آکوا سرویس

چرا ماهی آکواریومی شما غذا نمی خورد؟

آیا ماهی آکواریومی به عنوان حیوان خانگی دارید؟ اگر در خانه آکواریوم دارید، اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارید، توصیه می کنیم به خواندن ادامه دهید. ماهی ها حیواناتی با نیازهای ویژه هستند و اگر اطلاعات زیادی در مورد مراقبت از آنها نداشته باشید، ممکن است عجله بیشتری پیدا کنید. اگر دیده اید که ماهی های شما شروع به ترک خوردن کرده اند، باید دلیل آن را پیدا کنید یا اینکه چرا ماهی آکواریومی شما غذا نمی خورد؟ هنگامی که بدانید چه اتفاقی برای آنها می افتد، می توانید برای یافتن راه حل دست به کار شوید.

حقایق شماره 1

بسیاری از مواقع زمانی که به تازگی چند ماهی آکواریومی خریده ایم، ممکن است متوجه شویم که آنها در اولین باری که به خانه می آیند نمی خواهند غذا بخورند. این وضعیت بسیار طبیعی است زیرا پس از انتقال، ماهی ها دچار استرس می شوند. این تغییرات برای حیوانات و به ویژه برای آبزیان بسیار سخت است. نباید فراموش کنید که این موجودات کاملاً خارج از زیستگاه طبیعی خود هستند و هرگونه تغییر در محیط آنها می تواند چشمگیر باشد. معمول این است که پس از چند ساعت به محیط جدید خود عادت می کنند و شروع به خوردن می کنند.

چرا ماهی آکواریومی شما غذا نمی خورد؟

حقایق شماره 2

اگر بعد از چند ساعت در خانه جدید خود، باز هم نمی خواهید یک میان وعده را امتحان کنید، ممکن است به آکواریوم مربوط باشد. ممکن است اتفاقی بیفتد که سازگاری را دشوار کند. شما باید چند سوال در مورد آن از خود بپرسید. دیدی آب خیلی سرده؟ اگر ماهی آکواریوم شما گرمسیری است، دمای ایده آل باید کمتر از 25 درجه باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که در زمستان اگر ماهی ها سرد شوند ممکن است وارد دوره بی حالی شوند. برای اطمینان از داشتن فضای مناسب، می توانید یک ترموستات بخرید و همچنین آکواریوم را در گرم ترین قسمت خانه قرار دهید.

حقایق شماره 3

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که ماهی های آکواریومی شما راحت هستند، نور است. آیا متوجه شده اید که نور کافی دریافت می کنید؟ ماهی ها در روز غذا می خورند و با روشنایی خوب، تحرک و اشتهای بیشتری خواهند داشت. پس مطمئن شوید که حیوان خانگی شما نور لازم برای داشتن یک زندگی کامل را دارد. آکواریوم خود را در نزدیکی منبع نور طبیعی قرار دهید یا حتی می توانید مقداری نور را در داخل کابین خود نصب کنید.

چرا ماهی آکواریومی شما غذا نمی خورد؟

حقایق شماره 4

آیا متوجه شده اید که ماهی های شما یکسان غذا نمی خورند؟ بهترین چیز این است که ماهی های آکواریومی شما رژیم غذایی متعادل و متنوعی داشته باشند. نه تنها برای اینکه آن ها مواد مغذی لازم برای تندرستی و سلامتی خود را دریافت کنند، بلکه از خوردن همان غذا خسته نشوند. این اساسی است، آیا دوست دارید هر روز همان چیزی را بخورند؟ خوب، شما، اگر نمی‌توانید غذای زنده بخرید، می‌توانید برخی از مارک‌های مواد غذایی منجمد یا خشک شده را خریداری کنید. بنابراین، شما محرک های جدیدی برای لذت بردن از غذای خود خواهید داد. اگر سعی می کنید غذای ماهی را در خانه درست کنید، لینک تهیه غذا را در اینجا قرار دهید.

حقایق شماره 5

همچنین ممکن است ماهی آکواریومی شما از طریق آب آکواریوم غذا نخورد. آیا تمام تغییرات لازم را انجام داده اید؟ درصد کمی از آب جدید را تغییر دهید. گونه‌های خاصی از ماهی‌ها مانند سیامی جنگی یا دیسک وجود دارند که به ماهی‌های بیشتری نیاز دارند، اما این بستگی به نوع ماهی‌های شما دارد. شما باید در این مورد شفاف باشید، زیرا این امر برای سازگاری شما اساسی خواهد بود و یکی از دلایلی است که بر اشتهای شما تأثیر می گذارد.

برای اطمینان از رفاه ماهی های آکواریومی خود، در مقاله زیر به شما نشان می دهیم که چقدر آب آکواریوم را تعویض کنید.

چرا ماهی آکواریومی شما غذا نمی خورد؟

حقایق شماره 6

همچنین ممکن است ماهی آکواریومی شما به دلیل بیماری تمایلی به خوردن نداشته باشد. به بدنت نگاه کن، چیز عجیبی داری؟ اگر توده‌ها، نقاط سفید، مقداری پنبه بافت‌دار… اینها تنها برخی از علائمی هستند که نشان می‌دهند ماهی شما مشکل سلامتی دارد. شما باید دریابید که چه بیماری را باید تحت درمان قرار دهید.

نتیجه

حقیقت این است که وقتی یک ماهی آکواریومی غذا نمی خورد معمولا اولین علامت بیماری است. سپس، ممکن است با پیشرفت مشکل سلامتی، علائم بیشتری را تجربه کنم. تشخیص به موقع آن برای رفع فوری ضروری است.

این مقاله صرفاً آموزنده است، در یکی از آنها ما قدرت تجویز هیچ گونه درمان دامپزشکی یا انجام هر نوع تشخیص را نداریم. از شما دعوت می کنیم در صورت بروز هر نوع بیماری یا ناراحتی، حیوان خانگی خود را نزد دامپزشک ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پرزنت حضوری 02155958384

مشاوره آنلاین 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟