مناسب و رطوبت کم باشد تا حیوانات کاملاً خشک شوند. حیوانات نیمه آبزی در این بخش از ویواریوم رشد می کنند. اگر برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام متریال برای پالوداریوم شما مناسب است به کمک نیاز دارید، در این مقاله به جزئیات بیشتر در مورد مناظر سخت می پردازم.

بخش آب از تنظیمات فقط این است: آب! این ساده و در عین حال برای اکوسیستم پر رونق یک پالوداریوم ضروری است. این قسمت از محفظه نه تنها فضای زندگی را برای ساکنان آبزی فراهم می کند، بلکه تراکم لازم برای هیدراته کردن دو ناحیه بالای مخزن را نیز فراهم می کند. این قسمت همچنین می تواند به افزایش سطح رطوبت در داخل ویواریوم کمک کند.

بستر پالوداریوم

بستر یک پالوداریوم نه تنها باید از گیاهان و حیواناتی که در آن زندگی می کنند حمایت کند، بلکه مکانی امن برای زندگی آنها را نیز فراهم کند. یک بستر کامل پالوداریوم باید رطوبت و مواد مغذی را حفظ کند و همچنین زباله های جامد و مایعات را جدا کند. چند نوع بستر وجود دارد که در پالوداریوم ها به خوبی کار می کنند. معمولاً از شن آکواریوم استفاده می شود، زیرا تمیز کردن آن آسان است، در رنگ های زیادی موجود است و PH خنثی است.

از سنگریزه ها و تکه های سنگ نیز می توان استفاده کرد، اما باید از نظر لبه های تیز یا مواد شیمیایی که ممکن است برای آبزیان مضر باشد بررسی شوند. علاوه بر این، از خاک آبزی می توان برای ایجاد یک بستر غنی از مواد مغذی استفاده کرد که به رشد گیاهان و سایر موجودات کمک می کند. در نهایت، ماسه افزودنی عالی برای پالوداریوم است. ظاهر نرم آن می‌تواند پس‌زمینه‌ای با ظاهر طبیعی ایجاد کند و نیازی به تعویض آن به اندازه سایر بسترها ندارد.

ماسه همچنین می تواند به راحتی برای استفاده با گونه های مختلف آبزی تغییر یابد. در صورت استفاده به تنهایی، ماسه باید ریزدانه باشد، بنابراین ذرات فشرده نمی شوند و از محیط بی هوازی رنج می برند. مخلوط کردن در مقداری شن آکواریوم به نسبت 2:1، با شن بیشتر از ماسه، پوشش متعادل تری برای بستر ایجاد می کند.

هرآنچه باید درباره پالوداریوم بدانید

نورپردازی پالوداریوم

نورپردازی پالوداریوم یک عنصر مهم در محیط یک پالوداریوم است و می تواند بر سلامت گیاهان و حیواناتی که در آنجا زندگی می کنند تأثیر زیادی بگذارد. نوع نور و شدت نور به گیاهان و جانورانی که در پالوداریوم زندگی می کنند و همچنین به جلوه بصری مورد نظر بستگی دارد.

انتخاب نوع نور مناسب برای گیاهان و حیوانات ساکن در پالوداریوم بسیار مهم است. اگر از نور فلورسنت استفاده می شود، بهتر است یک لامپ با کیفیت بالا با نورهای طیف کامل انتخاب کنید. حالا فرض کنید از نورهای رشته ای یا هالوژن استفاده شده است، وات باید به اندازه کافی کم باشد تا آب بیش از حد گرم نشود.

اگر پالوداریوم حاوی گیاهان باشد، تامین نور مناسب نیز مهم است. انواع مختلف گیاهان به طیف های مختلف نور و سطوح شدت متفاوت نیاز دارند. پالوداریوم های کاشته شده اغلب به نور اضافی اضافی فراتر از نور محیطی که در دسترس است نیاز دارند.

نور باید آنقدر قوی باشد که نور کافی برای گیاهان فراهم کند، اما نه آنقدر شدید که باعث سوختن یا سفید شدن گیاهان شود. می توان از تایمرها برای کنترل میزان نور در طول روز استفاده کرد. نورپردازی در پالوداریوم یک جنبه مهم برای ایجاد یک محیط سالم و زیباست. هنگام در نظر گرفتن اینکه از چه نوع و چه مقدار نور استفاده کنید، مهم است که انواع گیاهان و جانورانی که در ویواریوم زندگی می کنند و به چه میزان نور برای رشد نیاز دارند در نظر بگیرید.

تبدیل آکواریوم و تراریوم

بسیاری از علاقه مندان اغلب با انواع دیگری از ویواریوم شروع می کنند، قبل از اینکه بعداً تصمیم بگیرند که ویژگی های اضافی را که یک پالوداریوم را تشکیل می دهد اضافه کنند. تصمیم گیری برای تبدیل یک محفظه موجود به نوع متفاوتی از ویواریوم یک روش معمول است. در بیشتر موارد، اصلاح محوطه به معنای افزودن آب به زمین موجود است یا برعکس!

  • تبدیل آکواریوم

آکواریوم ها معمولاً رایج ترین ویواریوم هایی هستند که به پالوداریوم تبدیل می شوند. حرفه ای با استفاده از یک آکواریوم موجود به سادگی زمین را به تنظیمات شما اضافه می کند. با برداشتن آب از مخزن شروع کنید تا املاک و مستغلات بیشتری برای ویژگی های زمینی در دسترس قرار گیرند. شما همچنین می توانید فلور را از بالای محوطه پرورش دهید، که آکواریوم شما را به عنوان یک پالوداریوم طبقه بندی می کند. اشکال استفاده از آکواریوم: انجام تغییرات آب، بسته به تنظیمات، کمی چالش برانگیز است.

  • تبدیل تراریوم

تراریوم ها یکی دیگر از انواع رایج محفظه ها هستند که برای تبدیل استفاده می شوند. مزیت استفاده از تراریوم این است که بیشتر آنها دارای نوعی دریچه زهکشی در پایین هستند. اشکال استفاده از تراریا این است که آنها به مقدار آب که می توانند نگه دارند محدود می شوند. بسیاری از آنها برای نگهداری بیش از چند اینچ آب بدون نشتی طراحی نشده اند. اگر حجم کم آب چیزی است که برای تراریوم خود در نظر دارید، این نوع تبدیل کاملاً کار خواهد کرد.

اگر شماهم به داشتن آکواریوم های جذاب علاقه دارید، می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا بهترین انتخاب رو نسبت به فضا و بودجه ای که در اختیار دارید، داشته باشید.

02155958384

09205958384

هرآنچه باید درباره پالوداریوم بدانید

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟