آکوا سرویس

عوامل کلیدی در ساخت استخر بی نهایت

در ابتدای تصمیم برای ساخت یک استخر شما باید چندین نکته را در نظر داشته باشید و بدانید که برای هر قسمت چه طرح و امکاناتی در دسترس دارید. ساخت و اجرای یک استخر بی نهایت شامل چندین مرحله است که با تعیین آن ها می توانید استخری زیبا و کاربردی داشته باشید. عوامل کلیدی در ساخت استخر بی نهایت وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

پیدا کردن مکان مناسب

رعایت چند قانون برای کاهش پشیمانی یا امتناع اداری ضروری است. اکیداً توصیه می شود که استخر داخل یا روی زمین خود را در یک منطقه آفتابی بسازید. استخرها باید از باد محافظت شوند تا از سرد شدن آب جلوگیری شود. نکته آخر اینکه توصیه می شود از قرار دادن استخر در نزدیکی درختان خودداری کنید تا تعمیر و نگهداری پیچیده نشود.

انتخاب موقعیت مناسب در رابطه با خانه برای هماهنگ کردن جلوه بصری بسیار مهم است. استخرها فقط برای شنا ساخته نمی شوند، بلکه محیطی آرام و منظره ای از آب را از اتاق نشیمن فراهم می کنند. باغ و استخر باید به طور هماهنگ به هم مرتبط باشند.

علاوه بر رعایت قوانین تقسیم بندی، استخر سرریز باید با طرح شهری محلی مطابقت داشته باشد. فاصله بین همسایگان از شهرداری به شهرداری دیگر متفاوت است. شما باید اسناد برنامه ریزی شهری شهرداری خود را قبل از ساخت یک استخر بی نهایت یا یک استخر لبه صفر بررسی کنید.

عوامل کلیدی در ساخت استخر بی نهایت

انتخاب نوع سرریز

نوع سرریز بستگی به مشخصات زمین، اثر مورد نظر و امکانات اطراف استخر دارد.

هنگامی که زمین شیب دار می شود، می توانید یک طرف پوشش را با یک سرریز جایگزین کنید. پاسیوها و حیاط خلوت های مسطح با استخرهایی با سرریزهای محیطی، فضای آرام بخشی را برای آرامش ایجاد می کنند. شنا در داخل خانه یا مخفیانه انتخاب واضحی برای حمام کردن 365 روز در سال است. یک استخر لبه صفر داخل زمین ضروری است.

ترسیم نقشه ها (طرح ساخت و ساز، طرح فیلتراسیون و …)

خرید پوسته پلی استر از سازنده استخر یا ساخت استخر توسط سازنده استخر نیازی به برنامه ریزی دقیق ندارد. از طرف دیگر، اگر برنامه های دقیقی دارید، می توانید استخر بی نهایت یا استخر لبه صفر خود را بسازید. پلان ها و مقاطع زمین به ساخت سازه کمک می کند، که شامل کف استخر (مسطح یا شیب دار)، دیواره های استخر، کانال سرریز، مخزن بافر و عرشه و پله های زیر آب می شود.

با طراحی لوله کشی می توان قطعات را در موقعیت مناسب در پایین استخر یا داخل دیوارها قرار داد. علاوه بر این، آنها شبکه لوله های منتهی به اتاق پمپ را نشان می دهند. طرح نصب سیستم فیلتراسیون نحوه اتصال تجهیزات مختلف استخر داخل زمین را نشان می دهد.

طرح ها چیزی فراتر از اسناد هستند. این یک راهنمای واقعی است که بودجه و دستورالعمل های ساخت و ساز بهتری را به شما می دهد. با توجه به این موضوع، آنها نباید به صورت تصادفی انجام شوند. به شدت توصیه می شود اگر می خواهید که طرح های استخر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، ایجاد آن را به یک متخصص بسپارید. برای استخرهای سرریز، این امر به ویژه صادق است.

عوامل کلیدی در ساخت استخر بی نهایت

برآورد هزینه پروژه استخر

قبل از اینکه یک پیمانکار استخر بسازید یا بخواهید استخر بی نهایت شما را بسازد، باید هزینه آن را تخمین بزنید. از جمله موارد دیگر، شما باید نوع سرریز (جزئی یا جانبی)، ساختار (پوسته یا بنایی) و تجهیزات استخر را انتخاب کنید. اغلب اوقات، قیمت استخر مطابق خواسته‌ها، ترجیحات شخصی یا بودجه شما نیست.

استخرهای بی نهایت را می توان به گونه ای طراحی کرد که مبادلات مناسب برای نیازهای شما ایجاد کند. هنگام تعیین بودجه، همیشه حاشیه را در نظر بگیرید.

مجوزها و پروانه های ساختمانی

استخرهای بی نهایت یا استخرهای سطح عرشه به تشریفات نسبتاً ابتدایی نیاز دارند: یک اظهارنامه کار باید در تالار شهر ثبت شود. ضروری است که پروژه به طرح شهرسازی محلی (PLU) احترام بگذارد. ساخت استخرهای بزرگتر از 100 متر مربع نیاز به مجوز ساختمانی دارد.

مراحل کلی ساخت استخر

  • پلاتینگ: این کار با انتقال محل دقیق استخر به همراه ابعاد یا اندازه آن به زمین انجام می شود.
  • حفاری: این کار باید مطابق با ابعاد بزرگ شده استخر انجام شود
  • زهکشی: اطمینان حاصل کنید که روان آب به استخر فشار وارد نمی کند
  • استخرها را می توان از بتن مسلح، شاتکریت یا بلوک های کرکره ای ساخت. کار از دست رفته پلی استایرن نیز یک گزینه است.
  • لوله کشی: خروجی های ورودی و مکش در استخر توسط لوله های پی وی سی سفت و سخت به پمپ تصفیه در اتاق کارخانه متصل می شوند.
  • پر کردن پشت: قبل از تکمیل استخر داخل زمینی یا نیمه زمینی، ترانشه های اطراف باید با خاک پر شود.
  • پمپ تصفیه (اتاق پمپ): خطوط لوله کشی از استخر به پمپ های فیلتراسیون متصل می شوند که به فیلترها، سیستم های تصفیه آب و پمپ های حرارتی متصل می شوند.
  • تقریباً تمام پوشش ها از جمله موزاییک یا گچ را می توان برای استخرهای شاتکریت و استخرهای بتنی ریخته گری و غیره اعمال کرد.
  • نصب سنگ های مقابله: ساخت استخر شنا نزدیک به اتمام است. این فرآیند به طور همزمان با پوشش عرشه استخر یا با نصب سنگ های تزئینی انجام می شود.
  • آبیاری استخر: استخر داخل زمین با آستر یا غشای تقویت شده باید بلافاصله پس از نصب پوشش پر شود. رزین و کاشی های پلی استر برای اطمینان از دوام نیاز به یک دوره خشک شدن دارند.
  • مراحل مربوط به ساخت یک لبه منفی یا استخر سطح عرشه
  • مخزن سرریز که به آن مخزن تعادل نیز می گویند: بخش اساسی ساخت و بازسازی استخر سرریز است. سطح آب به دلیل آن ثابت می ماند. یک استخر معمولی با کفگیرها آن را ندارد.
  • تنظیم کننده حجم آب (پروب و شیر برقی): سطح آب استخر را تنظیم می کند.
  • پمپ سرریز ضمیمه شده (یا پمپ تقویت کننده): جریان آب را افزایش می دهد و فقط برای سرریزهای طولانی لازم است.
  • ناودان ها: این کانال ها در زیر استخر قرار دارند و آبی را که از سرریز می گذرد جمع آوری می کنند.
  • خط آب: یکنواختی خط آب در کل سطح سرریز، کلید موفقیت است.

استخر اینفینیتی با دیواره شیشه ای

اقلام نگهداری برای آب تمیز

نگهداری از استخر بی نهایت آسان تر از نگهداری استخر سنتی است. شما به ندرت از لوازم جانبی دستی مانند جاروبرقی یا توری یا لوازم پیچیده تری مانند تمیزکننده خودکار استخر استفاده می کنید. سرریز توسط هیدرولیک معکوس تغذیه می شود، به این معنی که خاک نمی تواند در ته نشست شود و توسط سرریز تخلیه می شود. برای نگهداری و ضد عفونی آب استخر می توان از الکترولیز برای جایگزینی محصولاتی مانند کلر استفاده کرد.

برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با شماره 02155958384 تماس بگیرید و یا از طریق شماره تلفن 09205958384 در پیام رسان های تلگرام و واتساپ پیام دهید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟